x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Social Antreprenoriatul, predat şcolarilor cu ajutorul jocurilor

Antreprenoriatul, predat şcolarilor cu ajutorul jocurilor

de Theodora Şutiu    |    07 Mai 2019   •   11:44
Antreprenoriatul, predat şcolarilor cu ajutorul jocurilor

Jocurile clasice şi cele digitale sunt prezente din ce în ce mai des în predare şi în planurile de lecţie ale tot mai multor profesori de la noi din ţară. Cu toate acestea, dascălii interesaţi de aceste metode moderne şi mult mai atractive de învăţare nu prea reuşesc să găsească resurse de calitate pentru a le pune în practică la clasă. Gamify Your Teaching, un proiect Erasmus+ coordonat de o echipă românească, vine în ajutorul acestora.

Gamify Your Teaching îşi propune să susțină lecțiile profesorilor în două moduri: în primul rând, prin realizarea unui joc digital inovator, iar în al doilea rând, creând și testând materiale didactice pentru predarea educației antreprenoriale cu ajutorul ludificării (gamificării). Jocul poate fi jucat în toate limbile partenerilor, adică greacă, lituaniană, italiană, engleză, poloneză și spaniolă, şi conţine șapte module care simulează activitățile antreprenoriale. Concret, fiecare scenă de joc cuprinde informații introductive, mai multe itinerarii de învățare și evaluarea performanțelor jucătorilor şi îi învaţă pe cei mici noţiuni de bază legate de cum să îţi faci o afacere, ce înseamnă un studiu de piaţă, sau despre rolul social media în business.

Raport al nevoilor profesorilor

Mai mult, în afara jocului, proiectul conţine şi un raport de analiză a nevoilor profesorilor din România. Raportul scoate la iveală faptul că, la noi în ţară, jocurile pe calculator nu sunt asociate cu învățarea, din acest motiv ele nu sunt folosite în timpul orelor. Procentul de nefolosire a acestora este de 63,3. La cercetarea inclusă în proiect au participat patru școli, trei universități și colaboratori – 30 chestionare (16 femei – 53,33% și 14 bărbați – 46,67%). 56,33% dintre ei au fost profesori de liceu, 36,67% au lucrat în universități și 3,33% sunt angajați în scoli gimnaziale, din instruiri informale sau alte locuri.

Englezii grăbesc digitalizarea

În timp ce în România se vorbeşte despre scoaterea informaticii de la Bacalaureat, Guvernul britanic a anunțat că din 2020 va oferi lecții gratuite de competențe digitale pentru a îmbunătăți nivelurile de alfabetizare digitală din întreaga țară. Măsura a fost aprobată după dezbateri publice care au durat 12 săptămâni. Orice persoană care are vârsta de peste 19 ani va avea dreptul să beneficieze de lecții gratuite.

Începând de anul acesta, jocurile video competitive, cunoscute sub denumirea de „esports”, au fost declarate sport de liceu în 8 state americane.

 

×