UPDATE: Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate este indisponibilă de luni, de la ora 11,00, din cauza unor probleme tehnice, informează CNAS.
Potrivit unui anunţ postat pe site-ul instituţiei, până la remedierea problemelor tehnice apărute, serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale se acordă/ se eliberează în regim offline.
"Pentru transmiterea şi validarea serviciilor acordate în această perioadă sunt aplicabile dispoziţiile art. 199-202 din HG 161/2016, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 361-364 din HG 206/2015, cu modificările şi completările ulterioare. În acest sens, până la termenul de raportare a activităţii lunare pentru perioada în care au fost constatate întreruperi în funcţionarea PIAS, preşedintele CNAS va emite ordin, conform prevederilor legale mai sus menţionate", precizează sursa citată.
Sistemul cardului de sănătate funcţionează cu dificultate, a declarat luni pentru AGERPRES purtătorul de cuvânt al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, Augustus Costache.
"Nu este vorba despre o blocare a sistemului cardului de sănătate. Funcţionează cu întârziere începând cu ora 9,30. Funcţionează cu dificultate. În acest moment, specialiştii lucrează pentru remedierea situaţiei. Sperăm să se remedieze în scurt timp", a afirmat Costache.
Potrivit acestuia, în cazul în care problemele nu vor fi remediate, va fi publicat un ordin al preşedintelui CNAS care prevede modalitatea înregistrării serviciilor medicale în sistem offline.
Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) a cumpărat servicii de administrare, suport tehnic şi mentenanţă hardware pentru Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS), se arată într-un anunţ publicat marţi în SEAP, în lluna decembrie 2016.
Potrivit anunţului, un "acord cadru servicii de administrare, suport tehnic şi mentenanţă hardware pentru PIAS" a fost încheiat pe 8 decembrie cu societatea Teamnet International SA din Ploieşti.
Valoarea totală finală a acordului cadru este de 7.463.970 de lei, fără TVA, iar obiectul acestuia este "stabilirea elementelor şi condiţiilor esenţiale care vor guverna contractele subsecvente ce vor avea ca obiect servicii de administrare, suport tehnic şi mentenanţa hardware" pentru PIAS.
Acordul a fost încheiat în urma unei proceduri de licitaţie deschisă, criteriul de atribuire fiind preţul cel mai scăzut.
De asemenea, printr-o altă licitaţie deschisă, CNAS a încheiat cu Teamnet International SA şi un "contract subsecvent de servicii de administrare, suport tehnic şi mentenanţă hardware pentru PIAS", în valoare de 111.549 de lei, fără TVA, potrivit unui alt anunţ publicat marţi în SEAP.