Ridesharing-ul nu este interzis, dar e omorât cu amenzi

Scandalul dintre Uber și taximetriști nu a început în România și nu vizează doar țara noastră. Metoda „ridesharing” este considerată revoluționară de către utilizatori, numai că legislația nu o permite. În România, ca și în multe alte state, există legi foarte restrictive pentru transporturi, în general, și pentru taximetrie, în special. Coexistența transportatorilor autorizați cu firmele de ridesharing este o anomalie legislativă, pentru că doar unii se supun legislației.
Ieri a fost prima zi de ilegalitate pentru Uber şi Bolt (fost Taxify), două dintre companiile de ridesharing din România. După ce a intrat în vigoare Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 21/2019 pentru instituirea unor măsuri în domeniul transportului rutier, care a eliminat din Legea taximetriei sintagma „în mod repetat”, șoferii care practică taximetria în regim de „ridesharing” riscă amenzi de la 1.000 până la 5.000 de lei și ridicarea plăcuțelor de înmatriculare pentru o perioadă de șase luni. Companiile de ridesharing nu au oprit activitatea, ci așteaptă o altă ordonanță deja promisă de Guvern.
Scandalul s-a transformat și într-unul politic, în această perioadă de campanie electorală, astfel încât opoziția acuză Guvernul că a generat o situație foarte gravă pe piața forței de muncă: 30.000 de șomeri.
„Nu înțelegem de ce se vorbește despre șomeri, din moment ce șoferii de la Uber nu sunt angajați. Pentru a deveni șomeri, aar fi trebuit să fi avut carte de muncă. Acest aspect este chiar unul dintre cele pentru care noi am cerut lămuriri, pentru că firmele de ridesharing nu încalcă doar Legea taximetriei și Codul fiscal, ci și legislația muncii, pretinzând că angajații fără carte de muncă și fără drepturi sunt parteneri”, spune Vasile Ștefănescu, președintele Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR). În acest moment, atât taximetriștii, cât și companiile de ridesharing așteaptă ordonanța prin care ar putea coexista cele două activități.
„Este, de fapt, aceeași activitate, dar cu două metode diferite de acreditare, autorizare, control și fiscalizare. Diferența ar fi că noi plătim toate taxele și impozitele, respectând legea, iar ei vor să facă ce facem noi, fără să respecte niciuna dintre cele trei legi pe care le încalcă. Ca să nu mai spunem că aplicația calculează și un tarif dinamic, ce e considerat ilegal pentru taximetriști”, mai spune Ștefănescu.

Ştiri din .ro
- Poliția în alertă – cadavru carbonizat descoperit într-o mașină incendiată lângă Timișoara UPDATE 5 Varianta principală a anchetatorilor Pressalert.ro
- Averile consilierilor locali din Timișoara. Cine are patru mașini, cine l-a împrumutat în campanie pe Fritz și cine are locuință în Olanda Pressalert.ro
CFR: Trenuri suspendate din cauza ninsorilor și vântului
Convorbire la nivel planetar: Joseph Biden a discutat prin telefon cu Vladimir Putin
Impozitul zero pe salariul minim ar putea deveni realitate cam în doi ani
Dezastru în SUA: Semnalul de Internet, întrerupt pe Coasta de Est!
Cum va fi vremea în următoarele zile. Prognoza METEO pentru fiecare regiune a ţării
Angela Merkel, la Davos: Pandemia a perturbat lumea, este necesară o abordare multilaterală
Tragedie în Capitală: Un copil de 13 ani a murit într-un accident
DNA cere pedepse maxime pentru Elena Udrea și Ioana Băsescu în dosarul finanțării campaniei electorale de la alegerile prezidențiale din 2009
ProRomânia a decis să întrerupă demersurile de fuziune cu ALDE. Decizia vine după ce DNA l-a inculpat pe Tăriceanu
Actriţa Georgeta Luchian Tudor, soţia lui Tudor Gheorghe, răpusă de coronavirus
Un nou caz de infecție cu noua tulpină a COVID-19 din Marea Britanie a fost confirmat la un bărbat din Constanța
Orban, despre negocierile din interiorul Coaliției: Într-o săptămână, două cred că vom finaliza și negocierile legate de prefecți și subprefecți
GALERIE FOTO: Cum au sărbătorit simpatizanții comunişti, 103 de ani de la naşterea lui Nicolae Ceauşescu
