x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Social Cristian Radu (IGSU): Timpul de răspuns în cazul acţiunilor SMURD a crescut cu un minut faţă de anul trecut

Cristian Radu (IGSU): Timpul de răspuns în cazul acţiunilor SMURD a crescut cu un minut faţă de anul trecut

28 Oct 2017   •   16:30
Cristian Radu (IGSU): Timpul de răspuns în cazul acţiunilor SMURD a crescut cu un minut faţă de anul trecut

Timpul de răspuns în cazul acţiunilor SMURD a crescut cu un minut, în medie, în primele nouă luni ale acestui an, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, a declarat, sâmbătă, prim-adjunctul inspectorului general al IGSU, locotenent colonel Cristian Radu.

"Subliniez o creştere cu un minut a timpului de răspuns în cazul acţiunilor SMURD, determinată în primul rând de învechirea parcului de autospeciale, pe care îl avem în dotare. Fac menţiunea că peste 100 de ambulanţe SMURD din parcul pe care îl avem disponibil la nivelul unităţilor subordonate sunt defecte sau scoase din intervenţie, ca urmare a unor accidente de circulaţie pe care le-am înregistrat. În mare parte, defecţiuni tehnice. Este cauza principală care generează scoaterea din intervenţie a acestor tipuri de resurse", a precizat el, într-o conferinţă de presă.

Radu Cristian a menţionat că în cazul incendiilor timpul mediu de răspuns este de 12 minute, reprezentând intervalul scurs dintre momentul în care apelul de urgenţă ajunge în subunitatea de intervenţie şi momentul în care respectiva resursă ajunge la locul efectiv.

"La acţiunile SMURD avem un timp de răspuns de 14 minute, ca urmare a unei amplasări deficitare, în special în zonele rurale, dar şi a scoaterii din intervenţie - din cauze tehnice, cu preponderenţă - a resurselor, zilnic, la nivel naţional", a adăugat el.

Pe de altă parte, colonel Daniel-Marian Dragne, inspector general la IGSU, a menţionat că programul de dotare a Inspectoratelor pentru Situaţii de Urgenţă a fost făcut public în urmă cu două luni de către premierul Mihai Tudose.

"Pot să spun că nu s-a stat cu mâinile în sân din acel moment. La ora actuală, IGSU a încheiat deja contracte în valoare de peste 60 de milioane de euro, iar această activitate, în cadrul acestor proiecte, este monitorizată, strâns, de către ministrul Fondurilor Europene şi primul-ministru al României. Putem spune că pentru arma noastră şi pentru unităţile subordonate era acea gură de oxigen care să ne dea încredere în viitor, încredere în faptul că putem să fim mai buni, să ajutăm comunitatea mult mai bine", a declarat el.

Dragne a mai precizat că la sfârşitul anului 2016, în baza unei propuneri a IGSU, a fost aprobată o hotărâre de guvern vizând procesul de dezvoltare instituţională care urmează să se desfăşoare până în anul 2035. Programul de dotare are trei componente: mijloacele de mobilitate terestră; intervenţie în apele marine cu ajutorul unei nave multirol şi a patru şalupe; achiziţia de elicoptere pentru intervenţia în mediul muntos.

El a adăugat că IGSU a fost desemnat unitate de achiziţii centralizată de către Guvern pentru achiziţia de ambulanţe, inclusiv cele necesare serviciilor de ambulanţă judeţene. În ceea ce priveşte situaţia celor 100 de ambulanţe defecte, el a explicat că aproximativ 30% necesită înlocuirea motorului (cu un cost de 40.000 - 50.000 de lei).

Totodată, în Bucureşti, dintre cele 43 de echipaje care ar trebui să fie funcţionale zi de zi, în medie doar 21 respectă această cerinţă. De asemenea, în judeţele Caraş-Severin şi Vaslui, s-a întâmplat ca nicio ambulanţă SMURD să nu fie disponibilă timp de o zi, din cauza unor defecţiuni tehnice, fiind folosite mijloace de intervenţie din judeţele învecinate.

"50% din parcul de autospeciale de intervenţie are peste 30 de ani. Niciun comandant nu îşi permite ca, la participarea unei intervenţii, să rateze intervenţia sau să nu ajungă acolo. (...) Din măsuri de securitate, măsuri de siguranţă, comandanţii preferă să trimită două autospeciale de intervenţie. Chiar dacă una dintre ele, din punct de vedere tehnic, va avea probleme, avem asigurată intervenţia cu cel puţin o autospecială", a precizat el.

De asemenea, în perioada următoare, IGSU va desfăşura concursuri pentru ocuparea posturilor vacante, pentru a acoperi deficitul de 3.000 de persoane din totalul de 29.000 de posturi (11% din efectivul instituţional).

În ceea ce priveşte scăderea timpului de intervenţie, inspectorul general al IGSU şi-a exprimat convingerea că până în anul 2020 se va "discuta pe alte paliere", ca urmare a programelor de achiziţii.

Astfel, adjunctul inspectorului general, col. Mihai Cezar Damian, a arătat că, în prezent, dintre cele 117 autoscări aflate în dotare, 90 depăşesc 30 de ani vechime, dar în acest an urmează să fie achiziţionate 16 astfel de mijloace moderne, iar la anul alte 64.

Şeful IGSU a adăugat că în urma programelor de dotare, peste trei luni, fiecare servant va avea aparatul de respirat propriu şi masca proprie.

Col. Mihai Cezar Damian a mai precizat că în ultimii trei ani au fost accesate fonduri în valoare de 100 de milioane de euro, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare, în vederea implementării unor proiecte, care vizează inclusiv achiziţionarea unor containere de tip căutare-salvare, containere de tip multirisc şi a unui container generator de curent.

De asemenea, IGSU a început să depună proiecte în cadrul unor programe transfrontaliere cu Ucraina, R. Moldova şi Bulgaria, vizând construirea unor poligoane pentru pregătirea personalului din subunităţile de intervenţie. AGERPRES

×
Subiecte în articol: SMURD