Perioada de izolare, de la începutul pandemiei, a influențat achiziționarea sau adoptarea unui animal de companie, arată un studiu realizat la solicitarea Asociaţiei Române a Producătorilor de Hrană pentru Animale de Companie (ARPAC): 17% din posesorii de câini și 16% din cei de pisici au declarat că şi-au luat un animal de companie în perioada stării de urgență.
Principalul factor care a dus la un astfel de gest a fost cel emoţional, 57% din respondenţi afirmând că alegerea lor a fost determinată de dragostea pentru animale. Pentru 14% din respondenţi, factorul decisiv a fost dorinţa copiilor.
Dintre animalele de companie pentru care optează românii, câinii se află în top, urmaţi de pisici, papagali sau alte păsări, peşti, iepuri, broaşte ţestoase, hamsteri şi porcuşori de Guinea.
Locuitorii de la oraşe deţin, cu precădere, câini de 1-3 ani, de talie medie: rasa cea mai răspândită este Bichonul, urmată de căţeii metişi. Pisicile de talie medie sunt cele mai populare, preferate fiind maidanezele, urmate de birmaneze.
Respondenţii au poziţionat animalul de companie pe locul patru în lista apropiaţilor, după soţ/soţie/partener, copii şi părinţi. Oamenii se consideră mai ataşaţi de animalul lor de companie decât de fraţi, surori, nepoţi sau prieteni.