x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Social Primul tren de noapte privat, de lung parcurs, pleacă joi seară din Staţia CFR Arad

Primul tren de noapte privat, de lung parcurs, pleacă joi seară din Staţia CFR Arad

02 Feb 2017   •   16:11
Primul tren de noapte privat, de lung parcurs, pleacă joi seară din Staţia CFR Arad
Sursa foto: Foto: Mix Studio

Din Staţia CFR Arad va pleca joi seară, la ora 20,30, spre Bucureşti, pe ruta primul tren de noapte privat de lung parcurs, vagoanele care intră în componenţa garniturii fiind de concepţie sută la sută românească, produse la Arad. 

Trenul va merge pe ruta Arad - Deva - Simeria- Sighişoara- Braşov - Bucureşti, sosirea fiind prevăzută pentru ora 10,00. De la la Bucureşti spre Arad trenul va pleca la ora 21.00, sosirea fiind programată pentru ora 10.01. 

Datorită caracteristicilor constructive ale vagoanelor, garnitura de tren ar putea circula cu viteze de 160- 200 km/h, dacă infrastructura feroviară ar permite acest lucru. Amenajările interioare şi dotările sunt de ultimă generaţie, de nivelul secolului XXI. 

Astfel, vagoanele sunt dotate cu sisteme de informare a pasagerilor, sisteme de entertainment audio şi video, cu internet, prize pentru curent electric, camere de luat vederi, instalaţii performante de aer condiţionat şi de încălzire. De asemenea, vagoanele sunt dotate cu GPS, astfel că în orice moment se ştie unde se află pe traseu. 

Această primă garnitură care pleacă spre joi seară spre Capitală este compusă din trei vagoane: un vagon salon clasa a II-a, un vagon cuşetă cu 4 şi cu 6 paturi şi un vagon de dormit clasa I, fiecare având însoţitor de vagon. Întreaga garnitură este vopsită în culorile galben - verde, la fel ca şi locomotiva, închiriată pe o perioadă de doi ani de la o companie românească. Aceasta deoarece proprietarii trenului au dorit ca şi prin aspectul exterior, garnitura să se deosebească de materialul rulant care circulă în prezent pe căile ferate din România. 

'În primă fază, proiectul fiind la început, trenul va circula cu numai cu trei vagoane, plecările spre Bucureşti fiind programate la două zile, la fel şi plecările din Bucureşti spre Arad, dar din 20 februarie, vor fi trenuri zilnice, tot cu trei vagoane, în ambele direcţii. Iar din luna mai, fiecare garnitură va avea în compunere câte şase vagoane. Biletele de călătorie se pot achiziţiona, pentru început, doar în tren de la personalul specializat. Însă, începând cu a doua jumătate a lunii februarie, călătorii vor avea posibilitatea de a-ş rezerva locurile online, site-ul fiind în lucru', a declarat joi, pentru AGERPRES, Gheorghe Sârbu, director general al SC Astra Vagoane Călători Arad SA. 

În continuare, Sârbu a precizat că deşi condiţiile de călătorie sunt deosebite, fiind vorba inclusiv de cuşete cu duşuri şi toaletă la vagonul de dormit, iar în tren călătorii vor beneficia de servicii de catering incluse în preţ, preţul biletelor este de acelaşi nivel ca la SNCFR. 

De asemenea, se intenţionează ca într-un viitor nu foarte îndepărtat trenul să circule până la Viena, iar în sezonul estival parcursul să fie prelungit până la Constanţa. AGERPRES

×