"Este un proiect mult aşteptat şi, împreună cu Ministerul Administraţiei şi Internelor, avem în responsabilitate cartea de identitate electronică împreună cu semnătura electronică calificată. Avem trimestrul IV al anului 2024 ca şi deadline de implementare.
Sigur că este un termen destul de strâns, dar o să vedeţi în perioada următoare, că ne adunăm partea aceasta de resursă sau experţii de care avem nevoie pentru analiza de flux, analiza de business, astfel încât proiectele acestea mari de transformare digitală ale statului, prin ceea ce va însemna elaborarea documentaţiilor tehnico-economice să le putem scoate la licitaţie şi să putem cât de rapid să operaţionalizăm această structură", a explicat demnitarul.
Acesta spune că actul de identitate în format electronic va fi util pentru serviciile publice.
"Este foarte important, nu numai pentru cartea de identitate electronică, dar şi pentru marile servicii publice: sănătate, partea de educaţie, evenimentele de viaţă, administrația locală. Discutam despre această posibilitate de avea o anumită formă de cloud pentru serviciile locale pentru că, inclusiv primăriile, trebuie să dispună de aceste instrumente de modernizare, fiindcă orașele viitorului cam spre aceasta se îndreaptă, spre a asigura interoperabilitatea bazelor de date şi a face din acest punct de vedere serviciile publice mult mai accesibile pentru oameni. Deci răspunsul este trimestrul IV 2024 - şi facem toate demersurile necesare pentru ca aceste lucruri să poată să prindă contur", a spus Marcel Boloș.