x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Social SCRISOARE DESCHISĂ CĂTRE PRIMUL MINISTRU Zilnic, copiii României merg peste 2 milioane de kilometri pe jos spre, și de la școală! Iar cei care nu merg pe jos, își riscă viața la “ocazie”! SALVAȚI COPIII ROMÂNIEI!

SCRISOARE DESCHISĂ CĂTRE PRIMUL MINISTRU Zilnic, copiii României merg peste 2 milioane de kilometri pe jos spre, și de la școală! Iar cei care nu merg pe jos, își riscă viața la “ocazie”! SALVAȚI COPIII ROMÂNIEI!

05 Dec 2019   •   18:05
SCRISOARE DESCHISĂ CĂTRE PRIMUL MINISTRU Zilnic, copiii României merg peste 2 milioane de kilometri pe jos spre, și de la școală! Iar cei care nu merg pe jos, își riscă viața la “ocazie”! SALVAȚI COPIII ROMÂNIEI!

SCRISOARE DESCHISĂ CĂTRE PRIMUL MINISTRU
Zilnic, copiii României merg peste 2 milioane de kilometri pe jos spre, și de la școală! Iar cei care nu merg pe jos, își riscă viața la “ocazie”!
SALVAȚI COPIII ROMÂNIEI!
Îndreptați eroarea comisă prin OUG nr. 51/2019
 

Stimate Domnule Prim-Ministru,

Vă supunem atenției o eroare legislativă, de natură discriminatorie, care încalcă un drept esențial în democrația românească, respectiv dreptul la educație.

În fiecare zi, în România, sunt peste 125.000 de elevi cu domiciliul în altă localitate care fac naveta zilnic pentru a ajunge la școală, potrivit cifrelor oferite de Societatea Academică din România. Distanța medie la nivel național pe care trebuie să o parcurgă un elev care face naveta este de 18 kilometri.

În data de 25 iunie 2019 a fost emisă OUG nr.51/2019, care elimina transportul județean din Legea nr. 92/2007 și prevederile care reglementau transportul județean ca serviciu public. Acest act normativ face ca pensionarii, persoanele cu handicap, dar și, cel mai important, elevii să aibă acces limitat la serviciile de transport, deoarece ordonanța elimină reducerile acordate pentru transportul județean. În al doilea rând, din cauza aceleiași ordonanțe, multe dintre rutele de transport, considerate neprofitabile, vor fi eliminate din traseele transportatorilor.

Astfel, pentru foarte mulți dintre elevi, actul normativ înseamnă că, practic, fie vor merge la școală pe jos, fie vor folosi cursele ocazionale. Siguranța copiilor ajunge să fie astfel pusă sub semnul întrebării, în cazul mașinilor ”de ocazie”, având cel mai recent bine-cunoscutul caz ”Caracal”.

În condițiile în care costurile transportului copiilor la școală sunt de nesuportat pentru multe familii, o astfel de situație va determina, cu siguranță, o creștere semnificativă a abandonului școlar având în vedere că cel puțin unul din trei copii trăieşte în sărăcie lucie. În 2014, la un an după ce Guvernul Ponta n-a mai decontat integral abonamentele școlarilor, numărul celor care au abandonat studiile a crescut cu 4.000.

În plus România este, în continuare, a treia țară din Uniunea Europeană în ceea ce privește părăsirea timpurie a școlii (19,1% din populația de 18-24 de ani). Este bine-cunoscut, de asemenea, și că unul din cinci elevi din învățământul secundar superior face naveta pentru a ajunge la ore, iar peste jumătate din populația cu vârsta cuprinsă între 15-19 ani locuiește în mediul rural, dar și că liceele și școlile profesionale sunt situate în general în zona urbană.

În acest context, vă rugăm domnule Prim-Ministru să prioritizați această situație și să corectați cadrul legislativ prin instituirea unor noi norme de aplicare a Legii pentru reducerile acordate la transportul elevilor.
 
 
Cu deosebi

×