Părinții doresc implementarea instrumentelor online și după ce copiii vor reveni la școală, arată cel mai recent sondaj SuperTeach. Aproape trei sferturi dintre ei sunt de părere că sistemul educaţional trebuie să fie pregătit din punct de vedere digital, pentru situaţiile excepţionale care se vor mai înregistra de acum încolo.
Chestionarul online a fost realizat la nivel naţional, respondenţii fiind 3.800 de părinţi ai căror copii activează în clasele profesorilor din comunitatea SuperTeach – un proiect dedicat schimbării de mentalităţi în educaţie. Dintre cei chestionaţi, 50% consideră că instrumentele digitale ar trebui folosite de-acum înainte și în coordonarea lucrului în echipă, pentru realizarea proiectelor şcolare.
Grija pentru copii
Aproape 30% din respondenți au lucrat de acasă în această perioadă, 28% au continuat să meargă la joburi, iar 18,7% nu au muncit deloc. Siguranța locului de muncă nu a fost însă pe primul loc în rândul temerilor părinților, aceştia fiind preocupaţi de grija pentru sănătatea celor dragi (76%), de faptul că relaţiile în interiorul familiei ar putea fi afectate şi de grija că cei mici nu ar putea recupera orele pierdute (20%).
Cele mai mari dificultăţi întâmpinate de părinţi au fost găsirea echilibrului între autoritate și flexibilitate (32%), adaptarea programul la nevoile copilului (31%) şi găsirea unei metode pentru a ține copiii ocupați (31%).
Stresul distanţării
Dintre cei chestionaţi, 58,9% au spus că micuţii lor au fost vizibil afectați de distanțarea fizică față de colegi și prieteni, iar 25,6% au afirmat că școala online a fost o sursă mai mare de stres, comparativ cu cea offline.
De la declararea stării de urgență, 72% din părinți au păstrat legătura cu profesorii, pe grupurile de discuție online. Întrebați dacă li s-a schimbat părerea despre profesorii copiilor lor, în ultimele două luni, 58,8% din părinți au declarat că părerea lor a rămas neschimbată, iar 17% au spus că aceasta s-a îmbunătățit semnificativ, ei apreciind eforturile dascălilor în a se adapta la educația digitală.
35% din părinţi spun că predarea online ar trebui introdusă în totalitate în procesul educațional.