x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Timp liber Calatorii Capătul de linie, poartă spre Bucegi. Călătoriile cu trenul vor fi din nou „în trend”  

Capătul de linie, poartă spre Bucegi. Călătoriile cu trenul vor fi din nou „în trend”  

de Diana Scarlat    |    03 Noi 2020   •   10:26
Capătul de linie, poartă spre Bucegi. Călătoriile cu trenul vor fi din nou „în trend”  

Operatorului privat Transferoviar Călători reia circulația pe ruta istorică Târgoviște-Pietroșița, de pe 13 decembrie 2020. Gara Pietroșița, de la poalele Munților Bucegi, a fost construită la începutul secolului trecut și a avut o istorie sinuoasă. Această gară are atât valoare istorică inestimabilă, cât și valoare strategică, facilitând accesul în zona de nord a județului Dâmbovița, care se învecinează cu Sinaia. Deși traseul feroviar dintre Pietroșița și Sinaia nu s-a realizat niciodată, fiind în proiect încă din 1912, Gara Pietroșița este unul dintre punctele de plecare spre Bucegi, în drumeții.

Primul tren a intrat în Gara Pietroșița la 1 februarie 1912. Gara a devenit punct terminus, strategic pentru circulația din zona de nord a județului Dâmbovița, dar săpăturile pentru tunelurile care ar fi trebuit să lege Pietroșița de Sinaia, începute înainte de Primul Război Mondial, nu s-au mai terminat niciodată. Despre tunelurile rămase în urma proiectului abandonat se spun zeci de povești și legende locale, devenind enigme ale acestei zone de la poalele Bucegilor. Există și un proiect de transformare a lor în muzee, astfel încât să sporească atractivitatea zonei turistice. Pierderea acestei gări istorice părea iminentă, anul trecut, când s-a stabilit ca trenurile să mai circule doar până la Fieni, deși nu se justifica în niciun fel retragerea pe cei câțiva kilometri care se parcurg până la vechiul capăt de linie de la Pietroșița. 

Decizii contradictorii

Reprezentanții operatorului privat Transferoviar Călători au explicat, pentru Jurnalul, că au reevaluat situația și au decis reluarea circulației până la Pietroșița, atât pentru locuitorii din zonă, care au mare nevoie de un mijloc de transport în comun sigur, mai ales în această perioadă de pandemie, cât și pentru turiștii care ar putea ajunge din nou cu trenul la poalele Bucegilor. Problemele legate de această gară au început din 2013, când traseul feroviar Târgoviște - Pietroșița s-a închis. Apoi s-a redeschis, dar situația s-a repetat de mai multe ori, fără o strategie clară, pe termen lung. Circulația s-a întrerupt pe 15 mai 2013, pin decizia Ministerului Transporturilor, apoi s-a reluat în 2015, dar s-a închis din nou în 2017, pentru a se relua în scurt timp, până la retragerea din 15 decembrie 2019. Atunci s-au ridicat semne de întrebare în legătură cu investiţiile de peste 100 de miliarde de lei în consolidarea terasamentului, inclusiv lucrările de apărare de mal şi pentru construcția unei pasarele peste râul Ialomiţa, de la Pietroșița, făcute cu un an înaintea retragerii trenurilor. Investițiile ar fi fost absolut inutile, dacă decizia de renunțare la această porțiune istorică de cale ferată ar fi rămas definitivă. Acum, Gara Pietroșița se pregătește să-și reînvie tradiția, inclusiv în turismul din nordul Dâmboviței.

 

Vom introduce doar garnituri noi, moderne, pe această rută, începând cu 13 decembrie. Ne bucurăm să putem opera pe traseul București-Târgoviște-Pietroșița, mai ales acum, când cel mai sigur mijloc de transport este trenul.

Călin Mitică, acționar Transferoviar Călători 

×