Gara din Iași a fost una dintre primele stații de călători din România, fiind inaugurantă la 1 iunie 1870. Edificiul a fost modelat și construit după după Palatul Dogilor din Veneţia şi este una dintre cele mai frumoase reprezentări ale stilului veneţian-gotic din ţară. Clădirea centrală avea o lungime de 133 m și 113 camere.
Marea problemă a constructorilor a fost zona mlăştinoasă de pe șesul Bahluiului, în care a fost construită gara. A fost nevoie de ridicarea unor terasamente înalte de aproximativ doi metri. Chiar şi aşa, clădirea s-a crăpat în două la scurt timp după inaugurare, fiind nevoie de investiţii suplimentare pentru refacere. În următorii ani, Gara Iaşi a devenit unul dintre principalele noduri feroviare ale ţării, unind atât căile ferate interne, cât şi cele din statele vecine, prin legături cu Cernăuţi şi Odessa.
Cutremurul din 4 martie 1977 a avariat grav clădirea Gării Iaşi, slăbindu-i structura de rezistenţă. 1979 este anul în care au început lucrările de restaurare şi consolidare a Gării Iaşi, lucrări care nu s-au terminat în totalitate nici în prezent.