Jurnalul.ro Timp liber Calatorii Nicolai Tand, vacanță cu familia și prietenii în Maramureș, locul în care s-a născut și a crescut

09 Sep 2016   •   21:00

Nicolai Tand - Star Chef/sămbătă și diminică, ora 12.00, Antena Stars! Nicolai Tand a petrecut împreună cu familia aproape o lună în Maramureș, mai exact în Rozavlea, comuna în care s-a născut și a crescut. În fiecare vară acesta se întoarce acasă pentru că este locul în care își încarcă cu adevărat bateriile și pentru că își dorește ca și copiii săi să crească în spiritul tradițiilor și să cunoască viața la țară.

Deși a fost în vacanță, energic din fire, Nicolai nu a stat o clipă locului și fiecare zi a fost plină de activități. “Când ajung acasă mie îmi place să fac lucrurile pe care le făceam în copilărie. Chiar dacă e vorba de muncă, pe mine asta mă relaxează. Am fost la cosit, trezit de la cinci dimineața, am fost la cules de mere sau mi-am ajutat vecinele să facă pâine în cuptor. M-am plimbat mult pe dealuri pentru că cel mai frumos miros din lume este mirosul de fân proaspăt cosit”, a povestit acesta.

Aflat în locurile natale, Nicolai a avut parte și de musafiri. Într-una din zile i-a trecut pragul Nea Mărin, aflat la o nuntă în zonă. Cunoștințe deja vechi, între ei  s-a legat o prietenie încă de la primele filmări pentru “Poftiți pe la noi”,  având în vedere că amândoi sunt mari iubitori de tradiție.

Laura Cosoi și soțul ei, Cosmin, s-au numărat și ei printre musafirii lui Nicolai din vara aceasta. Pentru a simți cu adevărat spiritul locurilor, chef Tand le-a pregătit o seară maramureșeană, le-a gătit miel la ceaun acompaniat de muzică tradițională.

“Cu Laura Cosoi noi avem o poveste foarte faină. Monica era însărcinată cu Iancu si nu stiam inca ce nume ii vom da. Intr-o seara, ea si Cosmin au venit la noi la restaurant si, printre altele, am vorbit si despre numele copilului. Ea ne-a spus ca daca ar avea un baietel, l-ar numi Iancu. Ne-a placut atat de mult incat a ramas Iancu!:) Anul ăsta  s-au întâlnit pentru prima oară”.

Vara asta au avut loc și doua premiere: a fost prima oară când a încercat motocross, pe dealurile de lângă Baia Mare și prima oară când a ajuns la Cascada Cailor, aflată în munții Rodnei.

„Într-o seară povesteam cu prietenul Sorin Brotnei, cum ar fi să facem o drumeție până la Borșa, la Cascada Cailor, una dintre cele mai faine cascade din România. Zis și făcut! Ne-am adunat a doua zi dimineața, am pregătit ceva de mâncare pentru drum, am luat nevestele și copiii și duși am fost. Am zis la început că facem un traseu ușor, cam de 30 de minute, pentru că era greu cu cei mici. Am ajuns să mergem 3 ore dus, 3 ore întors. Iancu, care era și cel mai mic din grup, a mers singur vreo 3 kilometri. Tare mândru sunt de el! În restul timpului l-am cărat în spate, am mai făcut schimb și cu Sorin, că doar și el e puternic. :). A fost o zi așa de faină! Am făcut un picnic în vârful muntelui, chiar la Tăul Știol, am cules hribe, am râs, ne-am plimbat. Seara am gătit cele 4 kilograme de hribe culese și am făcut o masă mare, pentru prieteni”.