x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Rezultatele de anul trecut vorbesc despre ceea ce s-ar putea face în continuare, după ce trec efectele pandemiei

0
Autor: Diana Scarlat 29 Sep 2020 - 11:09
Rezultatele de anul trecut vorbesc despre ceea ce s-ar putea face în continuare, după ce trec efectele pandemiei
Vezi galeria foto

Capitala României devenise, la finalul anului trecut, destinația de city-break preferată de europeni. Promovarea evenimentelor și a turismului de business a fost un mare succes al Companiei Municipale Turistica București (CMTB), ale cărei strategii au fost gândite și aplicate de profesioniști cu peste 20 de ani de experiență în domeniu, în mediul privat. Această schimbare de orientare a Primăriei Capitalei a fost un prim pas către intrarea în topul destinațiilor internaționale de city-break și ar fi continuat, dacă nu interveneau modificările impuse de pandemie. Totuși, această situație nu va continua la nesfârșit, iar Capitala ar trebui să se pregătească de relansarea strategiei pentru turism care a dat roade încă de la primele evenimente de promovare a ofertelor, la târgurile internaționale. În noiembrie 2019, Bucureștiul s-a vândut „ca pâinea caldă” la târgurile de turism de la Barcelona și Varșovia, unde participarea a fost altfel decât până atunci, bazată pe o strategie bine gândită, pe termen scurt, mediu și lung. 


Pregătiri necesare pentru revenire


Bucureștiul intrase în forță pe harta industriei de evenimente, iar la baza vizibilității stătea potenţialul economic al României, care prezintă un mare interes pentru investitorii străini – cei care reprezintă principalul segment turistic al Bucureștiului, prin sporirea numărului de călătorii de afaceri sau pentru activităţi conexe, cum ar fi congrese, conferinţe și alte activități. Chiar dacă pandemia a redus dramatic activitatea în aceste sectoare, lucrurile vor reveni la normal, în scurt timp, iar Capitala trebuie să fie pregătită să reia activitățile care i-au adus câștiguri în ultimii ani. Primăria Municipiului București a promovat, la Târgul de turism specializat IBTM World, din Barcelona (19-21 noiembrie 2019), segmentul turismului MICE (Meetings, Incentives, Conferences and Events). Capitala României a înregistrat o creștere semnificativă pe acest domeniu, fiind, exact cu un an în urmă, o alternativă la liderii Europei Centrale și de Est pe segmentul turismului de evenimente: Viena, Berlin și Praga. 


Facem concurență destinațiilor de top


Touroperatori și companii organizatoare de evenimente din țări precum Elveția, Spania, Marea Britanie, Franța sau China s-au arătat interesați la modul concret de organizarea unor evenimente și delegații în București, cu 1.000 - 1.500 de participanți. „Mulţi dintre participanţii la evenimentele organizate în București au ales post-tururi şi circuite, declarându-se încântaţi de potenţialul turistic al Capitalei României, dar și al ţării. România are o seamă de recorduri şi atracţii turistice unice și, nu în ultimul rând, este o ţară sigură, cu o rată mică a criminalităţii”, a explicat, pentru Jurnalul, Oana Dănilă, director de strategii în cadrul Companiei Municipale Turistica București, care a reprezentat Capitala la târgul de la Barcelona. După Barcelona a urmat participarea la târgul de la Varșovia, TT Warsaw, în perioada 21-23 noiembrie 2019, unde Bucureștiului a fost vedeta evenimentului, fiind și la prima astfel de participare. 


Strategia care a cucerit Varșovia


Mii de vizitatori, în numai două zile de târg, s-au oprit să afle ce ofertă are capitala României și ce circuite turistice pot face în țara noastră. A fost succes total și unul dintre cele mai animate standuri. Ideea pe care au mizat reprezentanții Companiei Municipale Turistica București este “Nostalgia”, făcând legătura cu miile de polonezi care vizitau România în fiecare an, înainte de 1990. Deja s-au semnat zeci de contracte, pentru anul viitor. Bucureștiul a avut stand propriu – premieră în istoria participării atât la târgul de turism din Varșovia, cât și la un târg din Europa Centrală și de Est. A fost prezentat ca un oraș european cu monumente istorice muzee, edificii religioase, elemente de etnografie și folclor precum și o mare diversitate de parcuri, complexe de agrement și oportunități de distracție. Polonezii, atât reprezentanți ai operatorilor de turism, cât și consumatori de turism, s-au arătat foarte interesați de destinația turistică România, în general, și de municipiul București în special. 

 

 

 

 

Standul municipiului București a fost vizitat atât de către profesioniști din turism, cât și de către jurnaliști, bloggeri sau potențiali turiști. Polonezii de vârsta a treia își amintesc de sejururile petrecute în stațiunile de pe litoralul Mării Negre sau la munte, iar mulți polonezi cu vârste de peste 50 de ani au studiat în București. Însă este îmbucurător că și categoria cuprinsă între 20 și 40 de ani cunoaște România – o parte dintre aceștia vizitând în special Bucureștiul, datorită oportunităților sale culturale și de distracție. Pe lângă București ca destinație de bază, polonezii sunt interesați mult de Litoralul Mării Negre, Delta Dunării, Transilvania, legenda lui Dracula, posibilitățile de distracție din România, pelerinaje, turism balnear, city break-uri. 

 


Conform raportului statistic ICCA (International Congress and Convention Association), București era clasat, anul trecut, pe locul 33 în topul orașelor din Europa organizatoare de evenimente. Conform estimărilor, trebuia să devină noua destinație de city-break a Europei, fiind promovată pe baza unui concept modern.

 

 

 


 

Ştiri din .ro




Mai multe titluri din categorie

Cine sunt actorii care completează distribuția serialului Adela, de la Antena 1

Cine sunt actorii care completează distribuția serialului Adela, de la Antena 1
Galerie Foto Noul serial de ficțiune produs de Ruxandra Ion și Dream Film Production pentru Antena 1, Adela, îşi completează distribuţia cu noi cu noi nume cunoscute din showbiz-ul autohton. Dominique Lăcătuş, fiica unuia...

Adina Buzatu şi fiica sa, Sara, gătesc împreună la Chefi la cuţite. Ediția de marţi a show-ului de cooking a fost lider de audiență

Adina Buzatu şi fiica sa, Sara, gătesc împreună la Chefi la cuţite. Ediția de marţi a show-ului de cooking a fost lider de audiență
Galerie Foto Seara de marți a fost seara Chefilor la cuțite. Show-ul difuzat de Antena 1 s-a impus ca lider de audiență la nivelul publicului comercial și la nivelul publicului din mediul urban. Conform Kantar Media, cea mai...

Top 5 produse cu ajutorul carora poti schimba complet aspectul bucatariei

Top 5 produse cu ajutorul carora poti schimba complet aspectul bucatariei
Galerie Foto In aproape toate locuintele, membrii familiei isi petrec majoritatea timpului in bucatarie. Aici stau la povesti, gatesc si iau masa cu multa voie buna. Din acest motiv, aceasta zona din casa trebuie sa fie moderna,...

Jucătorul de tenis Dominic Thiem a adoptat un pui de koala

Jucătorul de tenis Dominic Thiem a adoptat un pui de koala
Jucătorul de tenis Dominic Thiem a adoptat un pui de koala, primul născut la Grădina Zoologică din Viena. Numărul 3 mondial în tenis, Thiem a vizitat puiul la Grădina Zoologică, acolo unde acesta s-a născut, ...

Beneficiile unei agenții de marketing digital

Beneficiile unei agenții de marketing digital
Galerie Foto Dacă produsele sau serviciile afacerii tale au nevoie de promovare online, lasă-te pe mâna specialiștilor în marketingul digital. Magnetif te ajută să atingi obiectivele dorite prin strategii bazate pe date...

Gina Felea – show de zile mari în platoul Chefi la cuțite. Ediția de luni a fost lider de audiență pe toate segmentele de public

Gina Felea – show de zile mari în platoul Chefi la cuțite. Ediția de luni a fost lider de audiență pe toate segmentele de public
Galerie Foto Luni seara a fost incontestabil seara Chefilor la cuțite. Conform Kantar Media, Chefi la cuțite a fost lider de piață în rândul publicului comercial cu vârste cuprinse între 18 și 49 de ani cu o medie de 9...

Vlad Gherman se alătură distribuţiei serialului Adela de la Antena 1. „Personajul meu e diferit faţă de tot ce am făcut până acum!”

Vlad Gherman se alătură distribuţiei serialului Adela de la Antena 1. „Personajul meu e diferit faţă de tot ce am făcut până acum!”
Galerie Foto Vlad Gherman se alătură distribuţiei proiectului Adela, de la Antena 1. În cel mai nou serial de ficțiune produs de Ruxandra Ion și Dream Film Production, Vlad îl va interpreta pe Călin, un personaj cu totul nou...

Încă se poate merge la scăldat: piscinele exterioare, deschise la Băile Felix

Încă se poate merge la scăldat: piscinele exterioare, deschise la Băile Felix
Galerie Foto Turismul balnear a reintrat într-o oarecare normalitate, în unele zone, unde există piscine exterioare, mai ales cu apă termală. La Băile Felix, unde și până acum se mergea la ștrand și la Aqua Park în toate...

Circuit de toamnă în Apuseni și împrejurimi

Circuit de toamnă în Apuseni și împrejurimi
Galerie Foto Culorile toamnei le oferă un spectacol grandios celor care aleg un sejur de relaxare în Transilvania. De la Oradea sau la Băile Felix se pot face excursii la Peștera Urșilor, la Salina Turda sau în Munții...

(P) Mâncare super premium pentru câini și pisici

(P) Mâncare super premium pentru câini și pisici
Delcon, brandul belgian de mâncare super premium pentru câini și pisici, recunoscut și respectat pentru calitatea garantată, este disponibil și în Romania, online (www.peticutzu.ro), în magazine specializate și...

Emisiunea a fost urmărită de aproape 2 milioane de telespectatori, Cea de-a şasea gală Te cunosc de  undeva!, lider de audiență la oraşe şi în toată ţara

Emisiunea a fost urmărită de aproape 2 milioane de telespectatori, Cea de-a şasea gală Te cunosc de  undeva!, lider de audiență la oraşe şi în toată ţara
Galerie Foto Cea de-a şasea gală a celui de-al 15-lea sezon al show-ului Te cunosc de undeva!, câștigată de Tavi Clonda cu o excelentă transformare în Madonna, a fost aseară lider de audiență atât la nivel naţional, cât...

Ștefan Bănică, un pas mai aproape de finala X Factor? ”Ai fost atât de aproape de perfecțiune!” Emisiunea, lider de audiență la oraşe şi în toată ţara

Ștefan Bănică, un pas mai aproape de finala X Factor? ”Ai fost atât de aproape de perfecțiune!” Emisiunea, lider de audiență la oraşe şi în toată ţara
Galerie Foto A fost momentul puștilor minune pe scena X Factor, seara trecută, la Antena 1, când Denis Costea și Alexandra Sîrghi și-au adjudecat câte un loc direct în Bootcamp-ul celui de-al nouălea sezon. Cea de-a şasea...

Adda a avut parte de un şoc la Te cunosc de undeva! „M-am speriat când am văzut machiajul!”

Adda a avut parte de un şoc la Te cunosc de undeva!  „M-am speriat când am văzut machiajul!”
Galerie Foto Sâmbăta, de la ora 20.00, la Antena 1, se poartă transformările. Cei 11 concurenți ai celui de-al 15-lea sezon „Te cunosc de undeva!” au apelat din nou la peruci, chelii şi barbă falsă, lentile de contact...

Muzica îi face de neoprit! Povești impresionante, în această seară, într-o nouă ediție X Factor, la Antena 1

Muzica îi face de neoprit! Povești impresionante, în această seară,  într-o nouă ediție X Factor, la Antena 1
Galerie Foto Pentru a-ți împlini visul de a urca pe scena X Factor nu e nevoie doar de talent muzical, ci și de puterea de a depăși momente dificile, așa cum o dovedesc, în această seară, de la ora 20.30, la Antena 1, doi...

Ai luat un imprumut rapid de la Provident? Recomanda-i acelasi lucru unui prieten si castiga!

Ai luat un imprumut rapid de la Provident? Recomanda-i acelasi lucru unui prieten si castiga!
Galerie Foto Prietenul adevarat la nevoie se cunoaste. Deseori, poti avea nevoie de o vorba buna, uneori – de un mic ajutor casnic, iar alteori – de un imprumut rapid. O vorba buna nu costa nimic, in timp ce participarea la o...
Serviciul de email marketing furnizat de