x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Rezultatele de anul trecut vorbesc despre ceea ce s-ar putea face în continuare, după ce trec efectele pandemiei

0
Autor: Diana Scarlat 29 Sep 2020 - 11:09
Rezultatele de anul trecut vorbesc despre ceea ce s-ar putea face în continuare, după ce trec efectele pandemiei
Vezi galeria foto

Capitala României devenise, la finalul anului trecut, destinația de city-break preferată de europeni. Promovarea evenimentelor și a turismului de business a fost un mare succes al Companiei Municipale Turistica București (CMTB), ale cărei strategii au fost gândite și aplicate de profesioniști cu peste 20 de ani de experiență în domeniu, în mediul privat. Această schimbare de orientare a Primăriei Capitalei a fost un prim pas către intrarea în topul destinațiilor internaționale de city-break și ar fi continuat, dacă nu interveneau modificările impuse de pandemie. Totuși, această situație nu va continua la nesfârșit, iar Capitala ar trebui să se pregătească de relansarea strategiei pentru turism care a dat roade încă de la primele evenimente de promovare a ofertelor, la târgurile internaționale. În noiembrie 2019, Bucureștiul s-a vândut „ca pâinea caldă” la târgurile de turism de la Barcelona și Varșovia, unde participarea a fost altfel decât până atunci, bazată pe o strategie bine gândită, pe termen scurt, mediu și lung. 


Pregătiri necesare pentru revenire


Bucureștiul intrase în forță pe harta industriei de evenimente, iar la baza vizibilității stătea potenţialul economic al României, care prezintă un mare interes pentru investitorii străini – cei care reprezintă principalul segment turistic al Bucureștiului, prin sporirea numărului de călătorii de afaceri sau pentru activităţi conexe, cum ar fi congrese, conferinţe și alte activități. Chiar dacă pandemia a redus dramatic activitatea în aceste sectoare, lucrurile vor reveni la normal, în scurt timp, iar Capitala trebuie să fie pregătită să reia activitățile care i-au adus câștiguri în ultimii ani. Primăria Municipiului București a promovat, la Târgul de turism specializat IBTM World, din Barcelona (19-21 noiembrie 2019), segmentul turismului MICE (Meetings, Incentives, Conferences and Events). Capitala României a înregistrat o creștere semnificativă pe acest domeniu, fiind, exact cu un an în urmă, o alternativă la liderii Europei Centrale și de Est pe segmentul turismului de evenimente: Viena, Berlin și Praga. 


Facem concurență destinațiilor de top


Touroperatori și companii organizatoare de evenimente din țări precum Elveția, Spania, Marea Britanie, Franța sau China s-au arătat interesați la modul concret de organizarea unor evenimente și delegații în București, cu 1.000 - 1.500 de participanți. „Mulţi dintre participanţii la evenimentele organizate în București au ales post-tururi şi circuite, declarându-se încântaţi de potenţialul turistic al Capitalei României, dar și al ţării. România are o seamă de recorduri şi atracţii turistice unice și, nu în ultimul rând, este o ţară sigură, cu o rată mică a criminalităţii”, a explicat, pentru Jurnalul, Oana Dănilă, director de strategii în cadrul Companiei Municipale Turistica București, care a reprezentat Capitala la târgul de la Barcelona. După Barcelona a urmat participarea la târgul de la Varșovia, TT Warsaw, în perioada 21-23 noiembrie 2019, unde Bucureștiului a fost vedeta evenimentului, fiind și la prima astfel de participare. 


Strategia care a cucerit Varșovia


Mii de vizitatori, în numai două zile de târg, s-au oprit să afle ce ofertă are capitala României și ce circuite turistice pot face în țara noastră. A fost succes total și unul dintre cele mai animate standuri. Ideea pe care au mizat reprezentanții Companiei Municipale Turistica București este “Nostalgia”, făcând legătura cu miile de polonezi care vizitau România în fiecare an, înainte de 1990. Deja s-au semnat zeci de contracte, pentru anul viitor. Bucureștiul a avut stand propriu – premieră în istoria participării atât la târgul de turism din Varșovia, cât și la un târg din Europa Centrală și de Est. A fost prezentat ca un oraș european cu monumente istorice muzee, edificii religioase, elemente de etnografie și folclor precum și o mare diversitate de parcuri, complexe de agrement și oportunități de distracție. Polonezii, atât reprezentanți ai operatorilor de turism, cât și consumatori de turism, s-au arătat foarte interesați de destinația turistică România, în general, și de municipiul București în special. 

 

 

 

 

Standul municipiului București a fost vizitat atât de către profesioniști din turism, cât și de către jurnaliști, bloggeri sau potențiali turiști. Polonezii de vârsta a treia își amintesc de sejururile petrecute în stațiunile de pe litoralul Mării Negre sau la munte, iar mulți polonezi cu vârste de peste 50 de ani au studiat în București. Însă este îmbucurător că și categoria cuprinsă între 20 și 40 de ani cunoaște România – o parte dintre aceștia vizitând în special Bucureștiul, datorită oportunităților sale culturale și de distracție. Pe lângă București ca destinație de bază, polonezii sunt interesați mult de Litoralul Mării Negre, Delta Dunării, Transilvania, legenda lui Dracula, posibilitățile de distracție din România, pelerinaje, turism balnear, city break-uri. 

 


Conform raportului statistic ICCA (International Congress and Convention Association), București era clasat, anul trecut, pe locul 33 în topul orașelor din Europa organizatoare de evenimente. Conform estimărilor, trebuia să devină noua destinație de city-break a Europei, fiind promovată pe baza unui concept modern.

 

 

 


 



Mai multe titluri din categorie

Cum să rămâi în siguranță atunci când pleci la drum lung

Cum să rămâi în siguranță atunci când pleci la drum lung
Atunci când pleci la drum lung, trebuie sa fii pregătit din toate punctele de vedere și să iei in calcul orice scenariu care poate apărea pe carosabil. Iar ca să rămâi în siguranță, să ai parte de o...

Activitățile relaxante în aer liber pe care să le faci primăvara

Activitățile relaxante în aer liber pe care să le faci primăvara
Odată cu venirea primăverii, când ziua se mărește, iar temperaturile cresc, e timpul să te bucuri din nou de căldură și de natură. De aceea, trebuie să profiți la maximum de orice zi în care soarele te...

Sfaturi utile pentru o curăţenie de primăvară de nota 10

Sfaturi utile pentru o curăţenie de primăvară de nota 10
Curăţenia de primăvară este o tradiţie în toate casele din România. Chiar dacă nu au prea mult timp la dispoziţie, gospodinele fac tot ce pot pentru a da casei un aer proaspăt. Dacă şi tu eşti contra...

Activitățile care îi ajută pe oameni să treacă peste neplăcerile din timpul pandemiei

Activitățile care îi ajută pe oameni să treacă peste neplăcerile din timpul pandemiei
Pandemia a schimbat viața multor persoane. Lockdown-urile i-au forțat pe mulți adulți să lucreze de acasă, iar pe copii să facă școală online. Chiar și în perioadele în care se putea ieși din casă,...

(P) La mulți ani cu ocazia Zilei Internaționale a Femeii, vă urează cu drag DiAmanti.ro

(P) La mulți ani cu ocazia Zilei Internaționale a Femeii, vă urează cu drag DiAmanti.ro
Specializat în comercializarea unora dintre cele mai apreciate cadouri pentru doamnele din viața noastră - bijuterii, poșete și încălțăminte, magazinul online DiAmanti.ro are bucuria de a ura La mulți ani...

(P) Orsini.ro vă urează la mulți ani cu ocazia Zilei Internaționale a Femeii

(P) Orsini.ro vă urează la mulți ani cu ocazia Zilei Internaționale a Femeii
Diamantele sunt cele mai bune prietene ale unei femei. Iar bijuteriile cu diamante de la Orsini sunt prietene pe viață ale femeilor din România și din întreaga lume. Cu o tradiție de peste 50 de ani și o...

Elwira Petre și tatăl lui Ruby, printre concurenții celei de-a patra ediții Chefi la cuțite

Elwira Petre și tatăl lui Ruby, printre concurenții celei de-a patra ediții Chefi la cuțite
Galerie Foto Duminică, de la ora 20.00, chefii se întorc cu o nouă rundă de degustări pe nevăzute și o nouă confruntare pentru mult râvnitele amulete. Liviu Chiolpec este cel care le va juriza în această ediție...

Liviu şi Andrei se transformă în trupa Andre la Te cunosc de undeva! Andreea Bălan nu rezistă şi pleacă de lângă colegii ei   

Liviu şi Andrei se transformă în trupa Andre la Te cunosc de undeva! Andreea Bălan nu rezistă şi pleacă de lângă colegii ei   
    Cea mai nouă gală Te cunosc de undeva!, difuzată sâmbătă, de la 20:00, la Antena 1 îi va pune pe toţi cei 11 concurenţi ai transforming show-ului într-o ipostază foarte dificilă. Având...

Cine sunt cele 25 de pretendente la inima Burlacului

Cine sunt cele 25 de pretendente la inima Burlacului
Galerie Foto Prima întâlnirea a Burlacului cu cele 25 de pretendente va avea loc astăzi, de la 20.30, la Antena 1, într-o locație de vis și nu este lipsită de emoții....

Modul în care porți geanta spune multe despre personalitatea ta

Modul în care porți geanta spune multe despre personalitatea ta
Galerie Foto Totul în jurul nostru ne trimite semnale, pe care noi le recepționăm într-un anumit fel. De fapt, nu putem trăi fără a comunica, iar acest lucru nu se referă doar la vorbirea articulată, ci și la limbajul...

Cum facem vestiţii mucenici moldoveneşti

Cum facem vestiţii mucenici moldoveneşti
Mucenicii moldoveneşti sau sfinţişori, așa cum mai sunt denumiți în anumite zone ale țării, sunt preparatele care nu lipsesc de pe masă de Sfinții 40 de Mucenici, din 9 martie. Iată cea mai simplă...

Circuite noi pentru vizitatori, în jurul celor mai frumoase castele

Circuite noi pentru vizitatori, în jurul celor mai frumoase castele
Galerie Foto Castelul Peleș înseamnă și parcul din jurul clădirilor istorice. Tezaurul natural al domeniului Peleș este aproape la fel de important precum cel construit. Peisagiști renumiți au contribuit la frumusețea...

La 17 ani, Daria Ștefania merge în finala iUmor! Cea de-a treia ediție, lider de audiență

La 17 ani, Daria Ștefania merge în finala iUmor! Cea de-a treia ediție, lider de audiență
Cea de-a treia ediţie a celui mai nou sezon iUmor, difuzată miercuri seara, între orele 20.30 – 22.56, la Antena 1, a fost lider de audiență la nivelul publicului comercial din mediul urban. Astfel, la nivelul...

Cea de-a treia ediție iUmor a fost lider de audiență

Cea de-a treia ediție iUmor a fost lider de audiență
Cea de-a treia ediţie a celui mai nou sezon iUmor, difuzată miercuri seara, între orele 20.30 – 22.56, la Antena 1, a fost lider de audiență la nnivelul publicului comercial din mediul urban. Astfel, la...

Chefi la cuțite – lider de audiență. Connect-R a venit în emisiune la rugămintea fiicei sale

Chefi la cuțite – lider de audiență.  Connect-R a venit în emisiune la rugămintea fiicei sale
Galerie Foto Marți seara Chefi la cuțite a fost din nou lider de audiență la nivelul publicului comercial cu vârste cuprinse între 18 și 49 de ani. Conform Kantar Media, show-ul de pe Antena 1 a obținut o audiență medie de...
Serviciul de email marketing furnizat de