x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Timp liber Calatorii România, promovată prin dans și voie bună

România, promovată prin dans și voie bună

de Luciana Cocoș    |    03 Feb 2016   •   09:54
România, promovată prin dans și voie bună
Sursa foto: SIMION MECHNO / AGERPRES FOTO

Țara noastră devine o destinație din ce în ce mai atractivă pentru turiștii străini. Strategiile de promovare gândite de specialiștii în turism au făcut ca numărul celor care aleg țara noastră pentru petrecerea vacanței să fie mai mare de la an la an. Există însă și modalități mai puțin obișnuite prin care România a devenit cunoscută peste hotare. A fost nevoie doar de câteva idei inedite și de determinarea unor oameni pentru a le pune în practică.

Flash mob pentru Bucovina
Bucovina este promovată, de doi ani, după o rețetă mai puțin convențională. Pentru a face zona cunoscută, autoritățile locale s-au folosit de ingredientele pe care le-au avut la îndemână: dansuri populare puse pe o scenă a timpurilor actuale. Este vorba despre flash mob-uri organizate în cele mai neconvenționale locuri.
Ultimul eveniment de acest gen a avut loc la sfârşitul anului trecut, în incinta Aeroportului Otopeni. Artiştii Ansamblului „Ciprian Porumbescu”, din Suceava, au prezentat un scurt program de dansuri şi muzică specifice minorităților care locuiesc în Bucovina. Pe lângă spectacolul în sine, care s-a dovedit a fi un succes, pasagerii din aeroport au fost serviți cu afinată şi au primit brăduți care pot fi plantați. „Consiliul Județean Suceava are două strategii de promovare turistică: Bucovina- Little Europe (Bucovina-Mica Europă) şi Unseen Bucovina (Bucovina nemaivăzută). Trebuie să facem un pas important de la un turism făcut individual la o variantă în care să fim capabili să venim cu avioane mari care să aducă 100-200 de pasageri şi cărora să le putem oferi în jur de 4-5 zile în Bucovina”, spune preşedintele Consiliului Judeţean, Cătălin Nechifor. Proiectul „Unseen Bucovina” înseamnă descoperirea de către turişti a traseelor din zona montană, a peşterilor, dar şi a altor activităţi care pot fi făcute în judeţ, în special în zona Dornelor, cum ar fi river rafting, mountain biking sau northern walking. Un alt flash mob a fost organizat la Mamaia, în 2014. Iar următoarea acțiune ar putea avea loc chiar la Bruxelles. „Încercăm să promovăm Bucovina într-un stil mai actual, iar flash mob-ul este o metodă care prinde. În Parlamentul European ar fi trebuit să ajungem în luna decembrie a anului trecut, însă evenimentul a fost anulat. În urma atentatelor din Paris, s-a ridicat nivelul de alertă în Parlamentul European. Imediat ce lucrurile se liniştesc, vom depune o nouă cerere pentru organizarea unui nou spectacol, mai complex decât cel gândit inițial”, susține Dan Burgheaua, şeful Centrului Naţional de Informare şi Promovare Turistică Suceava.

Rezervația naturală Cheile Bistriței, promovată în Europa
Comuna Costeşti poate fi considerată colecţionara patrimoniului natural din județul Vâlcea. Pe teritoriul acestei localități sunt cele mai frumoase obiective turistice din estul judeţului. Aici, râul Bistrița a săpat în calcar cele mai înguste chei din România, care au şi fost declarate rezervaţie naturală. Pe o lungime de 1.200 de metri, apa a dat naştere unuia dintre cele mai spectaculoase defilee din România. Vizitatorii zonei pot admira cascade, pietre sfărâmate, peşteri şi vâltori. În plus, peste 450 de specii de plante se regăsesc în vegetația specifică Cheilor Bistriței. Pe lângă frumusețile naturale, în zona comunei Costeşti mai sunt patru mănăstiri şi schituri (Arnota, Bistrița, Păpuşa, Peri) biserici de lemn, două muzee
(Bălintescu şi Muzeul Trovanților), la care se adaugă o linie de mocăniță. În apropierea Costeştiului începe şi Parcul Național Buila Vânturarița, precum şi Peştera Liliecilor cu cele două biserici rupestre. Toate acestea reprezintă un motiv de mândrie pentru autoritățile locale care vor ca aceste meleaguri să devină cunoscute de o lume întreagă. În urmă cu doi ani, primarul din Costeşti, Toma Peştereanu, a încercat să atragă fonduri europene pentru o strategie de promovare. Chiar dacă dosarul a fost respins la acea vreme, edilul nu renunță la planul său de a aduce cât mai mulți turişti în zonă. Proiectul va fi promovat ca parte componentă a conceptului „Depresiunea de Excelență Horezu”, iar autoritățile speră să atragă tot mai mulți turişti, dar şi investitori.

Transilvania, de neratat în 2016
Transilvania a devenit destinație de talie mondială în 2015. Brandul de ghiduri Lonely Planet a plasat regiunea pe locul întâi în topul destinațiilor care merită vizitate în 2016. Autorii ghidului au fost atraşi de explozia artistică a Braşovului, natura sălbatică din zona muntoasă, pârtiile de schi de la Poiana Brașov și Păltiniș, bisericile fortificate de la Viscri și Biertan, Sighișoara și Bran pentru mitul lui Dracula. „Lăsați crucifixul la o parte și scăpați de usturoi – nu veți avea nevoie de ele în Transilvania de azi, care distruge stereotipurile mai rapid decât dă din aripi un liliac ieșit din iad. Da, caii și căruțele încă huruie în zona rurală împădurită, dar în curând vor împărți șoselele cu taxiuri Uber, transportând călătorii spre locuințe chic de pe Airbnb. Priviți dincolo de tricourile cu Contele Dracula și veți observa un număr în creștere de galerii de artă, stațiuni de schi de bună calitate și ture în natură epice”, se arată în prezentarea generală a Transilvaniei. Ghidul întocmit de cei de la Lonely Planet este considerat cel mai influent, deoarece topurile întocmite de ei sunt independente de orice lobby sau promovare contra cost. Tot în 2015, și jurnaliștii de la CNN au fost cuceriți de Transilvania, pe care au inclus-o în topul destinațiilor turistice emergente pentru anul 2016. „Partea centrală a României este cuprinsă în lanțul Munților Carpați și este plină de păduri și trasee de schi și de cățărare pentru aventurieri. (…) Această țară este cel mai mult cunoscută pentru miturile sângeroase cu Dracula, vârcolaci și fantome. Peisajele întinse și variate din Transilvania, pline de castele și biserici, nu dezamăgesc nici ele. Cel mai cunoscut dintre ele, Castelul Bran, este legat de contele fictiv din legenda lui Bram Stoker. Perioada de vizitare recomandată: aprilie-mai, august-octombrie”, precizează jurnaliștii străini în descrierea făcută României.

Străinii au devenit ambasadorii turismului românesc
Autoritățile române au primit, anul trecut, o mână de ajutor în ceea ce privește promovarea țării ca destinație turistică de la străinii care au fost impresionați de meleagurile mioritice. O tânără din Danemarca a postat un clip pe contul ei de pe youtube în care descrie atracţiile autohtone, peisajele impresionanate, bogăţii și actorii români care au devenit celebri la Hollywood. Videoclipul intitulat „Romania and the Romanians” (România și românii) a fost publicat în data de 19 decembrie 2015 și a devenit viral în câteva zile. „România are 19,94 milioane de locuitori. Eu m-am născut în 1994. Coincidenţă? Nu cred”, își începe Victoria Flamel prezentarea despre ţara noastră. „Capitala este frumosul oraș București, care înainte de cel de-al Doilea Război Mondial era poreclit «Micul Paris». Ţara e cunoscută și pentru Sibiu, care a fost votat drept al optulea cel mai idilic loc din lume, de către Forbes. România e în general o ţară foarte frumoasă, cu peisaje minunate. Poţi să mergi la schi, în drumeţii (…) Nu pot să vorbesc despre peisajele României fără să vorbesc despre incredibila cascadă Bigăr, care a fost votată drept cea mai frumoasă apă din lume, de către World Geography”, continuă tânăra prezentarea ţării noastre. Ea mai precizează că Top Gear a desemnat Transfăgărășanul drept „cea mai frumoasă șosea din lume”.

Produse promovate peste graniță
● dulceața de Viscri (promovată de Prințul Charles)
● ia românescă (promovată de designeri celebri)
●sarmalele (promovate de chefi de talie mondială)

Cele mai apreciate locuri peste hotare
Castelul Corvinilor – Top 10 castele de basm din Europa (Lonely Planet)
Creasta Făgărașului – Top 10 activități de vacanță în Europa (The Guardian)
Sibiul și Mărginimea – Top 10 al celor mai idilice regiuni din Europa (Forbes)
Domeniul Prințului Charles de la Valea Zălanului – Top 10 paradisuri private din lume (Vanity Fair)
Pădurea Hoia-Baciu – Lista celor mai înfricoșătoare păduri din lume (Travel&Leisure)

Vreau să readuc în discuţie acest proiect de promovare care se bazează pe ce are comuna mai de preţ. Avem cel mai îngust canion în calcar din România și tot aici este locul unde primii călugări au trăit în sihăstrie. Avem primele biserici rupestre din Țara Românească și primele centre culturale, sfintele Mănăstiri Arnota și Bistriţa.
Toma Peștereanu, primar Costești
 

×