80% dintre românii care achiziţionează pachete de vacanţă aleg să se documenteze mai întâi online privind ofertele agenţiilor, potrivit unei analize realizată de SEO monitor. Produsele şi serviciile turistice sunt atât de căutate online în România, încât doar 1% dintre cumpărători se intereseaza doar offline de pachetele promovate de agenţii, în timp ce 80% dintre români aleg să caute pe internet destinaţii, oferte de pachete si servicii, păreri ale utilizatorilor etc.
“Principala sursă de informare online pentru cei care caută oferte de vacanţă este motorul de căutare Google. Din analizele SEO monitor, am dedus o tipologie de comportament de cumpărare în online; s-a observat că prima dată, căutările se fac în scop de cercetare, pe cuvinte şi expresii generale, cum ar fi: ”vacanţă Grecia”, ”vacanţă Turcia”, ”ofertă vacanţă 2013” etc. Utilizatorii verifică rezultatele afişate de Google, iar când sunt pregătiţi pentru achiziţie, caută rezultate specifice, prin căutări ce pot include destinaţia dorită, numele hotelului, perioada, preţul etc.”, a declarat Cosmin Negrescu, CEO, SEO monitor.
În privinţa achiziţiei pachetelor, tendinţele ne arată că plata online va fi soluţia din ce în ce mai abordată de români. Cercetările recente arată că momentan 42% dintre pachetele turistice cumpărate în România sunt cumpărate online, tendinţa fiind de creştere. “Consumatorii ştiu deja foarte bine că piaţa este foarte competitivă, acesta fiind poate şi unul dintre principalele motive pentru care 80% aleg să caute pe Google înainte de a cumpăra: să compare, să verifice etc. De aceea, o agenţie cu un pachet de servicii foarte competitiv, poate avea de pierdut în sezon dacă nu are oferta destul de vizibilă pe Google”, a adăugat Negrescu.