x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Timp liber Calatorii Vasile. Vasile Emporio Armani!

Vasile. Vasile Emporio Armani!

de Vlad Teodorescu    |    25 Mar 2011   •   15:22
Vasile. Vasile Emporio Armani!

158214-outlet222.jpgCu siguranţă, una dintre marile bucurii ale turismului este shopping-ul. Fie că recunoaştem sau nu, panorama Parisului văzută de pe Turnul Eiffel poate fi egalată doar de o tură prin Printemps Houssmann (centru comercial care, apropo, a fost declarat monument is­to­ric!) sau un raid prin magazinele din  De­fance. E fascinantă priveliştea Manhattan-ului ce se deschide de la înăl­ţi­mea Statuii Libertaţii sau din Rockefeller Center, dar se cere asortată ne­a­pă­rat cu sacoşele multicolore, cele mai multe din materiale reciclabile, cu care te trezeşti în braţe după o parcurgere a Fifth Avenue, de la Central Park pînă în Washington Square şi retur. E interesantă Lisabona, capitala de pe malul Atlanticului, dar o vizita în muzeele  Dali, Picasso, Magritte se cere conti­nu­a­tă cu vizitarea, până la orele târzii ale în­chiderii, ale Mall-ului Vasco da Gama aşa cum vizitarea Muzeului Prado din Madrid se „stinge” aproape ine­vitabil în feeria cumpărăturilor din centru, de pe Grand Via.

Dar atâtea magazine şi locuri celebre pentru cumpărături nu sunt suficiente pentru a ostoi setea, foamea şi ce-o mai fi de shopping, caracteristice turistului de pretutindeni şi din totdeauna. Şi pentru că adevăratele para­di­suri ale cumpărăturilor trebuiau să poarte un nume, ele s-au numit simplu „outlet”. Concepute iniţial ca locuri de des­­facere fără fiţe – şi evident, adaosuri – a mărfurilor venite direct din ateli­e­re­le şi fabricile de orice fel, de la electri­ce şi electrocasnice la textile, outle­t-u­ri­le au împânzit întreg mapamondul pre­­cum ciupercile un luminiş după ploa­­ie. Acum nu ne mai putem închipui Pa­­risul fără La Vallée Shopping Village, outlet aşezat strategic cu o staţie de RER înainte de Disney Land, părăsim Li­­s­a­­bona traversând estuarul numai pentru a ajunge la Freeport, conside­rat cel mai mare outlet din Europa, lă­săm în urmă minunăţiile Vienei pentru a lua cu asalt, încă de la deschidere, lo­cul ma­gic denumit Parndorf, devenit pes­te noapte un fel de Mecca al ro­manilor ieşiţi la cucerit Europa cu sa­co­şe XXL din împletitură de plastic.

Trecând pe partea cealaltă a Ocea­nu­lui, se poate spune că dintr-o singu­ră privire îţi dai seama că te afli în ţara care a inventat „ciunga”, „blugii” şi … outlet-ul! Dacă pentru primele două nu mai este nevoie de nici o precizare în plus, despre outlet se poate spune că a apărut acolo unde populaţia ştie ce în­seamnă nu numai un dolar, dar chiar şi un cent. Din toate complexele de acest gen vizitate, cel mai mult m-a im­presionat unul dintre cele mai frec­ven­tate outlet-uri din Orlando, Florida, loc unde am găsit marfă „made in Ro­mania”. Şi nu era vorba despre „Abibas” sau „Gulci”, aşa cum s-ar pu­tea crede. Textilele cu pricina le-am gă­sit în magazinul Emporio Armani, una dintre locaţiile cele mai vizitate şi mai selecte locaţii din zonă.

Desigur, atât cât pot fi de „selecte” căsuţele fă­cu­te parcă din turdă dulce pe gustul lui Hansel şi Gretel în varianta cu coşul de cumpărături în dotarea standard.  În magazinul amintit, la loc de frunte, adi­că imediat lângă vitrina centrală şi des­tul de departe de raionul de „Clearance” cu preţuri indecent de mici, am gă­sit câteva articole vestimentare cu eti­cheta „made in Romania” mare cât roa­ta carului. Mirat dar şi mândru ne­vo­ie mare de a găsi un „conaţional” într-o asemenea companie exclusivistă,  am continuat inspectarea rafturilor ur­mătoare, gest care m-a adus într-o cons­tantă şi sigură cădere constantă de entuziasm. Lângă „Vasile” mă aşteptau cuminti pe umeraşe lor  „Rashid” Armani sau „Ciu Ling” Emporio. Şi lista poate conti­nua…

×
Subiecte în articol: fun