Aţi crezut că orhideele sînt mai greu de ambalat decît alte flori? Dacă da, s-ar putea să aveţi o surpriză. Şi nu mă refer la deja clasicele flori de Cymbidium ambalate în cutii speciale pentru ocazii deosebite
Aţi crezut că orhideele sînt mai greu de ambalat decît alte flori? Dacă da, s-ar putea să aveţi o surpriză. Şi nu mă refer la deja clasicele flori de Cymbidium ambalate în cutii speciale pentru ocazii deosebite
Ce-au mai inventat producătorii de flori aşa încît să reuşească
să le vîndă mai bine? Noi ambalaje, evident. Despre ele am mai vorbit noi în
această pagină, însă n-am putut să nu le aduc în discuţie pe aceste mici
bijuterii: orhidee miniaturale ambalate elegant în două feluri de cutii. Iată
un cadou care va bucura oricînd o doamnă, fie că este sau nu o ocazie specială.
O idee
Danezii de la Helios Orchids produc de ceva vreme Phalaenopsis. Însă, o dată cu gama de miniaturi trebuiau să găsească şi un mod atractiv de a le pune în valoare. Faptul că producătorii plantelor oferă şi ambalajul potrivit este o mînă de ajutor pentru distribuitorii care nu trebuie să se mai gîndească la acest lucru şi un impuls de a achiziţiona o cantitate mai mare de flori. În mod sigur, ideea va fi de succes mai ales în preajma Sărbătorilor de iarnă, a Zilei Îndrăgostiţilor, dar nu numai. Pînă atunci, Helios Orchids testează piaţa cu două ambalaje care iau ochii. Helios este doar una din cele nouă firme ale grupului Unique. Printre ele sînt firme de horticultură, producătorii efectivi ai plantelor şi promotorii lor. Din acest conglomerat rezultă şi succesul – au capacitatea de a se sprijini reciproc.
Şi două ambalaje
Prima variantă este ambalajul transparent şi modern. Practic, ghiveciul din plastic al plantei este aşezat iniţial într-un ambalaj personalizat de carton pentru a căpăta stabilitate, dar şi pentru a face imagine pentru producător. Peste acest ambalaj se aplică un altul din plastic transparent, cu capac, împachetat ca o cutie clasică şi cu mîner pentru transport.
A doua variantă apelează la linii şi culori clasice. Se ia o cutie dreptunghiulară cu margini întărite, de culoare maro sau grena. Se aşază pe verticală, se întăreşte baza cu burete şi două straturi de carton – se decupează un spaţiu fix cît dimensiunea ghivecelor cu orhidee. Marginea "dantelată" a decupajului funcţionează ca un fermoar: fixeză planta suficient de bine aşa încît să nu se răstoarne la transport, dar permite şi extragerea plantei cu uşurinţă din ambalaj. Peste acest aranjament se fixează o folie de plastic şi un şiret pe post de mîner. Nu-i aşa că vă place rezultatul? Cu adevărat elegant şi practic.
Inventivitate
Despre cum vin producătorii străini cu idei de marketing am mai vorbit şi probabil că o să mai vorbim. Unii dintre dumneavoastră ar putea spune că sîntem cu ochii prea aţintiţi către exterior şi nu spunem nimic despre ceea ce se întîmplă în ţară. Poate că un strop de adevăr există în această remarcă, însă, cu toate străduinţele noastre, prea multe lucruri noi şi originale nu prea se întîmplă. Şi nu se întîmplă nu pentru că românul e lipsit de spirit comercial, ci pentru că nu prea are cum să se pună în valoare. Posibilul comerciant serios nu are cum să-şi construiască o seră, nu-şi poate construi o reţea de distribuţie şi nici marfă de calitate nu produce. E un context nefericit din care trebuie să ieşim.