x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Timp liber Casa Cersaie 2010 aduce o viziune nouă asupra spaţiului băii

Cersaie 2010 aduce o viziune nouă asupra spaţiului băii

de Alina Iancu    |    16 Oct 2010   •   00:00
Cersaie 2010 aduce o viziune nouă asupra spaţiului băii

Lumea designului de interior a fost recent marcată de o nouă ediţie a târgului internaţional Cersaie. Organizat an de an la Bologna, Italia, evenimentul s-a defăşurat într-un spaţiu de 176.000 de metri pătraţi şi a reunit 1.012 expozanţi din 33 de ţări. O atenţie deosebită a fost acordată anul acesta tinerilor profesionişti. Pentru ei a fost organizată o serie de concursuri şi expoziţii menite să promoveze munca arhitecţilor, a graficienilor sau a designerilor aflaţi la început de drum. Chiar posterul care anunţa evenimentul Cersaie de anul acesta a fost realizat de Alessandra Parodi, studentă la Arhitectură în cadrul Universităţii din Genova. Nu au lipsit însă nici renumiţii producători italieni de produse din ceramică destinate băilor şi nu numai care pe parcursul celor cinci zile de expoziţie au organizat evenimente şi au căutat să îşi promoveze noile produse în campanii cât mai convingătoare.

Colecţii noi, viziuni futuriste
Fir Italia, una dintre cele mai cunoscute firme italiene producătoare de obiecte sanitare, şi-a promovat noua colecţie, Dynamica, sub sloganul "nimic nu se va schimba decât dacă ne mişcăm". Alături de această idee, la baza noii colecţii a stat şi filosofia lui Francesco Lucchese, designerul obiectelor cu pricina care spune să "te uiţi în trecut pentru a desena în prezent cu idei care privesc spre viitor". Astfel, colecţia nou-lansată propune o gamă de produse funcţionale şi decorative, cu forme pline, rotunjite sau eliptice şi o cromatică variată, care se vor a fi expresia echilibrului şi a armoniei. Aşa cum sugerează şi numele colecţiei, obiectele sanitare sunt create după un design dinamic caracterizat la început de minimalism şi apoi de maximalism.

Formele date produselor au fost special create să redea aspectele estetice specifice perioadei contemporane şi pentru a întâmpina aşteptările arhitecţilor, ale profesioniştilor în domeniu şi ale utilizatorilor finali. Datorită formelor variate, produsele Dynamica pot fi încadrate oricărui spaţiu indiferent că este vorba de căzi, bideuri, cabine de duş. Colecţia oferă şi robinete pentru căzi şi chiuvete, pornind de la cele clasice până la pârghi cu joystick, disponibile cu jet natural, în cascadă sau tonic, acesta din urmă fiind însoţit de un aerator integrat în gura de scurgere a duşului.

Gama este completată de oglinzi, plafoniere şi capete de duş cu margini rotunjite, acestea fiind caracteristică definitorie a colecţiei Dynamica. "Perioada actuală - spune Francesco Lucchese - ne conduce spre obiecte rotunde, cu caracteristici importante, dar, de asemenea, discrete, care sunt uşor de recunoscut şi înţeles. În concordanţă cu acest lucru, Dynamica exprimă un design maximalist, urmează minimalul şi merge dincolo de el prin rotirea spre elemente complete, care nu se vor decorative cu orice preţ: baza, gura de scurgere şi mânerul sunt importante şi rotunde, cu scopul de a sta în echilibru."

Dacă Dynamica promovează o gamă de obiecte sanitare şi accesorii pentru baie cu design futurist, compania Regia a ales să producă Vintage, o colecţie care oferă o gamă completă de produse pentru baie, cu design tradiţional: mobilier, chiuvete, cazi de baie şi de duş, accesorii, obiecte sanitare, chiuvete decorative, oglinzi şi corpuri de iluminat.
Dulapurile Vintage pun la dispoziţia clienţilor o gamă largă de sortimente diferenţiate prin formă, dimensiuni şi finisaje, care permit integrarea uşoară în spaţii diferite. La fel de importante sunt şi culorile foarte variate atât în cazul mobilei, cât şi al chiuvetelor. Ca alternativă la eternul alb, colecţia Vintage propune culori vii care dau personalitate încăperilor. De asemenea se poate opta şi pentru combinaţii cu sticlă, pentru mânere cu sau fără finisaje de cristal cu faţete în forme geometrice sau florale.

Tendinţe eco

O altă companie italiană renumită pentru produsele sale, Globo, a dus pe parcursul celor cinci zile ale evenimentului, o campanie îndreptată împotriva poluării mediului. Produsele promovate de ei sunt special create să folosească mai puţină apă, să reziste o mare perioadă şi să poată fi reciclate. Globo este prima companie italiană specializă în producerea de sisteme sanitare şi de încălzire a apei, membră a consiliului Green Building Italia. Compania a cautat să creeze produse care să susţină noi moduri de viaţă şi de reinterpretare a spaţiului băii. De aceea, au ales metode de producţie care ajută la reducerea costurilor, dar şi protejează mediul prin faptul că nu elimină toxine, nu poluează apele şi reciclează materialele, astfel încât să împiedice creşterea cantităţii de deşeuri.

Colecţia Olivia defineşte cel mai bine toate aceste aspecte. Gama de vasuri de toaletă de culoare albă, cu suprafeţe continue, fără proeminenţe şi aspect neted a fost creată de designerul Giulio Lacchetti. Graţie balamalei utilizate, capacul completează perfect forma vasului ca o piesă a unei matrici. La îmbinarea dintre vas şi podea sau perete este prevăzut un singur sifon.

Designul tuturor produselor din gama Olivia este completat de forma continuă, fără întreruperi sau proemineţe care se reflectă perfect în vasul pisoarului.

Caracteristicile definitorii ale acestor produse sunt designul, durabilitatea şi un consum redus de apă. Colecţia Olivia a fost creată cu scopul de a oferi posibilitatea de a avea o baie modern mobilată, cu elemente funcţionale care furnizează soluţii ecologice. În plus, lucrările de proiectare sunt îndreptate către propuneri care garantează durabilitate de-a lungul timpului şi un grad mare de reciclare la finalul ciclului de viaţă.

Cersaie 2011
În ciuda perioadei dificile cu care se confruntă economia multor ţări printre care şi Italia, ediţia 2010 a târgului Cersaie a reuşit să adune peste 80.000 de vizitatori, ceea ce a făcut ca informaţiile despre o ediţie viitoare să apară imediat. Anul viitor, Cersaie va fi organizat în perioade 20-24 septembrie, cu o săptămână mai devreme decât în mod obişnuit. Dacă tema de anul acesta a fost Paradisul Ceramicii, în 2011, marile companii interesate să participe la eveniment vor trebui să se gândească la prezentări care să ilustreze "Evoluţia Ceramicii". În acest mod, organizatorii Cersaie încearcă să menţină târgul în topul celor mai mari provocări aduse producătorilor de obiecte destinate băilor, dar şi să îmbine în mod continuu tradiţia cu inovaţia, funcţionalitatea şi designul.

×
Subiecte în articol: ne-am interesat pentru tine