INTERIOR
Acuratetea unui
proiect de amenajare interioara se citeste cel mai bine imediat dupa materializarea lui. Am surprins o astfel de lucrare, unde interventia proprietarilor nu a stirbit cu nimic viziunea arhitectului Marius Petrescu.
Atunci cand pentru o
casa sau pentru un
simplu apartament de bloc se
colaboreaza cu specialisti, acestia
concep un proiect relationat la stilul de viata
al clientilor, dar totodata si cu noutatile din
domeniul constructiilor, implicit al arhitecturii.
Inca foarte putini beneficiari se consulta cu
designeri sau arhitecti cand trebuie stabilit
decorul interior, adica tot ceea ce inseamna
mobilier, perdele, covoare, obiecte ce creioneaza
atmosfera finala. Din aceasta cauza,
obiectele si decoratiunile interioare sunt, de cele
mai multe ori, alese la intamplare, in discordanta
cu amenajarea propusa si materializata
conform intelegerii initiale cu arhitectul.
Exista insa si cazuri fericite, cum este cel
de fata, unde proprietarii au apelat la sugestiile
semnatarului lucrarii, arh. Marius Petrescu. In
acest mod, compromisurile au fost eliminate,
rezultand un interior coerent, usor auster, dar
expresiv. Liniile ferme ale mobilierului, textura
finisajelor, modul de iluminare artificiala si
prezenta tablourilor artistei Raluca Draniceanu
contureaza un decor stilizat.
Adeptii acestui interior sunt un cuplu de
tineri care au un stil de viata alert si care si-au
dorit ca propria locuinta sa beneficieze in
primul rand de mult spatiu si lumina.
Apartamentul a suferit transformari constructive
radicale, permise de structura de
rezistenta din grinzi masive si stalpi. Configurat
ia compartimentarilor initiale a fost
complet modificata, tocmai pentru a satisface
nevoile de spatiu si luminozitate cerute de
proprietari. In acest sens, arhitectul a conceput
o zona diurna ampla, ce reuneste camera de
zi cu locul pentru servit masa. Interesant este
modul de demarcare a fiecarei destinatii in
spatiul comun, realizata atat prin trucuri
arhitecturale, cat si prin dispozitia mobilierului.
Rezolvarea de la nivelul tavanului corespondent
locului de luat masa (sufrageriei)
are dublu rol: mascheaza masivitatea grinzii si
ilumineaza local functiunea printr-un sitem de
scafe cu neoane fluorescente. Peretele din
sufragerie beneficiaza de un finisaj stucco, un
alt element ce amprenteaza destinatia. Pentru
o coerenta estetica, arhitectul a prevazut
gruparea tridimensionala a solutiilor abordate
in sufragerie, respectiv "inchiderea" intre
peretele decorat cu stucco si plafonul fals, prin
intermediul unei ferestre-vitraliu, semnata de
artistul Daniel Divricean.
Stalpul imbracat cu PAL melaminat, de
aceeasi nuanta cu a mobilierului, prezenta
grinzii si asezarea canapelei sunt accentele
sugestive ce separa sufrageria de camera de
zi. O incapere ampla, foarte simplu mobilata,
doar cu strictul necesar, in care senzatia de
spatiu degajat si luminozitate se simte cel mai
pregnant. Barul apare in ansamblul livingului
ca o functiune aproape abstracta, in lipsa
scaunelor specifice ce ar fi condus imediat la
intelegerea rolului mobilierului.
Finisajele in tonuri deschise prezente la
toate nivelurile volumetrice zonei diurne au
fost alese pentru a crea iluzia unei incaperi
generoase si pe verticala, in conditiile in care
inaltimea camerelor din respectivul bloc este
minima, de aproximativ 2,4 metri. Tamplaria a
fost si ea schimbata, geamurile termopan
ocupand o suprafata mare, in ideea unei
iluminari naturale abundente.
Locul de luat masa comunica deschis cu
bucataria, o incapere remodelata si ea.
Mobilierul este dispus in vinclu si s-a exploatat
prin pozitionarea lui si zona de sub fereastra,
caloriferul fiind inglobat in ansamblul ei
(beneficiind de guri pentru aerisire in blatul
frontului de lucru).
Zona de noapte este bine reprezentata de
dormitorul matrimonial. Spatiul acestuia a fost
largit in urma modificarilor constructive pentru
ca dressingul, materializat sub forma unui
dulap inzidit, sa poata fi regasit aici. In dormitor
se remarca interventia arhitectului pentru
conturarea pozitiei patului prin crearea unei
nise iluminate cu spoturi deasupra capatului
acestei piese de mobilier. Nisa a constituit un
bun "pretext" pentru asezarea unuia dintre
tablourile Ralucai Draniceanu, un accent
decorativ abstract in contrast cu romanticul
aranjament din organza al asternutului de pat,
conceput de designerul Ana Maria Stefanescu.
Putin, dar de bun gust, iata cheia unei
abordari actuale, moderne, ce exprima elocvent
coerenta proiectului arhitectului Marius
Petrescu.
pentru mai multe informatii din domeniu,
citeste revista Ideal Decor