MATERIALUL CLASIC ÎN TOATE IPOSTAZELE MODERNE Utilizată iniţial ca obiect de întreţinere personală, oglinda şi-a atribuit în timp simboluri şi funcţiuni complementare care o particularizează în raport cu toate celelalte elemente de decor. Aspectul unui obiect, luminozitatea şi atmosfera unei camere pot fi îmbunătăţite cu ajutorul unei oglinzi.
Oglinda este singurul material care poate amplifica şi chiar crea spaţiul în care este amplasată, prin reflexia realizată pe suprafaţa sa. Datorită calităţilor sale, oglinda îşi găseşte multiple funcţiuni în orice tip de amenajare: contemporană, clasică, roccoco, minimalistă etc. Şi dincolo de scopul funcţional pe care l-a avut din toate timpurile, a intrat treptat în rândul elementelor de design mereu la modă. Ba chiar se poate spune că guvernează amenajările acestei perioade, fie ca finisaj când vine vorba de placări de pereţi, fie ca element decorativ când vorbim despre obiecte de mobilier şi straifuri înrămate în cele mai preţioase rame. Cert este că, acolo unde este amplasată, creează numai avantaje din punct de vedere estetic. Despre un decor din oglindă nu se poate spune că este prea aglomerat, prea colorat sau prea întunecat.
OGLINDA CA DECORAŢIE
Ca exemplu, am ales ultimul catalog al unei firme de referinţă internaţională în domeniul designului interior, Ipe Cavalli, pentru care oglinda este mai mult decât un obiect funcţional, este lait motivul fiecărei amenajări propuse. Prin natura interioarelor specifice companiei italiene, oglinda capătă aici valenţe opulente.
Opţiunile de culoare (auriu, argintiu, semitransparent, mat) se datoarează unor tehnici noi de suflare a metalului pe suprafaţa sticlei, tehnici executate în procesul chimic. Un alt tip de oglindă, cea sablată, este utilizată în compoziţii unicat precum braţele unui fotoliu, clapa unui pian, blatul unei mase, feţele unui dulap. Forma în care este tăiată oglinda (forme organice, geometrice, modele florale) sau rama în care este îmbrăcată (piele, metal, fier forjat cu diferite forme, profil antichizat, marmură) dau personalitate obiectului singular, transformându-l într-un obiect de artă.
FIRMA
Ipe Cavalli şi-a început activitatea în 1959, primul contract fiind cu firma constructoare de maşini Lancia, pentru care realiza designul scaunelor. De atunci intersecţia cu designul de interior s-a amplificat, astăzi Ipe Cavalli propunând mobilier pentru fiecare încăpere a locuinţei. Stilul acestora este unul contemporan cu influenţe roccoco, fastul şi bogăţia de materiale utilizate în amenajările lor amintind de caracteristicile acestui stil.
Dacă doriţi să obtineţi un efect de mozaic pozitionaţi două oglinzi faţă în faţă. Obiectele reflectate se vor multiplica şi vor crea o imagine infinită a ambientului. Această metodă de decorare cu oglinzi este utilizată în special în hoteluri, restaurante, dar şi în locuinţe rezidenţiale în care se doreşte crearea unui efect dramatic, artistic.
INFO
Primele oglinzi datează de mai bine de 8.000 de ani, au fost descoperite în Anatolia şi erau realizate din bronz sau argint şlefuite perfect pentru a atinge acurateţea dorită. Pentru prima dată, cele de sticlă au fost realizate în Veneţia de către sticlarii din Murano, pe la mijlocul secolului al XII-lea. Faima lor s-a păstrat până în zilele noastre. În prezent, oglinzile sunt fabricate prin pulverizarea unui strat subţire de aluminiu sau aplicând un strat de argint topit pe partea inferioară a unei obiect de sticlă într-un recipient închis ermetic.
Viziunea designerilor Ipe Cavalli a condus la modele de oglinzi-"fotografii". Procesul este simplu, dar de mare efect. Pe suprafaţa sticlei se imprimă orice fotografie, cu un anumit grad de transparenţă, peste care se aplică argintul. Astfel oglinda îşi păstrează proprietatea iniţială de reflexie, însă imaginea reflectată se intersectează cu cea a fotografiei.
Pentru mai multe informaţii accesaţi http://www.visionnaire-home.it/ sau vizitaţi showroom-ul Colombo din Bucuresţi pentru colecţiile VISIONNAIRE
Citește pe Antena3.ro