Ministerul Turismului va iniţia în luna mai o campanie foarte puternică de promovare a turismului românesc pe plan extern, iniţiativă ce se va finaliza cu realizarea Brandului de Turism al României. În acest scop se vor elabora studii ce vor pune clar în evidenţă avantajele României comparativ cu alte destinaţii, dar şi stabilirea imaginii pe care ţara noastră doreşte să o promoveze.
Procesul de selecţie se va desfăşura în două etape. Prima dintre ele, eliminatorie, va verifica capacitatea financiară, economică, tehnică şi profesională a consultanţilor, urmând ca apoi să fie evaluată echipa de realizare a proiectului.
Câştigătoare, va fi desemnată oferta cu preţul cel mai mic. Realizarea brandului turistic, ce se preconizează a se finaliza în luna septembrie, va costa două milioane de euro (bani alocaţi de Uniunea Europeană), dar cheltuielile totale se vor ridica la 75 de milioane de euro (incluzând promovarea lui).
IMN TURISTIC. Această iniţiativă va fi precedată de prezentarea imnului turistic al României, în zilele de 1 şi 2 mai, la Mamaia şi la Mangalia. El va fi interpretat de mai mulţi solişti, printre care şi Gheorghe Zamfir, urmând a fi promovat atât în ţară cât şi peste hotare. Ştefan Lungu, director de comunicare în Ministerul Turismului este încrezător în puterea de convingere a noului imn. "El va deveni un şlagăr anul acesta pe Litoral, pentru că este uşor de cântat şi are versuri uşor de reţinut." "Romania, the land of choice", una dintre frazele imnului, a incitat deja la discuţii.
INIŢIATIVĂ CONTESTATĂ
Dorinţa autorităţilor din Tulcea de a amenaja o plajă la Sulina a stârnit protestele Asociaţiei de Ecoturism din România. Amenajarea acestei plaje ar fi presupus construcţia unor restaurante, bazine şi crearea de spaţii verzi. Reprezentanţii Asociaţiei au atras atenţia că oraşul are nevoie de promovare, şi nu plaja.
PENSIUNI ECOETICHETATE
Localitatea Crişan, din judeţul Tulcea, este o deschizătoare de drumuri în regiunea Deltei Dunării. Opt pensiuni şi-au depus deja documentaţiile pentru obţinerea eco-etichetei, certificându-se astfel grija proprietarilor pentru protejarea mediului. În acelaşi timp, conform studiilor, pensiunile eco-etichetate se bucură de mare succes, atrăgând turişti din ţară şi din străinătate. Eco-etichetele sunt oferite de Asociaţia de Ecoturism din România.
CĂLĂTORII ECO
Alastair Fuad-Luke este autorul unui ghid "verde". Gândit a fi de ajutor turiştilor responsabili, cu grijă faţă de mediu, volumul "Călătorii eco", apărut la Editura Vellant, propune destinaţii de călătorie cu puternice valenţe ecologice, modalităţi de transport cât mai puţin dăunătoare pentru mediu, dar şi produse eco inedite: haine reciclabile sau maşini hibride. Ghidul poate fi achiziţionat la preţul de 99,90 lei.
TURISM ECUMENIC
Un document care să promoveze turismul ecumenic între Rusia şi Grecia a fost semnat la întâlnirea dintre Patriarhul Moscovei Kyrill şi ministrul grec al Turismului Costas Markopoulos. Ministrul grec a avut întâlniri cu oficialităţile ruseşti, al căror scop a fost promovarea Greciei ca destinaţie turistică (un număr mic de ruşi preferând să-şi petreacă vacanţele în această regiune), un prim pas fiind difuzarea filmului "El Greco" în cinematografele ruseşti. De asemenea, intenţia ministrului grec este de a face din Rusia o destinaţie atractivă.
DEJUL - VIITOAREA ATRACŢIE TURISTICĂ
8,5 milioane de euro. Aceasta este suma aprobată pentru prima etapă a procesului de restaurare şi modernizare a centrului istoric al Dejului. Conform proiectului, vor fi puse într-o lumină nouă Piaţa Bobâlna, Biserica Reformată, sinagoga, muzeul municipal şi galeria de artă. De asemenea, pentru atragerea unui număr cât mai mare de vizitatori, Primăria oraşului Dej va organiza în fiecare an 12 târguri, astfel încât localitatea să devină o destinaţie turistică.
Citește pe Antena3.ro