x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Timp liber Culinar Clienti ramasi pe dinafara

Clienti ramasi pe dinafara

18 Aug 2004   •   00:00

Pentru patronii de restaurante, "dreptul de a ne alege clientii" are doua intelesuri. In primul rand, trierea se face la usa restaurantului. In al doilea rand, clientii pot fi dati afara din local daca nu respecta regulile interne impuse de patroni.

CRISTINA CATANA

Foarte multe restaurante au la intrate bodyguarzi care selecteaza clientii. Regulile sunt dictate de patron si nu se abat de la ele nici daca ar fi vorba despre un client foarte fidel. La Restaurantul Cocosu’ Rosu, Catalin Dragusin, patronul localului, nu primeste persoane "care de-abia se tin pe picioare sau care dau semne ca ar fi inceput cheful in alta parte". Justificarea este una simpla: vor continua sa bea si, inevitabil, vor face scandal, deranjandu-i si pe ceilalti clienti.

ZGOMOT. Regulile acestea sunt stricte, indiferent de categoria restaurantului. De exemplu, in localul "Valentino", care poate fi usor incadrat la categoria restaurantelor de cartier, cu mese si scaune de plastic, patronul, Serban Constantin, a stabilit inca de la inceput cine intra si cine nu in local. "Nu primim grupuri de tineri, pentru ca fac foarte multa galagie, persoane cu copii mici, pentru ca alearga si fac foarte mult zgomot, sau persoane care vin cu caini." Pe acestia din urma nu ii lasa sa intre in local pentru ca animalele "raman tot animale si nu pot sta linistite". Cei care au reusit totusi sa intre au fost dati afara, li s-a dat banii inapoi, iar ospatarul care nu a fost vigilent a fost concediat.

Nici la "Express Olimp", care este un local rezervat studentilor, cu reguli mai putin stricte, clientii nu pot face tot ceea ce isi doresc. Intra cine vrea, iese cel care il supara pe patron. "Poate veni chiar si in papuci sau fara tricou, dar nu trebuie sa se porceasca", afirma Cristina Irimescu, directoarea generala a localului. Acestia sunt dati afara daca beau atat de mult incat dorm cu capul pe masa sau daca se iau la cearta cu ceilalti clienti.

MINORITATI. Nici cei care care apartin unor etnii sau minoritati nu pot sta linistiti atunci cand vor merge sa manance. Chinezii, arabii, japonezii, tiganii sunt cel mai indeaproape urmariti de patronii de restaurant, iar la cea mai mica greseala sunt dati afara. Tiganii sunt o categorie aparte. Mai ales cei traditionali. Dragusin nu ii primeste in restaurant pentru ca "si atunci cand vorbesc parca tipa si deranjeaza pe toata lumea". Constantin spune ca ii primeste pe arabi sau pe asiatici, dar daca devin galagiosi ii da afara, pentru ca tine la prestanta localului.

AUTORITATILE. Aceste alegeri facute la usa restaurantului ii pot aduce pe patroni in fata instantei. Articolul 18 al Legii 48/2002 prevede ca interzicerea accesului unei persoane sau al unui grup de persoane in locurile publice, din cauza apartenentei acestora la o anumita rasa, nationalitate, etnie, religie, categorie sociala sau la oricare alta categorie defavorizata, respectiv din cauza convingerilor, varstei, sexului sau orientarii sexuale a persoanelor in cauza, constituie contraventie.

Spuneti-va parerea!

Asteptam opiniile dumneavoastra. Daca aveti comentarii la articolele publicate, daca vreti sa cititi despre un anumit subiect sau sa ne impartasiti din experientele dumneavoastra din restaurante, o puteti face trimitandu-ne un e-mail sau o scrisoare.

Daca sunteti maestri bucatari in prepararea unei retete nu ezitati sa o impartasiti si celorlati cititori!

E-mail: gastronomie@jurnalul.ro Adresa: Piata Presei Libere nr. 1, Casa Presei, Corp D, et. 8, Sector 1, Bucuresti
×
Subiecte în articol: gastronomie