Unul din caznele artistului se situeaza si in zona dorintei de a reabilita kitsch-ul. Derulat de altfel prin imaginile care insotesc strazile zilnic si chiar interioarele intime ale casei noastre, parca intr-un exercitiu suparator de proliferare a lui.
|
PICTURA PE MUSAMA. "Meniu artistic romanesc" |
Interventia pictorului Ana Banica vine ca un act responsabil de reinventare. Ea isi alege sub impulsul jocului un material denumit casnic musama si care face din Ana Banica un artist modern si-n acelasi timp si-un creator al spatiilor picturale pline de ludic si de umor. Ea profita de musama si de stilul imbecil-decorativ pe care acesta ni-l ofera si a carei nonvaloare vizuala continua sa ne bantuie si azi visele noastre culinare. E un material care ne aduce aminte de bunatatile facute in bucatarie de bunica sau de mama, sub imperiile devastatoare ale imprimeurilor florale, gastronomoice sau a altor ingrediente prost desenate menite a puncta povestea dejunurilor suparator de sclipicioase. Peste acestea intervine Ana Banica pentru a fi repuse in contextul Galeriei Hâart in care iubitorul de frumos poate degusta afectivitatea juvenila, caricaturalul si ironia asternuta sub forma miraculoasa a nuantelor peste gramada de boabe si seminte de tot soiul, de struguri, de fructe exotice sau de "porcarii" romanesti. Peste toate acestea se recompun povesti de viata sau se restabileste teritoriul romanesc delimitat de fasolea boabe sau de carnatul neaos, punctand ironic cu varii condimente judetele patriei. (Viorica Romascu)