Pe de o parte, chelnerii spun ca nu au nimic impotriva clientilor care vin la restaurant sa bea un suc. De cealalta parte, clientii se plang ca ospatarul se uita urat cand nu comanda mancare si incearca insistent sa ii convinga sa mai comande si altceva.
OANA ANTONESCU
"Nu ne deranjeaza, n-avem nimic impotriva clientilor care vin la restaurant sa bea un suc sau o bere", a afirmat patroana Restaurantului Irisa, Nela Spalatelu. "In fond, e tot o forma de publicitate, pentru ca poate a doua oara vin sa manance", e de parere Alexandru Enache, de la localul Vatra. Nimeni nu are nimic impotriva daca intr-o zi torida de vara te opresti la un restaurant sa bei o sticla de apa, fara sa comanzi ceva de mancare. Ospatarul te va servi cu aceeasi amabilitate, nu va stramba din nas cand isi va nota comanda si nu va incerca sa te convinga sa mananci delicioasa specialitate a bucatarului, care merge extraordinar de bine cu apa minerala pe care ai comandat-o. De partea cealalta, clientii afirma contrariul. Iulian Negru nu intra niciodata intr-un restaurant sa bea o bere sau un suc pentru ca stie din experienta ca ospatarul nu il va trata asa cum se cuvine: "Mi s-a intamplat de prea multe ori sa imi puna intrebarea aceea jenanta, pe un ton nemultumit si contrariat: "Atat???", si apoi sa imi bage pe gat tot felul de mancaruri: "Nu vreti sa incercati specialitatea bucatarului? Dar tochitura? Avem si crochete. Sau poate ati dori o gustare rece"".
Sunt situatii frecvente care ii pun in dificultate pe multi dintre clienti. Unii refuza hotarat, dar altii cedeaza la insistentele chelnerului si comanda mai mult de rusine decat de foame. Cristina Burducea este si ea un client exasperat de insistentele chelnerilor: "Cateodata sunt atat de insistenti incat ma simt jenata ca trebuie sa le raspund de fiecare data "Nu, multumesc, nu servesc" si ii vad ca stramba din nas cand pleaca de la masa cu o comanda atat de mica. Daca nu gasesc o terasa in drumul meu, nu ma opresc la nici un restaurant sa beau doar un suc pentru ca stiu ca nu le convine sa tin o masa ocupata pentru atata lucru".
Strategie de vanzare sau nu, insistenta chelnerilor exaspereaza clientii si ii pun in situatii dificile. Cat priveste comportamentul ospatarilor in situatii de genul acesta, cu siguranta ca nu va aduce clientii in acelasi restaurant pentru a doua oara.
Spuneti-va parerea!
Asteptam opiniile dumneavoastra. Daca aveti comentarii la articolele publicate, daca vreti sa cititi despre un anumit subiect sau sa ne impartasiti din experientele dumneavoastra din restaurante, o puteti face trimitandu-ne un e-mail sau o scrisoare.
Citește pe Antena3.ro
E-mail: gastronomie@jurnalul.ro Adresa: Piata Presei Libere nr. 1, Casa Presei, Corp D, et. 8, Sector 1, Bucuresti