GASTRONOMIE
Vi s-a scuipat in ciorba sau v-ati balonat din cauza amidonului pentru ca angajatii unor restaurante nu v-au gasit simpatici? Daca veti mai trece prin acele localuri, veti fi surprinsi sa constatati ca nu s-a schimbat nimic: aceiasi angajati la acelasi patron. Sa fie oare aceeasi ciorba?
FLORIN CEPRAGA
Reclamatiile pe care le puteti face in aceste situatii catre Autoritatea Nationala de Protectie a Consumatorului (ANPC) au sanse mari de a ramane nesolutionate. “Nu putem proba ca s-a pus amidon in farfurie“, sustine Miron Savu, din cadrul biroului de presa al ANPC. Savu a explicat ca se iau probe din oala de ciorba, se duc in laborator si, daca sunt diferente fata de retetar, de-abia atunci se poate vorbi de amenzi. Daca sunt prinsi cu astfel de tertipuri, amenzile variaza intre 10 milioane si 100 de milioane de lei. Nici un caz de acest gen nu a fost rezolvat.
Dar daca doar in farfuria dumneavoastra s-a strecurat mai mult amidon sau o bucata de carne ranceda, ANPC sta cu mainile in san. “Nu putem proba“, se disculpa Savu.
DISPUTE. Problemele pe care le impart ospatarii sau bucatarii cu clientii nu se opresc aici. Facturile umflate sau ciorba lunga de burta sunt doar cateva din metodele folosite in culisele bucatariei, care demonteaza sloganul “clientul nostru, stapanul nostru“. Cei care tolereaza aceste practici sunt neprofesionisti si nu urmaresc decat castigul, sustine Constantin Badea, directorul restaurantului Golden Blitz Center, cu specific romanesc.
Citește pe Antena3.ro