Pe ecranul televizorului nu vedem in ultima vreme decat Murfatlarul care face eforturi sustinute in campul promovarii. Au mai aparut pe sticla Cramele Prahova, Jidvei, Pietroasa si Vincon.
CATALIN PADURARU - Vinexpert
Daca la inceput reclamele erau stangace si chiar enervante, majoritatea lor nereusind sa trezeasca nici admiratie, nici impulsuri pavloviene si nici dorinta de cumparare, lucrurile s-au mai limpezit in prezent. Si cum "tot la calul care trage, bati mai mult", am sa desfac clipul "SEC"-ului de Murfatlar. Vinurile din aceasta gama au avut, de la bun inceput, rolul de a atrage atentia ca oferta Murfatlarului este complexa si ca nu se limiteaza doar la vinurile dulci. Multi consumatori, si chiar ospatari, nici macar nu faceau distinctie intre diferite soiuri, multumindu-se sa ceara generic: "un Murfatlar". SEC-ul si-a atins scopul, ba, mai mult, a atacat un segment foarte important: tinerii.
Totusi, ca regula gene-rala, trebuie sa intelegem ca la vinurile valoroase cu greu s-ar putea face publicitate, mai ales pe tv. In primul rand, datorita faptului ca aceste vinuri sunt putine la numar si ca numar. Salutand inca o data intentia agentiei de a introduce vinul in obiceiurile de consum ale tinerilor, dorinta justificata de a-l scoate din decoruri scrobite si implementandu-l in ambianta "casual" (tinerii din clip sunt imbracati de zi, dar costumatia chelnerului este un semn prea puternic), nu putem remarca prezenta relativ slaba a concurentei pe acest canal de comunicare. Face placere si curatenia de expresie la vinarsul (era sa-i spun coniac) Zaraza. Explicit fara a fi didactic, echilibrat, in concordanta perfecta cu produsul, intelegandu-se clar ca vorbim de o bautura obtinuta din struguri, ceea ce nu-i putin lucru. Sa speram ca, in curand, vom avea mai multe astfel de reclame de disecat. Asta ar insemna ca romanii s-ar reindrepta catre vin si produse pe baza de vin, ceea ce ar fi o mare victorie pentru Romania.