x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Timp liber Culinar Publicitatea la vin

Publicitatea la vin

26 Iun 2004   •   00:00

Pe ecranul televizorului nu vedem in ultima vreme decat Murfatlarul care face eforturi sustinute in campul promovarii. Au mai aparut pe sticla Cramele Prahova, Jidvei, Pietroasa si Vincon.

CATALIN PADURARU - Vinexpert

Daca la inceput reclamele erau stangace si chiar enervante, majoritatea lor nereusind sa trezeasca nici admiratie, nici impulsuri pavloviene si nici dorinta de cumparare, lucrurile s-au mai limpezit in prezent. Si cum "tot la calul care trage, bati mai mult", am sa desfac clipul "SEC"-ului de Murfatlar. Vinurile din aceasta gama au avut, de la bun inceput, rolul de a atrage atentia ca oferta Murfatlarului este complexa si ca nu se limiteaza doar la vinurile dulci. Multi consumatori, si chiar ospatari, nici macar nu faceau distinctie intre diferite soiuri, multumindu-se sa ceara generic: "un Murfatlar". SEC-ul si-a atins scopul, ba, mai mult, a atacat un segment foarte important: tinerii.

Din ciclul "scopul scuza mijloacele" au fost aruncate in campania publicitara mesaje nonconformiste, ironice si usor rebele, adica coordonate care traseaza fie si partial evolutia unui tanar. Registrul a fost schimbat cu ocazia lansarii "noii colectii" de SEC, dar, desi reclama isi va face treaba, orizontul de asteptare nascut este putin peste ceea ce inseamna de fapt acest produs. Greutatea atasata prin emotia celor "2.000 de specialisti" care au contribuit la realizarea lui, degustarea de connaisseur, suspansul verdictului intra perfect in logica unei reclame la vin. In cazul de fata insa vorbim de un vin cu adresabilitate larga, fara pretentii de super-premium, definit mai degraba ca un vin onest la un pret bun. Mi-e teama ca pe fondul lipsei de informare sau in absenta unei culturi specifice in Romania, acest vin sa nu se fixeze ca un produs de top. Evident, aceasta nu e treaba producatorului, clasificarea ramanand in seama noastra, a iubitorilor de vin.

Totusi, ca regula gene-rala, trebuie sa intelegem ca la vinurile valoroase cu greu s-ar putea face publicitate, mai ales pe tv. In primul rand, datorita faptului ca aceste vinuri sunt putine la numar si ca numar. Salutand inca o data intentia agentiei de a introduce vinul in obiceiurile de consum ale tinerilor, dorinta justificata de a-l scoate din decoruri scrobite si implementandu-l in ambianta "casual" (tinerii din clip sunt imbracati de zi, dar costumatia chelnerului este un semn prea puternic), nu putem remarca prezenta relativ slaba a concurentei pe acest canal de comunicare. Face placere si curatenia de expresie la vinarsul (era sa-i spun coniac) Zaraza. Explicit fara a fi didactic, echilibrat, in concordanta perfecta cu produsul, intelegandu-se clar ca vorbim de o bautura obtinuta din struguri, ceea ce nu-i putin lucru. Sa speram ca, in curand, vom avea mai multe astfel de reclame de disecat. Asta ar insemna ca romanii s-ar reindrepta catre vin si produse pe baza de vin, ceea ce ar fi o mare victorie pentru Romania.

×
Subiecte în articol: gastronomie