Unii ar spune că lumea modei este suprasaturată de designeri, iar numele deja celebre sunt singurele care rămân pe piaţa internaţională, însă, din ce în ce mai multe talente din România cuceresc lumea şi în acest domeniu. Proiectul pe termen lung al Mihaelei Drafta este să construiască un brand cât mai cunoscut în ţară, pe care să-l impună “afară”.
Luate individual, talentele din România reuşesc adesea să impresioneze publicul din întreaga lume şi să cucerească anumite segmente de piaţă, însă puţine sunt brandurile româneşti care devin celebre pe piaţa internaţională. Designerul vestimentar Mihaela Drafta ştie că orice talent se poate pierde fără o strategie de marketing şi nu s-a oprit la a crea doar câteva modele pentru vedetele hollywoodiene – aşa cum au făcut alţi creatori, pentru a intra în atenţia presei pe o perioadă relativ limitată -, ci şi-a orientat cariera profesională către cucerirea pieţei străine, având la bază un proiect foarte bine gândit pe termen scurt, mediu şi lung: a creat un brand, l-a impus în ţară şi se pregăteşte să-l impună pe piaţa internaţională, ca brand românesc. “Fiecare dintre noi îşi aduce aportul personal în fiecare sezon al tendinţelor reprezentative din domeniu, dar eu încerc să fiu un designer complex care încearcă zone neexploatate, depăşirea limitelor şi susţinerea fenomenului creativ. Deşi am încercat să fac şi mă reprezintă zona de haine pentru femei, care este foarte amplă, îmi doresc foarte mult să încerc să creez şi pe zona de haine pentru bărbaţi, reprezentativă în acest sens fiind lansarea brandului underwear pentru bărbaţi MOB. Pentru piaţa din România voi deschide magazine care să cuprindă atât o linie premium, cât şi un brand mai accesibil, care să meargă spre mass market. Apoi voi continua ridicarea brandului meu şi îmi voi încerca norocul peste hotare”, spune designerul.
Pentru că piaţa din România este încă departe de cea internaţională, orice creator din acest domeniu, dacă vrea să facă o carieră, trebuie să fie şi un bun antreprenor şi să-şi poată construi propriul proiect, făcându-şi uneori pe cont propriu studii de piaţă şi strategii de marketing. Mihaela mai spune că evoluţia fenomenului modă în România este încă destul de anevoioasă, din mai multe motive. “Componenta financiară poate fi un obstacol în drumul unui tânăr designer. Pentru a putea accesa marile fashion showuri şi piaţa internaţională e nevoie de un anumit suport financiar, de şcoli bune în domeniul respectiv, făcute în marile oraşe cu tradiţie în fashion, de agenţii de PR care să promoveze munca designerilor, de crearea mai multor nivele relaţionale şi de multe alte lucruri. De aceea, putem fi mândri de fiecare dată când reuşim, totuşi, cu resurse minime, să ne facem vizibili afară, deşi cu paşi mici”, mai spune designerul.