x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Nopţi albe de show şi business

0
Autor: Oana Vasiloiu 16 Mai 2010 - 00:00
Nopţi albe de show şi business
Marea criză mondială impune reevalua­rea comportamentelor de consum de mo­dă şi a mentalităţilor, şi acest lucru nu în­seamnă neapărat salvarea din colaps fi­nan­ciar. Înseamnă alte valori, pe alte co­or­donate - înlocuirea celor vechi cu cele adaptate necesităţilor imediate concrete.


Din punctul de vedere al celor care cumpără moda nu mai înseamnă nici "fashion victim", nici "trend" sau "must-have" şi nici snobism sau risipă de brand-uri la vedere. Pentru cei care fac moda înseamnă multă creativitate, sacrificii, depresii, căderi, reveniri, investiţii, experimente şi multe speranţe. De redresare. De menţinere. De rezistenţă.

Pentru modă, lucrurile stau din ce în ce mai prost. Încă din 2008, marile case de design regândesc preţuri, vin cu promoţii şi discount-uri, îşi închid magazine şi îşi depun bilanţurile cu minus. Atelierele celebre de haute couture se apropie de faliment, discutând tot mai nervos despre viitorul incert al croitoriei de lux.

La capitolul cumpărături de design vestimentar, anul trecut a marcat începutul unui capitol (nedorit): al shopping-ului online. Tot mai mulţi clienţi preferă să stea în faţa calculatorului şi să-şi achiziţioneze haine de pe site-urile designerilor, şi nu din butic sau magazine. Tot mai multe case au fost nevoite să dea preţurile jos şi să îşi regândească strategiile de vânzare virtuală. Tot sistemul de shopping s-a simplificat şi s-a restrâns. Cine şi-a permis, a făcut prezentări de modă tradiţionale. Cine a avut vânzări mai bune, a organizat fashion show-uri şi a rămas pe val.

Sub pretextele "cumpăraţi haine de designer, din ultimele colecţii" şi al "apropierii de client", din 2009, editorii revistei Vogue din cele 16 ţări s-au unit în organizarea unui eveniment de anvergură globală, me­nit să facă vânzări instant şi angro pentru a recupera cât mai mult din pierderi şi, sigur, pentru a nu uita că Vogue dă tonul în materie de selecţie de design. O mare petrecere de "fashion" intensiv şi de shopping globalizat organizat în termenii Annei Wintour (căruia i se supun toţi designerii importanţi), în care toţi retailerii care vor să participe plătesc taxa de înscriere ca să poată să intre în lista favoriţilor. "Fashion's Night Out 2009" a fost un imens succes în America. "Am ajutat toţi retailer-ii şi întreaga industrie a modei şi le-am dat o mare oportunitate de afaceri şi celor care deţin hoteluri, baruri, restaurante şi cluburi." (Diane von Furstenberg, preşedinta CFDA). Între orele 7:00 şi 11:00 noaptea, toată lumea "cool" şi cu putere mare de cumpărare a participat la un fenomen de shopping de modă în masă, a urmărit prezentări de modă, a avut ocazia de a vedea live diverse personalităţi, de la designeri de fashion celebri până la fotomodele, actori şi cântăreţi. La numai 15 minute după ora deschiderii, peste 700 de retaileri fost asaltaţi de cumpărători. Revista Vogue America, CFDA (Consiliul Fashion Designer-ilor americani) şi Primăria oraşului New York au anunţat o mai mare desfăşurare de forţe pentru anul acesta. Petrecerea va debuta cu cel mai mare show de modă în aer liber organizat vreodată în New York şi va fi transmis în direct în prime-time special, pe CBS. În cadrul serii, nume celebre ca Donna Karan, Bobbi Brown, Carolina Herrera and Manolo Blahnik, Alex Wang şi Zac Posen vor fi gazdele celor prezenţi pe Fifth şi Sixth Avenue. Într-o nouă isterie de masă, în cele şase nopţi albe ale petrecerii mondiale de fashion se aşteaptă cu nerăbdare ca un număr cât mai mare de oameni să facă shopping, să facă tu­rism şi să cheltuiască astfel cât mai mulţi bani pe care altfel nu i-ar fi cheltuit probabil. Sau, sigur, nu în acest ritm şi nu în acest mod impus, de turmă.   

Dar cât costă un astfel de eveniment şi cât câştigă el? Care este profilul publicului-ţintă în afară de potenţa financiară? Care este miza până la urmă? Imaginea, publicitatea, vânzările? Şi cât este business şi cât cultură a produsului de fashion?

De ce nu mă miră faptul că asemenea eveniment strategic de resuscitare a business-ului de fashion nu este gândit de francezi? Sigur, ei l-au asimilat pentru că nu se putea să facă opinie separată, dar cât de mult le convine acest compromis? Cât de mult li se pare lor că merită? Poate şi pentru că francezii sunt mult mai rafinaţi, dar şi băţoşi când vine vorba despre fashion curat şi de stil. Poate că eticheta nu mai contează nici pentru ei atât de mult în vreme de criză. Deocamdată, americanii se pregătesc de a doua nouă noapte albă a modei, la care Parisul trebuie să răs­pun­dă cu bine la data de 7 septembrie anul acesta.

Programul "Fashion's Night Out": 7 septembrie - Franţa; 8 septembrie - Marea Britanie şi Coreea; 9 septembrie - Australia, Germania, Italia, Portugalia şi Spania; 10 septembrie - India, Rusia şi SUA; 11 septembrie - China, Japonia şi Taiwan; 16 septembrie - Grecia şi Turcia.
Pe curând!
Citeşte mai multe despre:   jurnal de stil

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Rezultatele de anul trecut vorbesc despre ceea ce s-ar putea face în continuare, după ce trec efectele pandemiei

Rezultatele de anul trecut vorbesc despre ceea ce s-ar putea face în continuare, după ce trec efectele pandemiei
Galerie Foto Capitala României devenise, la finalul anului trecut, destinația de city-break preferată de europeni. Promovarea evenimentelor și a turismului de business a fost un mare succes al Companiei Municipale Turistica...

Strategia pentru Capitală: promovarea misterelor și a legendelor ascunse 

Strategia pentru Capitală: promovarea misterelor și a legendelor ascunse 
Galerie Foto Până anul trecut, Capitala României nu a fost niciodată o reală destinație de „city-break”, în ciuda tuturor declarațiilor specialiștilor în turism care au încercat să o ridice la acest statut....

Andreea Ibacka şi Mihai Călin, cuplu în serialul Adela de la Antena 1

Andreea Ibacka şi Mihai Călin, cuplu în serialul Adela de la Antena 1
Andreea Ibacka şi Mihai Călin fac parte din distribuţia celui mai nou serial de ficţiune produs de Ruxandra Ion şi Dream Film Production, Adela. Cei doi sunt soţ şi soţie, însă au o căsnicie bazată mai...

Ștefan Bănică și fiul lui, Radu Ştefan, vin la Chefi la cuțite

Ștefan Bănică și fiul lui, Radu Ştefan, vin la Chefi la cuțite
Galerie Foto Seria surprizelor continuă luni seara, de la 20.30,  la Chefi la cuțite. La bancul de lucru își vor face apariția Ștefan Bănică și fiul lui, Radu Ștefan. Ștefănel chiar e pasionat de bucătărie și...

Biba Struja, al treilea finalist din sezonul 9 iUmor! Cea de-a treia ediție a fost lider de audiență

Biba Struja, al treilea finalist din sezonul 9 iUmor! Cea de-a treia ediție a fost lider de audiență
Galerie Foto Cea de-a treia ediţie a celui mai nou sezon “iUmor”, difuzată duminică seara, între orele 20.00 și 22.57, la Antena 1, a fost lider de audiență la nivelul publicului comercial din mediul urban. Astfel, la...

Joaquin Phoenix a devenit tată. Cum se numește copilul

Joaquin Phoenix a devenit tată. Cum se numește copilul
Starul american Joaquin Phoenix a devenit tatăl unui băiețel, pe nume River, în onoarea fratelui său mai mare, care a murit la 23 de ani. Mama copilului este actrița Rooney Mara, transmite EFE. După...

Cea de-a treia ediție iUmor, sezonul 9, a fost lider de audiență

Cea de-a treia ediție iUmor, sezonul 9, a fost lider de audiență
Galerie Foto Cea de-a treia ediţie a celui mai nou sezon “iUmor”, difuzată duminică seara, între orele 20.00 și 22.57, la Antena 1, a fost lider de audiență la nivelul publicului comercial din mediul urban. Astfel, la...

Cadouri romantice într-o cană de cafea? Le găsești pe site-ul care te îndeamnă să dăruiești cadouri-experiențe

Cadouri romantice într-o cană de cafea?  Le găsești pe site-ul care te îndeamnă să dăruiești cadouri-experiențe
Galerie Foto „Cadourile care nu se uită niciodată au emoție și trăiri”, ne spune Florin Genet, CEO experimenteaza.ro, un site special de cadouri-experiență. Florin a adunat aici peste 500 de experiențe diferite care...

Antena 3, lider de audiență în ziua votului

Antena 3, lider de audiență în ziua votului
Galerie Foto Antena 3 a fost lider absolut în momentul anunţării rezultatelor exit poll-ului pentru alegerile locale. Postul Antena 3 a dominat competiţia nu doar cu televiziunile de ştiri, ci a întrecut şi staţiile...

Rochii de mireasă pentru nunta în aer liber

Rochii de mireasă pentru nunta în aer liber
Vara este momentul pentru nunți incredibil de romantice și delicate în natură. Verdeața luxuriantă creează un cadru natural, în care poți țese deja tema dorită și abundența luminii - o dispoziție...

Emisiunea a fost urmărită de peste 1.6 milioane de telespectatori, Cea de-a treia gală Te cunosc de  undeva!, lider de audiență la oraşe şi în toată ţara

Emisiunea a fost urmărită de peste 1.6 milioane de telespectatori, Cea de-a treia gală Te cunosc de  undeva!, lider de audiență la oraşe şi în toată ţara
Galerie Foto Cea de-a treia gală a celui de-al 15-lea sezon al show-ului Te cunosc de undeva!, câștigată de AMI, cu o excelentă transformare în DUA LIPA, a fost aseară lider de audiență atât la nivel naţional, cât şi la...

X Factor, lider de audiență pe toate categoriile de public. Premieră în cadrul show-ului: Florin Ristei a acordat primul wild card

X Factor, lider de audiență pe toate categoriile de public. Premieră în cadrul show-ului: Florin Ristei a acordat primul wild card
Galerie Foto Cea de-a treia ediţie a celui mai nou sezon X Factor, difuzată vineri seara, între orele 20.29-23.04, la Antena 1, a fost lider de audiență pe toate categoriile de public. Astfel, la nivelul întregului public...

Hotspotcoffee.ro: cea mai bună cafea din România

Hotspotcoffee.ro: cea mai bună cafea din România
Te-ai gândit vreodată cum ar arăta diminețile tale fără cafea?  Pe lângă energia pe care o dă o ceașcă de cafea aromată, nimic nu se compară cu mirosul cafelei proaspăt prăjite. Echipa Hotspot...

Lucruri pe care trebuie să le știi înainte de schimbarea furnizorului de gaze

Lucruri pe care trebuie să le știi înainte de schimbarea furnizorului de gaze
Căldura casei tale trebuie simțită la propriu, dar mai ales la figurat. Tocmai pentru acest lucru, ai nevoie de oferte create în favoarea ta, de care să beneficiezi pe tot parcursul anului. Pentru a te asigura că...

Universiada Pescarului Ediția I. Inginerii UPB au câștigat Marele Premiu, iar Marea Captură a revenit medicilor UMFCD

Universiada Pescarului Ediția I. Inginerii UPB au câștigat Marele Premiu, iar Marea Captură a revenit medicilor UMFCD
Prima ediție a concursului de pescuit sportiv – Universiada Pescarului – C&R , ce a reunit cadrele  didactice ale Universității de Medicină și Farmacie “Carol Davila” și ale Universității POLITEH...
Serviciul de email marketing furnizat de