x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

(P) Cum schimbă pandemia nevoia de consum a românilor, în industria textilă

0
18 Mai 2020 - 13:18
(P) Cum schimbă pandemia nevoia de consum a românilor, în industria textilă
Vezi galeria foto

Centrele comerciale s-au închis în perioada stării de urgență, iar afacerile din industria textilă au trecut prin schimbări majore, de la concedieri, la șomaj tehnic și reorientarea liniei de producție către produse din sfera medicală. Cum se descurcă ateliere de creație vestimentară în prezent și cum s-a schimbat comportamentul de consum al clienților, aflăm de la Larisa Lupoiu, manager al unui atelier de producție vestimentară, Monarh Design.

Ce s-a schimbat în industria textilă în aceste săptămâni de pandemie?

Anul 2020 începuse promițător, cu o direcție bună, în care tot mai mulți producători din industria textilă au arătat interes spre o responsabilizare a producției. Noi am început o campanie prin care vrem să educăm publicul să adopte curentul slow fashion și să investească în haine de calitate, durabile în timp, în loc să cumpere sub impulsul trendurilor și sperăm ca publicul să fie receptiv acestui mesaj.

În aceste 9 săptămâni au crescut vânzările în online, dar s-a schimbat focusul. Clientele nu au mai manifestat interes pentru creații vestimentare de ocazie, ci s-au îndreptat spre haine casual și mai ales, spre seturile de măști textile pe care am început să le creăm încă de la începutul lunii martie. Am urmărit din luna februarie ce s-a întâmplat în alte țări și am anticipat această nevoie. Ne-am documentat cu privire la necesitatea unui material bun, a unui strat dublu care să asigure protecția și am început să comunicăm în ce fel protejează masca semi-facială.

Sper ca această practică să fie una des folosită în viitor; fiecare persoană care este răcită sau gripată trebuie, în primul rând, să îi protejeze pe cei din jur. Tot ce s-a întâmplat acum va avea urmări pe termen lung, multe domenii s-au adaptat în timp record și unele afaceri care nu foloseau atât de mult online-ul, au făcut această trecere în digital.

Este sustenabilă o afacere care educă publicul spre responsabilizare a consumului?

Da, disponibilitatea clientului de a privi achiziția drept o investiție pe termen mai lung de un sezon îi motivează decizia de a alege un produs de o calitate superioară, care are un preț mai mare. În felul acesta, în timp, ne susținem producând un număr mai mic de produse, dar care ne aduc veniturile necesare continuării business-ului și putem produce la un alt standard de calitate. Vrem ca oamenii să conștientizeze relația pe care o au cu hainele lor și să învețe să creeze ținute diverse prin styling, prin accesorizare.

O haină de calitate merită un loc în garderobă și să fie purtată în mod repetat, nu doar o dată sau de două ori. Chiar și marile vedete încurajează consumul responsabil și au început să promoveze ideea aceasta, că nu este rușinos să porți de mai multe ori aceeași rochie, chiar dacă este una de eveniment. Trebuie să depășim aceste preconcepții. Sunt dovada clară a faptului că, de-a lungul anilor, marketingul a încurajat consumul și acest curent fast fashion. Dar lucrul acesta dăunează în timp și mă aștept ca toată această perioadă de izolare să fi fost o serie de lecții, care ne vor face să acționăm cu mai multă înțelepciune.

Care sunt soluțiile de susținere a unui business în industria textilă?

Soluția este adaptarea. Este necesară o analiză în perspectivă a modului în care se vor întâmpla lucrurile, dar esențială este mobilizarea. Nu este suficient să ai idei, important este să anticipezi o nevoie a publicului pentru produse noi și să acționezi mai repede decât ceilalți. Astfel, ai posibilitatea să fii o marcă de referință în direcția nou creată. Când multe ateliere întrebau în online clienții dacă ar fi interesați de alternativa măștilor textile, noi produceam în serie și deja propuneam noi modele. Inițial am oferit modele moderne, pretabile ca accesoriu fashion adaptat perioadei, cu posibilitatea brodării unor mesaje, iar ulterior am gândit seturi mai mari, cu design simplu, pentru cei care nu caută să epateze și rezumă rolul acestor măști doar la protecție.

Soluțiile pe termen lung sunt digitalizarea și aici mă refer nu doar la prezența în online a brandurilor, ci și la implementarea și obișnuirea clienților cu plata cu cardul, direct în online, întrucât totul este securizat, iar plățile se efectuează cu maximul de siguranță.

 

Cum se raportează consumatorul la nevoia de articole vestimentare?

Există mai multe segmente de consumatori pe piața articolelor vestimentare. Toate acestea au de acum un numitor comun: posibilitatea de a achiziționa haine doar în online. Izolarea a condus, în mod evident, la reconsiderarea nevoii de achiziție a articolelor vestimentare. Clienții nu au mai avut o nevoie imediată pentru haine de eveniment sau de birou, iar comenzile din această sferă s-au datorat ofertelor atrăgătoare, care au motivat decizia de achiziție prin perspectiva unei nevoi viitoare.

Studiile de piață spun că shopping-ul online a înregistrat creșteri semnificative, de până la 40% pe segmentul de articole vestimentare și accesorii. De aici putem aprecia că în rândul consumatorilor s-a resimțit, mai ales în izolare, o satisfacție cu fiecare achiziție.

Care este nivelul cererii în materie de măști semi-faciale?

Odată ce dl. Raed Arafat a spus public că măștile textile sunt utile și oferă un grad de protecție dacă sunt corect utilizate, s-a simțit o creștere a comenzilor, ceea ce denotă gradul de credibilitate al acestor declarații oficiale. Până în prezent, am produs peste 30.000 măști, cu design pentru femei și pentru bărbați și suntem pregătiți să răspundem cererii din următoarea perioadă.

 

Care va fi situația în industria modei în următoarele 3, respectiv 6 luni?

Piața se va segmenta: vor fi consumatorii care, în apetența experienței cumpărăturilor în mod fizic vor merge în magazine și clienți reticenți, care vor opta, în continuare pentru cumpărăturile online. Cu siguranță, nefiind permise evenimentele, va exista o reorientare la nivel de producție. Noi ne-am pregătit cu ținute smart - casual, potrivite pentru street style, dar și pentru birou, păstrând nota feminității. Muncim intens și avem încredere că totul va fi bine!

 


 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Un nou cuplu de vedete va obține pașaportul de trecere spre Georgia, la Asia Express - Drumul Împăraților Show-ul, lider de audienţă

Un nou cuplu de vedete va obține pașaportul de trecere spre Georgia, la Asia Express - Drumul Împăraților  Show-ul, lider de audienţă
Galerie Foto Ediția de luni seară Asia Express- Drumul Împăraților a stabilit ordinea clasamentului. O primă echipă a obținut imunitatea și și-a asigurat pașaportul de trecere către țara și etapa următoare. Mihai și...

Avantajele unor servicii funerare in Bucuresti NON STOP

Avantajele unor servicii funerare in Bucuresti NON STOP
Galerie Foto Cei care au un deces in familie se confrunta cu momente dureroase in care au nevoie de sprijin, intelegere si compasiune. Daca vor apela la o firma de servicii funerare din Bucuresti, acestia vor fi degrevati de o mare...

Cum creezi un colț de lectură la tine acasă

Cum creezi un colț de lectură la tine acasă
Galerie Foto Cu toții am învățat, în ultima perioadă, despre importanța relaxării de acasă, activitățile care ne fac plăcere și cum să integrăm cât mai multe elemente pe care le îndrăgim, pentru o atmosferă cât ma...

Cum să îți menții locuința caldă și să nu ai facturi mari pe timpul iernii

Cum să îți menții locuința caldă și să nu ai facturi mari pe timpul iernii
Pentru cei mai mulți dintre noi, iarna este un adevărat coșmar, mai ales în zilele geroase, în care frigul îți intră prin oase. Nu doar că este greu să te bucuri de confortul termic pe care ți l-ai dori, dar...

Cum te asiguri de folosirea corectă a diblurilor?

Cum te asiguri de folosirea corectă a diblurilor?
Atunci când vrei să fixezi un element pe un perete sau pe un tavan, cel mai adesea ai nevoie de dibluri cu ajutorul cărora să îl poți fixa foarte bine. Există o mulțime de tipuri de dibluri, care diferă...

De ce să alegi animatori pentru petrecerea copilului tău?

De ce să alegi animatori pentru petrecerea copilului tău?
Organizarea unei petreceri, în general, poate da multe bătăi de cap oamenilor, motiv pentru care mulți adulţi preferă să facă una cât mai restrânsă sau o simplă ieșire în oraș cu cei mai buni prieteni....

Succesul „Jocului Calamarului” evidențiază cât de ieftin este să faci filme în afara Hollywood-ului

Succesul „Jocului Calamarului” evidențiază cât de ieftin este să faci filme în afara Hollywood-ului
Cu „Squid Game" - „Jocul Calamarului”, Netflix înregistrează cel mai mare succes al său, serialul distopic sud-coreean vizionat de peste 111 milioane de telespectatori la nivel global, relatează CNBC. De...

Lidia Buble: ”M-a bufnit plânsul. Era un plâns de groază, nu m-am putut uita. Eu nu pot să fac față la așa ceva! Am avut un blocaj psihic”

Lidia Buble: ”M-a bufnit plânsul. Era un plâns de groază, nu m-am putut uita. Eu nu pot să fac față la așa ceva! Am avut un blocaj psihic”
Galerie Foto Vedetele ce au acceptat provocarea Asia Express ajung la jumătatea traseului de pe Drumul Împăraților, punctul de răscruce al competiției. Etapa cu numărul 5 este și ultima de pe teritoriul Turciei, iar cei care...

S-a găsit soluția pentru valul patru: ne mutăm într-o destinație exotică

S-a găsit soluția pentru valul patru: ne mutăm într-o destinație exotică
Agențiile de turism deja sunt asaltate de cererile pentru vacanțe de iarnă în Egipt. Cu prețuri de dumping, de la 300 de euro pe săptămână, mulți și-au dat seama că e deja mai ieftin să se mute într-o...

Alegerea cadourilor oferite de companie cu ocazia sarbatorilor de iarna

Alegerea cadourilor oferite de companie cu ocazia sarbatorilor de iarna
Daca esti persoana desemnata sa aleaga cadourile de Craciun pe care compania le va oferi angajatilor, partenerilor de afaceri sau clientilor, atunci este posibil sa te confrunti cu o mare pana de idei. Este imposibil sa...

Decizie ȘOC în Olanda. Ce s-ar întâmpla dacă prințesa moștenitoare a tronului s-ar căsători cu o persoană de același sex

Decizie ȘOC în Olanda. Ce s-ar întâmpla dacă prințesa moștenitoare a tronului s-ar căsători cu o persoană de același sex
Prinţesa moştenitoare a Olandei va putea să se căsătorească cu o persoană de acelaşi sex fără să îşi piardă dreptul de a urca pe tronul ţării, a anunţat premierul Mark Rutte. Anunţul vine în contextul...
Serviciul de email marketing furnizat de