x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

(P) Cum schimbă pandemia nevoia de consum a românilor, în industria textilă

0
18 Mai 2020 - 13:18
(P) Cum schimbă pandemia nevoia de consum a românilor, în industria textilă
Vezi galeria foto

Centrele comerciale s-au închis în perioada stării de urgență, iar afacerile din industria textilă au trecut prin schimbări majore, de la concedieri, la șomaj tehnic și reorientarea liniei de producție către produse din sfera medicală. Cum se descurcă ateliere de creație vestimentară în prezent și cum s-a schimbat comportamentul de consum al clienților, aflăm de la Larisa Lupoiu, manager al unui atelier de producție vestimentară, Monarh Design.

Ce s-a schimbat în industria textilă în aceste săptămâni de pandemie?

Anul 2020 începuse promițător, cu o direcție bună, în care tot mai mulți producători din industria textilă au arătat interes spre o responsabilizare a producției. Noi am început o campanie prin care vrem să educăm publicul să adopte curentul slow fashion și să investească în haine de calitate, durabile în timp, în loc să cumpere sub impulsul trendurilor și sperăm ca publicul să fie receptiv acestui mesaj.

În aceste 9 săptămâni au crescut vânzările în online, dar s-a schimbat focusul. Clientele nu au mai manifestat interes pentru creații vestimentare de ocazie, ci s-au îndreptat spre haine casual și mai ales, spre seturile de măști textile pe care am început să le creăm încă de la începutul lunii martie. Am urmărit din luna februarie ce s-a întâmplat în alte țări și am anticipat această nevoie. Ne-am documentat cu privire la necesitatea unui material bun, a unui strat dublu care să asigure protecția și am început să comunicăm în ce fel protejează masca semi-facială.

Sper ca această practică să fie una des folosită în viitor; fiecare persoană care este răcită sau gripată trebuie, în primul rând, să îi protejeze pe cei din jur. Tot ce s-a întâmplat acum va avea urmări pe termen lung, multe domenii s-au adaptat în timp record și unele afaceri care nu foloseau atât de mult online-ul, au făcut această trecere în digital.

Este sustenabilă o afacere care educă publicul spre responsabilizare a consumului?

Da, disponibilitatea clientului de a privi achiziția drept o investiție pe termen mai lung de un sezon îi motivează decizia de a alege un produs de o calitate superioară, care are un preț mai mare. În felul acesta, în timp, ne susținem producând un număr mai mic de produse, dar care ne aduc veniturile necesare continuării business-ului și putem produce la un alt standard de calitate. Vrem ca oamenii să conștientizeze relația pe care o au cu hainele lor și să învețe să creeze ținute diverse prin styling, prin accesorizare.

O haină de calitate merită un loc în garderobă și să fie purtată în mod repetat, nu doar o dată sau de două ori. Chiar și marile vedete încurajează consumul responsabil și au început să promoveze ideea aceasta, că nu este rușinos să porți de mai multe ori aceeași rochie, chiar dacă este una de eveniment. Trebuie să depășim aceste preconcepții. Sunt dovada clară a faptului că, de-a lungul anilor, marketingul a încurajat consumul și acest curent fast fashion. Dar lucrul acesta dăunează în timp și mă aștept ca toată această perioadă de izolare să fi fost o serie de lecții, care ne vor face să acționăm cu mai multă înțelepciune.

Care sunt soluțiile de susținere a unui business în industria textilă?

Soluția este adaptarea. Este necesară o analiză în perspectivă a modului în care se vor întâmpla lucrurile, dar esențială este mobilizarea. Nu este suficient să ai idei, important este să anticipezi o nevoie a publicului pentru produse noi și să acționezi mai repede decât ceilalți. Astfel, ai posibilitatea să fii o marcă de referință în direcția nou creată. Când multe ateliere întrebau în online clienții dacă ar fi interesați de alternativa măștilor textile, noi produceam în serie și deja propuneam noi modele. Inițial am oferit modele moderne, pretabile ca accesoriu fashion adaptat perioadei, cu posibilitatea brodării unor mesaje, iar ulterior am gândit seturi mai mari, cu design simplu, pentru cei care nu caută să epateze și rezumă rolul acestor măști doar la protecție.

Soluțiile pe termen lung sunt digitalizarea și aici mă refer nu doar la prezența în online a brandurilor, ci și la implementarea și obișnuirea clienților cu plata cu cardul, direct în online, întrucât totul este securizat, iar plățile se efectuează cu maximul de siguranță.

 

Cum se raportează consumatorul la nevoia de articole vestimentare?

Există mai multe segmente de consumatori pe piața articolelor vestimentare. Toate acestea au de acum un numitor comun: posibilitatea de a achiziționa haine doar în online. Izolarea a condus, în mod evident, la reconsiderarea nevoii de achiziție a articolelor vestimentare. Clienții nu au mai avut o nevoie imediată pentru haine de eveniment sau de birou, iar comenzile din această sferă s-au datorat ofertelor atrăgătoare, care au motivat decizia de achiziție prin perspectiva unei nevoi viitoare.

Studiile de piață spun că shopping-ul online a înregistrat creșteri semnificative, de până la 40% pe segmentul de articole vestimentare și accesorii. De aici putem aprecia că în rândul consumatorilor s-a resimțit, mai ales în izolare, o satisfacție cu fiecare achiziție.

Care este nivelul cererii în materie de măști semi-faciale?

Odată ce dl. Raed Arafat a spus public că măștile textile sunt utile și oferă un grad de protecție dacă sunt corect utilizate, s-a simțit o creștere a comenzilor, ceea ce denotă gradul de credibilitate al acestor declarații oficiale. Până în prezent, am produs peste 30.000 măști, cu design pentru femei și pentru bărbați și suntem pregătiți să răspundem cererii din următoarea perioadă.

 

Care va fi situația în industria modei în următoarele 3, respectiv 6 luni?

Piața se va segmenta: vor fi consumatorii care, în apetența experienței cumpărăturilor în mod fizic vor merge în magazine și clienți reticenți, care vor opta, în continuare pentru cumpărăturile online. Cu siguranță, nefiind permise evenimentele, va exista o reorientare la nivel de producție. Noi ne-am pregătit cu ținute smart - casual, potrivite pentru street style, dar și pentru birou, păstrând nota feminității. Muncim intens și avem încredere că totul va fi bine!

 


 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Ce spune codul bunelor maniere despre sărutatul mâinii

Ce spune codul bunelor maniere despre sărutatul mâinii
Vă propun să vorbim azi despre o formă de manifestare a respectului – după codului bunelor maniere – am de gând să vă vorbesc astăzi. Despre... sărutatul mâinii. Să ne imaginăm că întreg...

Circul Metropolitan București se redeschide! Seria spectacolelor în aer liber debutează vineri, 3 iulie 2020, de la ora 19.00

Circul Metropolitan București se redeschide! Seria spectacolelor în aer liber debutează vineri, 3 iulie 2020, de la ora 19.00
Vineri, 3 iulie 2020, de la ora 19.00, Circul Metropolitan București deschide seria spectacolelor care vor fi jucate în aer liber, pe tot parcursul verii, în zona special amenajată pentru public în vecinătatea...

Centrul de Agrement din Poiana Braşov s-a redeschis de la 1 iulie

Centrul de Agrement din Poiana Braşov s-a redeschis de la 1 iulie
Centrul de Agrement din Poiana Braşov s-a redeschis de la 1 iulie. Administratorul a anunțat că suprafaţa centrului permite aplicarea măsurilor sanitare împotriva răspândirii COVID-19. Tu...

Din 6 iulie, de la 20:00, Happy Channel va difuza serialul turcesc “Jurământul”

Din 6 iulie, de la 20:00, Happy Channel va difuza serialul turcesc “Jurământul”
Din 6 iulie, în fiecare luni, de la 20:00, Happy Channel va difuza serialul turcesc fenomen “Jurământul” (“Yemin”), o producţie 2019 şi o uimitoare poveste de dragoste ce a cucerit milioane de...

Producătorul Harvey Weinstein a oferit victimelor sale despăgubiri de 19 milioane de dolari

Producătorul Harvey Weinstein a oferit victimelor sale despăgubiri de 19 milioane de dolari
Producătorul Harvey Weinstein a oferit despăgubiri de 19 milioane de dolari mai multor femei pe care le-a agresat sexual, transmite AFP. Acesta a fost condamnat pentru viol în luna martie. Despăgubirile urmează...

De ce a lipsit Mircea Badea de la televizor

De ce a lipsit Mircea Badea de la televizor
Realizatorul Mircea Badea nu a mai prezentat emisiunea sa zilnică „În gura presei”. Acesta a explicat la Sinteza zilei motivul absenței sale de pe micul ecran.  Mircea Badea se află în vacanță, moment...

iUmor caută numere de comedie care să doboare noi recorduri

iUmor caută numere de comedie care să doboare noi recorduri
iUmor a început preselecțiile pentru sezonul cu numărul nouă, la Antena 1, iar înscrierile se pot face deja pe adresa http://casting.a1.ro/iumor/. De-a lungul celor opt sezoane de până acum, umoriști din...

Silvio Berlusconi va locui în vila celebrului regizor Franco Zeffirelli

Silvio Berlusconi va locui în vila celebrului regizor Franco Zeffirelli
Fostul premier italian, Silvio Berlusconi, a confirmat că vrea să locuiască în vila din Roma a regizorului de film Franco Zeffirelli, transmite DPA. "O să-mi mut reşedinţa şi birourile mele...

Ce note a luat Selly la Bacalaureat. Are cu ce se lăuda

Ce note a luat Selly la Bacalaureat. Are cu ce se lăuda
Vlogger-ul Selly se numără printre elevii care au susținut examenul de Bacalaureat de anul acesta. Imediat după aflarea notelor, Selly a publicat rezultatele pe contul său de Instagram. Astfel, notele obținute...

Cetățile care spun istoria Dobrogei

Cetățile care spun istoria Dobrogei
Galerie Foto Frumusețea sălbatică a peisajelor din Delta Dunării este completată de unicitatea peisajelor de la Capul Doloșman, acolo unde cetatea Argamum veghea corăbiile venite de pe Marea Neagră și unde astăzi oferă...

Vacanța perfectă, în mijlocul naturii: minunile din Munţii Măcinului

Vacanța perfectă, în mijlocul naturii: minunile din Munţii Măcinului
Galerie Foto Departe de aglomerație, o vacanță sau o excursie în Munţii Măcinului, din nordul Dobrogei, poate fi alegerea ideală pentru cei care vor să se relaxeze în siguranță, în această perioadă. Rangerii care pot gh...

Un nou protocol în Grecia. Turiștii vor primi cod de bare pentru depistarea infecțiilor cu COVID-19

Un nou protocol în Grecia. Turiștii vor primi cod de bare pentru depistarea infecțiilor cu COVID-19
Turiştii care vor merge în Grecia de la 1 iulie vor completa un chestionar online, cu 48 de ore înainte de intrarea în ţară, şi vor primi un cod de bare, în urma căruia vor fi sau nu...

„Casa turismului”, o afacere imobiliară de milioane de euro

„Casa turismului”, o afacere imobiliară de milioane de euro
Galerie Foto Jurnalul anunța, săptămâna trecută, că rămășițele fostului Minister al Turismului se mută într-o clădire de sticlă din nordul Capitalei, iar astfel se pot pierde și ultimele documente pe care le caută...

Duminică, 28 iunie 2020 de la ora 18,00. GALA PREMIILOR UZPR pentru anul 2019. ”ACTA NON VERBA”

Duminică, 28 iunie 2020 de la ora 18,00. GALA PREMIILOR UZPR pentru anul 2019. ”ACTA NON VERBA”
Pentru anul 2019, tema competiției, un îndemn spre membrii noștri, promovarea intensă, decentă  a Centenarului UZPR , în toate mediile – presa scrisă, publicații diverse, on line, radio și televiziune, î...

Eforie Nord, stațiunea care s-a reinventat

Eforie Nord, stațiunea care s-a reinventat
Galerie Foto Topul staţiunilor a rămas aproape neschimbat în ultimii ani: Mamaia, Eforie şi Saturn, iar până în această vară, litoralul românesc atrăgea turişti străini din Israel, Polonia, Estonia, Franţa, Belgia și...
Serviciul de email marketing furnizat de