Imbinarea deosebita a designului cu inalta tehnologie, a talentului creativ cu confortul ergonomic a dat nastere unui produs unicat - scaunul de birou Xten by Pinifarina.
Creatorul modelelor auto sport Ferrari, Maserati, Alfa Romeo - cunoscuta casa de design italiana Pinifarina - si-a demonstrat inca o data ingeniozitatea prin initierea unei colaborari de succes cu un nume de prestigiu in domeniul productiei italiene de scaune de birou si colectivitati, Ares Line. Rezultatul acestei colaborari a fost crearea unui scaun de birou deosebit atat prin forma si calitatea materialelor, cat si prin confortul ridicat pe care il ofera. Lansat in avanpremiera la sediul Pinifarina in martie 2004, scaunul Xten a inregistrat un succes fulminant dupa lansarea oficiala de la Expozitia Internationala de Mobila de la Milano, din aprilie 2004.
ERGONOMIC. In ceea ce priveste utilizarea scaunelor in procesul muncii, 1/3 din pierderea eficientei se datoreaza pozitiei defectuoase a utilizatorului, din punct de vedere al sistemului muscular si osos. Concluzia este ca principiul proiectarii ergonomice a scaunelor este cel al mobilitatii maxime. Acesta a fost si principiul pe care s-a bazat conceperea scaunului Xten. Prezentat ca o inovatie absoluta, scaunul are o structura puternic influentata de mostenirea celor 75 de ani de experienta in domeniul designului auto. Pentru Xten pare sa se fi gasit solutia optima pentru problema persoanelor prea inalte sau prea scunde, pentru care bratele laterale ale scaunelor se gaseau intotdeauna prea sus sau prea jos, prin sistemul inovativ de actionare pneumatica Armtronic, care permite reglarea inaltimii acestora si care poate fi activat prin apasarea unui buton disimulat sub bratul drept. Cele doua brate se misca simultan si continuu pe o inaltime de 70 mm.
OPTIUNE. O alta optiune a acestui scaun este un material provenit din industria aeronautica numit Tehnogel, care face ca sezutul sa se modeleze in functie de conformatia utilizatorului, obtinandu-se o reducere a tensiunii maxime cu 60% dupa o ora si jumatate de stat pe scaun. Aceasta garanteaza un confort absolut pentru ca ofera o extraordinara distributie a presiunii. Sistemul lombar a fost brevetat cu ASPS (Active Support Positioning Sistem), cu doua puncte de presiune pe spatar, care ofera posibilitatea de a se regla in functie de pozitia adoptata de ocupantul scaunului. Spatarul este acoperit de o masca cu forma aerodinamica ce aminteste de monoposturile de Formula 1, fiind disponibila in patru culori: antracit, albastru, rosu si gri.
UN SUCCES IN MATERIE DE DESIGN
| ||
|
Citește pe Antena3.ro