Un reprezentant al renumitei case de lux Yves Saint Laurent a vizitat Bucurestiul pentru a evalua potentialul pietei locale si posibilitatea intrarii oficiale a brandului Yves Saint Laurent (YSL) in Romania.
Prima impresie a reprezentantului Yves Saint Laurent cu privire la piata romaneasca de profil a fost lipsa unei destinatii pentru lux. Astfel, faptul ca piata de lux este inca in dezvoltare, putin omogena, locatiile sunt dispersate in intreaga Capitala si nu exista o coerenta in ceea ce priveste destinatii pentru prÃşt-Ã -porter de lux, couture sau bijuterii de lux reprezinta puncte slabe. Comparand piata locala cu piata ucraineana - una aflata intr-o puternica dezvoltare pe acest segment - , a fost remarcat faptul ca Kievul s-a implicat in dezvoltarea unei industrii de lux inca din 1994, in comparatie cu autoritatile de la Bucuresti, care nu au acordat nici pana in prezent vreo importanta acestei industrii. ACELEASI VECHI PROBLEME. Pana la aceasta data, marcile de lux au fost reticente la posibilitatea intrarii pe piata romaneasca, intrucat mediul economic si cel politic nu ofereau destula siguranta si, in acelasi timp, nu existau suficiente informatii asupra pietei. Reprezentantul YSL a subliniat ca un alt punct slab si lipsa unei legislatii la nivel european privind produsele de lux si mai ales taxele vamale, care depasesc cota taxelor impuse de Ucraina, de exemplu. YSL face parte din Gucci Group, alaturi de alte marci de prestigiu precum Gucci, Bottega Veneta, Sergio Rossi, Alexander McQueen si Stella McCartney. (C.B.)Citește pe Antena3.ro