Concedierile, anunțate marți de serviciul de streaming, vor afecta în principal sediul din California și reprezintă aproximativ 2% din forța sa de muncă din America de Nord.
Netflix a declarat că pierderile de locuri de muncă se datorează scăderii veniturilor companiei.
Serviciul de streaming se luptă în acest an cu un exod al telespectatorilor.
Nu a fost dezvăluit ce părți ale afacerii vor suferi pierderi de locuri de muncă, dar Los Angeles Times a relatat că au fost afectate recrutarea, comunicațiile și, de asemenea, departamentul de conținut.
În aprilie, compania de streaming a șocat industria atunci când a dezvăluit că a pierdut 200.000 de abonați în primele trei luni ale anului 2022 și a avertizat că alte două milioane de abonați ar urma să renunțe în următorul trimestru.
Vestea a declanșat o vânzare a acțiunilor, care au scăzut cu 35% într-o singură zi. Acum se tranzacționează la 190 de dolari, o scădere de 46% față de prima sa anterioară.
Deși Netflix are 220 de milioane de abonați la nivel global și rămâne liderul incontestabil al pieței, în ultimii ani s-a confruntat cu o concurență acerbă, odată cu sosirea unor platforme concurente precum Disney Plus, HBO și Prime Video de la Amazon.
În raportul său de luna trecută, compania a mai spus că războiul din Ucraina și decizia de a crește prețurile în SUA au costat-o abonați.
Doar retragerea de pe piața rusă a costat serviciul 700.000 de membri.
Pe lângă pierderile de locuri de muncă, compania reduce, de asemenea, conținutul. La începutul lunii mai, a anulat dezvoltarea serialului de animație Pearl, creat de Meghan Markle, în încercarea de a reduce costurile.
Unii analiști spun că, după o creștere bruscă a numărului de înscrieri în timpul pandemiei, Netflix a rămas fără modalități facile de a crește afacerea.
(sursa: Mediafax)