ZI DE VARA PANA-N TOAMNA
Suna cliseic, dar viata e cu adevarat surprinzatoare. Am mers la Aerodromul Tuzla usor infiorati la gandul ca vom intalni niste oameni scortosi, ca mai toti specialistii. Dar am gasit prieteni minunati.
DANA CIOBANU
Aerodromul Tuzla Constanta ofera alternativa unei vacante obisnuite: zboruri de agrement deasupra Litoralului sau Deltei Dunarii si parasutism. Asta stiam inainte de a ajunge la hangarul in care cativa oameni trebaluiau preocupati pe langa avioane pe jumatate dezmembrate.
PISTA 04. Suntem repede detectati de Gelu Tofan, omul nostru de "contact" la aerodrom. "Intr-un avion mare nu simti nimic, e aproape ca intr-o casa. Dar cu un Cessna vezi tot si simti tot. E ceva uluitor acolo sus, mai ales cand mansa e in mainile tale", ne spune omul de afaceri Gelu Tofan, el insusi invatacel intr-ale aviatiei. Fara alte vorbe, ne imbarcam. Gelu Tofan si instructorul Traian Gheorghiu ocupa locurile din fata, eu si fotoreporterul Karina Knapek pe cele din spate. Mi se face semn sa-mi pun casca pe urechi. "Buna dimineata. Sunt Delta Charlie. Aprobati pornirea motorului", pleaca primele cuvinte catre turnul de control. Operatoarea ne aproba pornirea si rulajul pe pista 04, avertizand pilotul asupra conditiilor atmosferice si a directiei si vitezei vantului.
PILOTUL TOFAN. Tot discutand in casca, nu-mi dau seama ca plutim lin, la cateva sute de metri deasupra Marii Negre. In partea stanga vad plaja, cu oameni-furnici, trenul Sageata Albastra care pare de jucarie, si marea, verde smarald spre tarm. In dreapta, e doar o intindere nesfarsita de apa, care joaca in creste cateva barcute. In timp ce trecem prin stratul de nori cumulus, ma conversez cu pilotul. Aflu ca are la activ peste 80 de ore de zbor si se pregateste sa obtina licenta de pilot privat. "Anul trecut, in iunie, mi-am pus in gand sa invat sa pilotez. Aveam nevoie sa ma misc repede. Pe masura ce invat, pilotajul devine un "drog" fara de care nu pot trai. Dupa ce-mi iau licenta, vreau sa-mi cumpar un avion mic. Pretul e comparabil cu cel al unei masini bune: 60.000 de euro unul la mana a doua, 200.000 unul nou", imi spune in casca pilotul Tofan, in timp ce face manevrele de aterizare.
Citește pe Antena3.ro
Antonovul - pe scurt AN 2 - e naravas. Huruie din toate incheieturile pe masura ce se incalzeste motorul. Nu stau deloc comod pe scaunelul rabatabil, dar nici ca-mi pasa. Zgomotul devine asurzitor si ma cam sperii de fiecare pocnitura, insa baietii stau linistiti, cu ochii pe fel si fel de cadrane. Il intreb pe Vali daca totul e in regula. Imi tipa la ureche ca daca nu era normal, el ar fi fugit primul. Pe geam!
DROG
"Anul trecut, in iunie, mi-am pus in gand sa invat sa pilotez. Aveam nevoie sa ma misc repede. Pe masura ce invat, pilotajul devine un "drog" fara de care nu pot trai. Dupa ce-mi iau licenta, vreau sa-mi cumpar un avion mic"
SENZATII
"In avionul de pasageri nu simti nimic. E aproape ca intr-o casa. Dar cu un Cessna vezi tot si simti tot. E ceva uluitor acolo sus, mai ales cand mansa e in mainile tale" - Gelu Tofan om de afaceri si pilot
DIVERTISMENT
Ilie Nastase joaca table la mareAflat la Costinesti, impreuna cu sotia si cu micuta Alessia, Ilie Nastase si-a omorat timpul in zilele ploioase din week-end jucand table. Nici cand este preocupat de zaruri, tenismanul nu le pierde din ochi pe cele doua fete ale lui.
CINE CU CINE
CATALIN BOTEZATU se fereste sa-si afiseze iubitele in public. Cu toate acestea, Bote a marturisit la un moment dat ca singura femeie care s-ar ridica la pretentiile sale exagerate ar fi Vanda Vlasov. Cei doi au fost nedespartiti in cele cateva zile pe care le-au petrecut pe Litoral, la Mamaia. Dar asta numai ziua, caci noaptea fiecare a dormit in patul lui. Catalin s-a cazat la Hotel Mamaia, iar Vanda si sora ei, Ingrid, la Rex. (Catalina Iancu)
COCKTAIL
ZI DE VARA PANA-N TOAMNA - 9 august 2004
Adi Minune si-a pierdut medalionul
Pianist la Circ
Cu vedere la plaja
Litoralul azi