Albert Maria Lamoral Miguel Johannes Gabriel Prinz von Thurn und Taxis este un print fara regat. Locuieste intr-un palat cu 517 camere, arata bine, este neinsurat si foarte bogat. Altfel spus, un adevarat print din poveste, dar care in loc de cai prefera masinile de curse.
Averea lui este, cu adevarat, fabuloasa. Daca, spre exemplu, un turist intreaba: “Ale cui sunt padurile astea?” Iar oamenii din partea locului raspund: “Ale printului Thurn und Taxis!”. Mai departe: “Ale cui sunt pamanturile?”. Acelasi raspuns. Ajunge turistun in orasul Regensburg, vede o cladire uriase, castal sau palat si intreaba: “Al cui e?”. “De cateva secole bune este resedinta familiei Thurn und Taxis!”, i se raspunde.
Vrea turistul sa cumpere cadouri copiilor si vede intr-un magazin jocul Thurn-und-Taxis, care te invata cum, in vremurile de demult, familia printului organiza comunicarea postala intre orasele germane. Seara, turistul intr-o berarie si comanda o halba de Thurn-und-Taxis Export sau Thurn-und-Taxis Postmeister. In camera, aprinde televizorul, unde se transmite o cursa auto, pe lista participantilor regasindu-se numele aceleiasi dinanstii.
Palatul din Regensburg, in Bavaria, nu este singura resedinta a familiei lui Albert. Mai sunt multe alte castele, case de vacanta si cabane vanatoresti in diferite colturi ale lumii. Mai trebuie adaugata o importanta colectie de arta contemporana adunata de mama printului, bijuteriile de familie. Potrivit Forbes, averea printului Albert Thurn und Taxis se situeaza undeva intre 1,5 si 2 miliarde de dolari. Ceea ce inseamna ca este cel mai bogat print burlac din Europa.
Albert a invatat in Germania, apoi in Italia. La 18 ani, a devenit oficial unicul mostenitor al colosalei averi. In toamna anului 2003 a efectuat stagiatura militara, iar in 2008 a absolvit facultatea din Edinburgh, specialitatile business si teologie. Lui Albert ii plac mancarurile alese, dar nu se sfieste sa cumpere apa, lapte sare sau ardei dintr-un supermarket. Si nu rateaza nici o editia a Oktoberfest.
Lui Albert ii plac masinile. Cand ai pamanturi, iar casa este plina de automobile, te poti urca la volan fara sa atepti varsa cuvenita pentru obtinerea carnetului de sofer. In cursele de masini, cea mai mare realizare a printului este o victorie obtinuta in seria ADAC GT Masters, in 2010 (pe un Lamborghini Gallardo, echipa Reiter Engineering). Participa si la raliuri, cele mai bune rezultate de anul trecut – locul sase la raliul Friuli Venezia Giulia (Italia) si Hellendorn (Olanda).
Tatal lui Albert, printul Johannes a murit in 1990 dupa doua operatii pe cord deschis esuate efectuate in decurs de doua luni. El a lasat vaduvei, printesa Gloria un munte de datorii, aproape o jumatate de miliard de dolari. Asa ca mama s-a vazut nevoita sa se ocupe de problemele financiare ale familiei. “Nu poti fi zana si sa verifici registreze contabile”, va declara Gloria mai tarziu. Ramasa cu trei copii, Gloria a angajat niste profesori privati de economie si business si s-a apucat de restructurarea imperiului familial. A renuntat la banca, la compania metalurgica, a vandut la licitatie o parte din colectia de arta si de bijuterii.
Inclusiv o tiara cu diamante care apartinut imparatesei Eugenie, sotia lui Napoleon al III-lea si pe care Gloria a purtat-o la propria nunta. “Nu o mai port prea des. Ce rost are sa o pastrez”, a comentat vaduva, incasand pe pretiosul obiect 460.000 de euro. Pe de alta parte, au fost concediati numerosi servitori, au fost vandute 24 din cele 27 de masini aflate in proprietate. Numai colectia de vinuri, adica 75.000 de sticle, a adus familiei 19 milioane de dolari. Fabrica de bere a familiei, candva una dintre cele mai mari intreprinderi private din Bavaria, a fost cumparata de compania Paulaner, care a pastrat insa brandul Thurn und Taxis.
In plus, Gloria a convenit cu autoritatile bavareze sa predea statului o parte din mobila, portelanuri, tablouri, arme, obiecte din aur si argint in schimbul impozitului pe avere. Unele dintre incaperile imensului castel au fost deschise publicului, altele au fost date spre inchiriere pentru organizarea de diferite conferinte. Dar mama Thurn und Taxis a redresat situatia financiara a familiei. In timpul crizei imobiliare din 2008, familia a pierdut 10% din averea totala. Adica in jur de 200 milioane dolari.