Există aproape 3000 de cabine care permit cazarea a circa 7000 de persoane (5610 pasageri și 2350 membri ai echipajului).
Prețurile sejururilor diferă foarte mult în funcție de tipul camerei alese, cea mai scumpă (practic un apartament) ajunge la aproximativ 10.000 de dolari / noapte, dotată cu jacuzzi, fel de fel de facilități dedicate plus o priveliște deosebită. Pentru un sejur de șapte zile, prețurile încep de obicei de la 2000 de dolari pentru o cameră cu vedere la exterior, 2300 de dolari pentru o cameră cu balcon și 3350 de dolari pentru un apartament. Desigur, prețurile exacte trebuie verificate pentru fiecare perioadă în parte, existând și șansa unor oferte promoționale.
Acest adevărat oraș plutitor, o destinație de vacanță în sine, are cartiere speciale, fiecare cu un profil unic de resurse de distracții. Printre atracții, menționăm 40 de restaurante, 7 piscine - câte una pentru fiecare zi a săptămânii - și 6 tobogane acvatice. Merită evidențiată și prezența unei cascade de 17 metri înălțime. De asemenea, există săli de cinema și scene de concerte de muzică demne de marile festivaluri internaționale. Nu lipsesc jocurile video și multe alte atracții din sfera de divertisment.
Inaugurare la Miami
Icon of the Seas, cea mai mare navă de croazieră din lume, aparține companiei Royal Caribbean. Fabricarea sa a costat două miliarde de dolari, fiind construită la șantierul naval Turku din Finlanda. Prima călătorie spre Caraibe a avut ca punct de plecare Miami (Florida), unde inaugurarea a fost marcată alături de vedete de renume mondial.
„Botezul” navei a fost asigurat chiar de celebrul fotbalist Lionel Messi. Acesta a apăsat pe un buton pentru a trimite o sticlă de șampanie în fuselaj, conform tradiției maritime cu privire la lansarea la apă a unei noi nave. Alegerea lui Messi este firească. Fotbalistul argentinian joacă în prezent la Inter Miami CF, după o carieră de 17 ani în La Liga, timp în care a evoluat la FC Barcelona. Chiar dacă nu mai joacă la o echipă de top și a trecut de prima tinerețe, Messi rămâne în topul favoriților la Balonul de Aur și în 2024. În prezent, casele de pariuri îl plasează pe poziția a 5-a în cursă, cu o cotă care se potrivește perfect cu cariera sa și numărul de pe tricou, 10.00.
Farmecul unei croaziere de lux
Cea mai mare navă de croazieră din lume include în călătoria inaugurală următorul traseu: Basseterre, capitala statului insular Saint Kitts și Nevis din Caraibe, Charlotte Amélie, în Insulele Virgine americane, insula privată Coco Cay din Bahamas. La final, nava se întoarce în Miami.
Operatorul navei o prezintă drept una prietenoasă cu mediul înconjurător, deși există și păreri contrare cu privire la poluarea iminentă determinată de navele de croazieră. Totuși, Icon of the Seas este prima navă a gigantului american de croaziere propulsată cu gaz natural lichefiat (GNL), un combustibil fosil pe care industria îl prezintă ca o alternativă mai curată la păcura grea. Varianta GNL eliberează însă metan, un gaz cu efect de seră.
Mai mult decât atât, mega-nava este prevăzută cu un sistem de transformare a deșeurilor în energie și un sistem de reciclare a apei de la bord, mai spun cei de la Royal Caribbean. Există așadar îmbunătățiri față de variantele clasice, însă ecologiștii atrag atenția asupra faptului că poluarea încă este la cote ridicate în cazul oricărei nave de croazieră existente în lume în acest moment.
Sursa foto: royalcaribbean.com