x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Timp liber (P) Industria turistică din România și perturbarea digitală

(P) Industria turistică din România și perturbarea digitală

30 Sep 2024   •   10:39
(P) Industria turistică din România și perturbarea digitală
Sursa foto: Hepta

Descoperă cum se adaptează industria turismului din România la perturbarea digitală, care sunt tendințele în această industrie și multe altele informații utile.

România se numără printre destinațiile turistice fermecătoare ale Europei, acesta fiind unul dintre motivele pentru care în 2023, conform Statista, numărul vizitatorilor a fost de 13.65 milioane de persoane. Începând cu anul 2006, atunci când numărul turiștilor a fost de 6.22 milioane de persoane și până în 2019, țara noastră a înregistrat o evoluție ascendentă în materie de afluență de turiști, în 2019 ajungându-se la cea mai ridicată valoare de până atunci, 13.37 milioane de turiști.

Anul 2020 a marcat un regres important, atunci când, pe fondul pandemiei, numărul turiștilor a fost de numai 6.34 milioane. De altfel, în acel an, mare parte din activitățile terestre au fost suspendate, așa cum s-a întâmplat, de exemplu, cu sălile de jocuri de noroc. Efectul l-a reprezentat creșterea cu 300% a numărului de accesări online a platformelor de specialitate, precum Mr Bet Online Casino, ceea ce indică faptul că între mediul terestru și cel digital există o strânsă legătură.

Astfel, în cazul în care ar avea loc un vortex digital, oare ce se s-ar întâmpla în mediul terestru, din punct de vedere concurențial, în diferite industrii, așa cum este industria turismului? Sunt pregătiți cei care activează în acest sector economic să se adapteze și să le ofere clienților alternative viabile, astfel încât să depășească situația generată de perturbarea digitală?

Cum influențează vortexul digital industria de turism din România?

Perturbarea digitală este un fenomen care își face apariția atunci când pe piață sunt lansate noi tehnologii ce le depășesc din punct de vedere al performanței pe cele deja existente. Industria de turism din România nu se numără printre domeniile de activitate care sunt extrem de influențate de către vortexul digital, dar fiind faptul că, în centrul acestui vârtej se regăsesc domeniile care au legătură strânsă cu tehnologia.

Este vorba despre serviciile financiare, de domeniul divertismentului și serviciilor medie, de acele servicii și produse legate de tehnologie, precum și de comunicații. Referitor la turismul românesc, acesta își desfășoară activitatatea respectând rețeta clasică, deși, în ultimii ani, au fost inaugurate și locații cu un înalt grad de digitalizare. Însă, din acest punct de vedere, există deschidere din partea operatorilor pentru implementarea celor mai noi tehnologii.

În acest moment, industria locală de turism se află într-un intens proces de recuperare după 2020, în primul an înregistrând un număr de 9.28 milioane de turiști, iar în 2022 ajungând deja la 11.3 milioane de turiști. Cifrele s-au îmbunătățit simțitor în 2023, atunci când s-a atins cel mai mare număr de turiști din ultimii 17 ani, 13.65 milioane de persoane venite în vizită în România. Chiar și începutul anului 2024 a fost marcat de cifre foarte bune, în lunile ianuarie, februarie și martie fiind înregistrați 2.47 milioane de turiști.

Care sunt tendințele în turismul internațional din punct de vedere al perturbării digitale?

Vortexul digital aduce o serie de modificări și în această industrie, de la modul în care turiștii își fac rezervările în ultimii ani și așteptările acestora până la modul în care sunt promovate anumite site-uri de turism din punct de vedere al traficului online și modalităților în care se ajunge la publicul-țintă.

·        Așteptările turiștilor au crescut - în ultimii ani, rețele de social media au devenit factori de influență în luarea deciziilor de către turiști, mai ales că aceștia își doresc să aibă parte de o experiență personalizată, iar agențiile de turism trebuie să-și adapteze oferta noilor așteptări și dorințe ale acestora.

·        Disponibilitate extinsă - turiștii își doresc ca agențiile de turism și locațiile unde rezervă să le ofere asistență 24/7.

·        Utilizarea Inteligenței Artificiale în domeniul turismului - în baza preferințelor clienților deja înregistrați este de așteptat ca tour operatorii din industria de turism să folosească IA pentru a crea pachete personalizate de servicii de turism.

Pe fondul creșterii nivelului de risc pentru anumite zone turistice populare, turiștii caută acum destinații cu un nivel cât mai redus din punct de vedere al securității personale. România, din acest punct de vedere, se numără printre țările europene care oferă un nivel ridicat de siguranță pentru turiști, la pachet cu o serie de obiective turistice unice, precum și cu o gamă diversificată de atracții culinare și culturale locale.

Cât de importantă este utilizarea serviciilor de asistență bazată pe Inteligența Artificială și Realitatea Virtuală în turism?

În ciuda faptului că între tehnologia avansată și turism nu există atât de multe puncte de legătură, atunci când vine vorba despre modul de rezervare pentru diferite destinații turistice, folosirea acestor servicii chiar ajută. Tururile virtuale bazate pe utilizarea căștilor sau ochelerilor RV sunt utile pentru turiștii care își doresc să afle cât mai multe informații despre locația pe care vor să o rezerve.

Totodată, asistența robotizată de turism poate fi folosită în cadrul tururilor turistice, pentru că oferă informații în limba nativă a turistului, ajutând la înțelege mai bună a culturii locale. Așadar, chiar dacă industria de turism din România nu este afectată de perturbarea digitală, din anumite puncte de vedere ar trebui să fie pregătită pentru a se adapta tenditelor actuale din turismul internațional.

×