x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Chevrolet Malibu atacă piaţa românească

Chevrolet Malibu atacă piaţa românească

de Dragos Stoica    |    28 Sep 2012   •   21:00
Chevrolet Malibu atacă piaţa românească

Sedanul de clasa medie al constructorului american este ultimul sosit pe un segment extrem de aglomerat. Unul din principalele sale atuuri este dieselul e 2.0 litri si 160 cai-putere

La aproape 70 de ani de la debarcarea in Normandia, americanii isi continua expansiunea in Europa. Chevrolet intra tot mai tare pe piata europeana, iar ultima provocare avansata de constructorul de peste Ocean este Malibu, sedanul de segment mediu care a strans deja in spate nu mai putin de opt generatii.

Se spune ca o poza face cateodata cat o mie de cuvinte. Designul lui Malibu il puteti vedea in imaginile alaturate. Este un sedan clasic pentru clasa din care face parte, dar care respira un aer mai modern decat concurenti precum VW Passat, de exemplu, care insista pe conservatorism. Partea frontala se inscrie in liniile generale Chevrolet, cu logo-ul bine inglobat in grila suficient de agresiva cat sa atraga si clienti tineri, in timp ce posteriorul este de-a dreptul spectaculos, fiind de inspiratie clara Camaro. In general, liniile lui Malibu sunt curbate si armonioase, iar masina se vede ca este gandita la nivelul lui 2012.

Muza Camaro si-a lasat amprenta si la interior. Daca in prima faza ai senzatia ca ai de-a face cu un design care vine pe linia lui Cruze, constati imediat ca instrumentarul de bord este preluat direct de la celebrul muscle-car, iar aeratoarele au o forma cu totul noua. De asemenea, ai parte de o adevarata orga de lumini generata de luminile ambientale, care reactioneaza si in functie de modul cum este folosit sistemul audio. Spatiul este suficient pentru ca cinci adulti sa poata calatori cu Malibu, iar locurile de depozitare sunt numeroase. Unul intre aceste este chiar de nebanuit, aparand in spatele sistemului multimedia tactil de ultima generatie, care se rabateaza prin apasarea unui buton. Volumul portbagajului reprezinta acum cea mai buna valoare de pe segment, cu 545 litri, peste rivalii Ford Mondeo, Citroen C5 si VW Passat. Tehnologia mai presupune un sistem audio cu noua difuzoare, care poate reda melodiile stocate pe un suport USB sau chiar pe iPhone sau iPod. Conexiunile sunt ascunse in consola centrala si sunt usor accesibile. Sistemul adio se proiecteaza pe un ecran tactil de 7 inch. Scaunele sunt incalzite si reglabile electric, in timp ce pornirea masinii se face fara cheie, doar din buton. La capitolul sigurantei, Malibu bifeaza airbaguri fata, laterale si cortina, centuri pretensionate, tetiere active, ABS si ESP. La teste, masina a cules fara emotii cinci stele Euro NCAP, dovedindu-se una dintre cele mai sigure masini mai ales in cazul nefericit al unui accident frontal.

Modelul testat a fost avut parte de o motorizare diesel de 2.0 litri, care este principala asteptare a celor de la Chevrolet pentru vanzarile din Romania. Cu 160 de cai-putere si un cuplu care se simte bine de la 1.750 rpm, motorul se comporta bine. Nu este spectaculos, deoarece la un moment dat cuplul parca se termina prea repede si trebuie sa schimbi imediat treapta, dar este destul de dinamic. Transmisia automata lucreaza satisfacator, desi nu este una tocmai intuitiva. Trebuie sa apesi ferm acceleratia pentru a obtine o retrogradare in timp aproape real. Destul de stranie este si actionarea modului secvential, care se face in modul M, asezat in spatele pozitiei Drive. In plus, schimbarea vitezelor se face de pe doua butoane amplasate pe varful manetei, lucru destul de incomod. Consumul mixt avansat de producator este de 6 litri la suta de kilometri. Realitatea a adus o valoare de 8,2 litri, cu mentiunea ca am mers destul de sportiv acolo unde s-a putut, iar climatizarea a functionat non-stop. Tinuta de drum este in nota motorului. Este de fapt un compromis intre confort si sportivitate, iar masina absoarbe bine denivelarile, dar sta mai mult decat satisfacator in viraje luate ceva mai tare, unde electronica de sub capota o ajuta sa mentina trasa corecta.

Pretul este unul dintre argumentele masinii. Politica Chevrolet a fost mereu sa iasa cu masini mai ieftine decat concurenta, iar strategia este aplicata si in cazul lui Malibu. Acesta vine cu un pret de baza de 21.188, fara TVA, in timp ce versiunea diesel testata costa 26.273 euro. Ceea ce reprezinta cel mai mic pret de pe segment.

Chevrolet Malibu 2.0 litri
Cilindree: 1.956 cmc
Putere: 160 CP/4.000 rpm
Cuplu maxim: 350 Nm/1.750 rpm
Transmisie: automata, sase trepte
Acceleratie 0-100 km: 9,9 s
Viteza maxima: 210 km/h
Consum mixt oficial: 6 l/100 km
Volum rezervor: 73 l
Volum portbagaj: 545 l

×