x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul DRIVE TEST/BMW X6:Bombă pe patru roţi

DRIVE TEST/BMW X6:Bombă pe patru roţi

de Dragos Stoica    |    14 Dec 2008   •   00:00

Masivă şi grea, BMW X6 xDrive35d oferă plăcere totală la condus. Blindată de tehnologie, ultima realizare a constructorului german are centrul de greutate coborât ca la un coupe, ceea ce îi dă o ţinută de drum admirabilă.



STABILĂ. Graţie sistemelor tehnologice avansate, X6 ia în siguranţă o curbă strânsă la viteză mare

Impresionează din primul moment. Atrage toate privirile. Şochează prin alura de felină care stă la pândă în savană, gata să sară şi să captureze prada, dar îndeamnă la respect şi prin dimensiuni.

HERGHELIE SUB CAPOTĂ. BMW X6 xDrive35d, căci despre el este vorba, se mişcă fabulos de uşor, în pofida greutăţii de 2,2 tone, acest lucru fiind în primul rând meritul hergheliei de sub capotă. Sunt 286 de cai-putere, care propulsează maşina de la 0 la 100 km/h în numai 6,9 secunde, graţie şi unui cuplu excelent de 580 Nm, disponibil între 1.750 şi 2.250 rpm. Odată plecată la drum, pe un traseu de aproape 1.000 de kilometri, maşina îşi dezvăluie însă întreaga splendoare. Chinuită prin oraş, din pricina eternelor blocaje şi a stopurilor din 30 în 30 de metri, X6 defilează pe şosea cu o silenţiozitate neaşteptată, dar de intuit dacă socotim că tehnologia maşinii presupune sisteme precum Adaptive Drive, Direcţie Activă şi trasnsmisie automată în şase trepte. Felul cum stă pe şosea este, de asemenea, un superlativ: maşina este perfect stabilă, indiferent de viteza la care rulezi sau de felul cum manevrezi volanul. Asistat de Controlul Dinamic al Performanţei, cuplul este împărţit nu numai între cele două punţi, ci şi independent, între roţile de pe spate, existând pe bord o funcţie prin care întreaga operaţiune este înfăţişată şoferului.


Consum bun

Principala senzaţie pe care o răspândeşte BMW X6 x35Drive35d este că maşinii îi place şi vrea să fie condusă. Mulţumită direcţii perfecte, frânării ireproşabile şi spectaculoasei transmisii automate, X6 nu te oboseşte. Cel mult te face doar să-ţi doreşti să te trezeşti mai repede şi să pleci din nou la drum. Ca exemplu, trebuie spus că scaunul şoferului beneficiază de nu mai puţin de 14 reglaje, acesta putând fi practic mişcat în toate direcţiile posibile. Singurele reproşuri pe care le-aş putea face se leagă de vizibilitatea prin lunetă şi de spaţiul de pe bancheta din spate, unde pasagerii mai înalţi vor sta cu capul proptit aproape în plafon. Consumul a fost o altă surpriză plăcută: 11,4 litri la suta de kilometri parcurşi, ceea ce, pentru acest nivel, mi s-a părut foarte bine. Preţul standard al lui BMW X6 xDrive35d este de 52.500 de euro (fără TVA), dar preţul modelului testat, prevăzut cu aproape toate opţionalele posibile, s-a ridicat la 75.742 de euro (fără TVA).

×
Subiecte în articol: auto