Cel mai impozant model din gama Opel a primit de puţină vreme o restilizare, menită să-l repoziţioneze în segmentul SUV la nivelul tendinţelor din 2011. Modificările sunt destul de elocvente încă de la nivelul designului exterior, care a fost aliniat la în linia generală a constructorului de la Russelheim. Farurile faţă şi proiectoarele au fost redesenate, în timp ce spoilerul este cu totul nou. Iar grila frontală este parcă preluată direct de la noul Astra sau de la Insignia, efectul fiind că acum Antara aparţine parcă mai mult familiei Opel.
Modelul testat a fost dotat cu o motorizare diesel de 2.2 litri şi 184 de cai-putere, cu transmisie automată în şase trepte, ceea ce reprezintă vârful de gamă din lista celor nouă versiuni de echipare sub capotă. Gândit ca un SUV care să ruleze în condiţii bune atât pe şosea, cât şi în off-road, Antara beneficiază de la acest diesel de un cuplu de 400 Nm. Iar această valoare îl face să se mişte cu multă uşurinţă, indiferent că vorbim de o depăşire pe un drum naţional sau de atacarea unei rampe în condiţii mai speciale. Ceva probleme apar însă atunci când este depăşită valoarea de 2.800 rpm, deoarece motorul acuză ieşirea din zona de cuplu. Cutia de viteze automată lucrează bine, iar rapoartele se schimbă aproape pe nesimţite. Totuşi, nu este cea mai promptă în răspuns, dar asta este aproape o trăsătură comună a transmisiilor automate existente pe SUV-uri.
Opel Antara accelerează de la 0 la 100 de kilometri în 9,6 secunde, în timp ce viteza maximă avansată de constructor în fişa tehnică este de 200 km/h. La capitolul consumului, Antara 2.2 l diesel a înregistrat aproximativ 8 litri la o sută de kilometri parcurşi extraurban, sensibil peste valoarea de 6,4 litri din fişa oficială. Maşina era totuşi nou-nouţă, ca atare fiind de aşteptat ca „setea” sa să mai scadă după prima mie de kilometri în rulaj. De altfel, există şi o funcţie ECO, ce modifică setările cutiei automate în vederea optimizării consumului. În oraş, producătorul de la Russelheim avansează un consum de 10,3 litri/100 km.
De la tracţiune exclusiv pe puntea faţă, puntea spate poate primi jumătate din cuplu atunci când situaţia o cere. Totuşi, Antara este o maşină mai degrabă de şosea. Se poate descurca decent în off-road, dar nu excelează la acest capitol. Garda la sol este de 176 de mm, iar unghiurile de atac şi degajare sunt estimate la 20, respectiv 24 de grade. Pentru un forestier ceva mai desfundat merge! Pe şosea, a impresionat direcţia, evident în progres faţă de modelul anterior, dar în curbe tot se simte puţin ruliu, ceea ce iarăşi nu este anormal pentru o maşină de asemenea dimensiuni. La interior, Antara cuprinde cam toate lucrurile de bun simţ pentru acest nivel: climatizare auto, sistem audio cu comenzi pe volan, scaune încălzite, senzori de ploaie şi cruise control, plus, opţional, sistem multimedia cu navigaţie. În versiunea de echipare Cosmo, cum a fost cea testată, Opel Antara 2.2 diesel 184 CP costă 32.250 euro (TVA inclusă).