x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Perlele lovesc din nou

Perlele lovesc din nou

de Jurnalul National    |    23 Ian 2008   •   00:00

Nu cu mult timp în urmă, un locuitor al Floridei a avut fericita inspiraţie de a comanda de la un restaurant o farfurie cu scoici. La o cercetare mai atentă a descoperit o perlă de mărime considerabilă (cam jumătate din dimensiunea unui bob de fasole), având o culoare iridiscentă foarte rar întâlnită.

Nu cu mult timp în urmă, un locuitor al Floridei a avut fericita inspiraţie de a comanda de la un restaurant o farfurie cu scoici. La o cercetare mai atentă a descoperit o perlă de mărime considerabilă (cam jumătate din dimensiunea unui bob de fasole), având o culoare iridiscentă foarte rar întâlnită. Peste numai câteva zile, în New Jersey de această dată, Mike McHenry a avut şi el ocazia să întâlnească o perlă (de mărimea unui bob de mazăre), ascunsă în stridia pe care tocmai avea de gând să o savureze. Specialiştii marini au afirmat că aceste descoperiri sunt cu adevărat extraordinare, 95% din producţie fiind reprezentată de perlele de cultură. (S.C.)

 

Sărbătoarea recoltei


Ca în fiecare an, sărbătoarea Pongal, desfăşurată în întreaga Malaezie, a atras numeroşi curioşi din întreaga lume. Pongal este în esenţa sa o sărbătoare a recoltei, care se desfăşoară pe parcursul a trei zile din luna Thai (de obicei între 13 şi 16 ianuarie). Într-una din zile, numită ămattu pongal, sunt sfinţite şi decorate vacile. De asemenea, în această zi ele nu trebuie să fie puse la muncă. Ritualic, în timpul sărbătorii Pongal se fierbe laptele după metode străvechi şi se servesc preparate tradiţionale. (S.C.)

 

Mai puţine pere


Furtunile violente care au cuprins anul trecut regiunea Adelaide Hills din Australia au dus la diminuarea cu aproape 20% a recoltei de mere şi pere. Cu toate acestea, fructele întrunesc toate calităţile care le-au făcut atât de appreciate până acum. Producătorii au afirmat că nu vor mări preţul de vânzare. Nu credem că producţia diminuată de anul acesta va avea un impact foarte mare asupra preţurilor de producător.(S.C.)

 

Puterea marketingului

Potrivit unui studiu, cercetătorii californieni au demonstrat că plăcerea resimţită de creier .n timpul degustării unui vin creşte proporţional cu preţul. Cercetătorii le-au cerut unui număr de 21 de voluntari să testeze cinci sticle diferite de Cabernet Sauvignon şi să le claseze în ordinea preferinţelor. Testul a fost efectuat de 15 ori, vinul fiindule propus în ordine aleatorie. Singura informaţie pe care au primit-o voluntarii era preţul sticlei, care le-a fost comunicat incorect. ën timpul degustării, oamenii de ştiinţă au scanat creierul voluntarilor. Acest scaner a demonstrat că dacă un consummator era convins de preţul crescut al vinului, băutura era considerată de creier mai bună. (C.D.)

 

Deschiderea sezonului

Dacă se întâmplă să ajungeţ i zilele acestea în vestul Australiei e bine de ştiut că nu vă veţi întoarce de acolo cu mâna goală. Între 25 ianuarie şi 17 februarie se deschide sezonul de pescuit al crustaceelor , mai exact, cele numite ştiinţific Tenuimanus. Data a fost aleasă ţinânduse cont de fazele Lunii, Luna nouă creând condiţiile ideale pentru capturarea crustaceelor. Autorităţile au instituit o anumită limită în ceea ce priveşte cantitatea pe care o poate strânge fiecare. (S.C.)

 

Anul Nou după rit vechi

La 14 ianuarie, comunitatea ruşilor lipoveni din Brăila a organizat o petrecere de intrare în noul an după rit vechi. Petrecerea de Revelion a fost organizată la sediul comunităţii, unde au fost .ntinse mese lungi, cu bucate alese, de unde nu a lipsit peştele. După ce s-au încălzit cu un păhărel cu votcă, .n timp ce peştele sfârâia pe grătarele din faţa sediului comunităţii, ruşii s-au pus pe cântat, pe dansat şi pe m.ncat, petrecând cu veselie până în zori, pentru ca aşa să le meargă tot anul. (C.D.)

 

Tineri neştiutori

Potrivit unui sondaj realizat la Londra, 50% din tinerii adulţi din Marea Britanie nu ştiu cum se fierbe un ou. Sondajul a fost efectuat pe un eşantion de 1.950 de persoane, în vederea marcării Farmhouse Breakfast Week un eveniment anual ce atrage atenţia asupra importanţei unui mic dejun sănătos. Foarte puţini dintre tinerii chestionaţi au ştiut că este nevoie de trei minute de clocot pentru ca oul să fiarbă cum trebuie. Aproximativ 5% au crezut că timpul de fierbere necesar este de 10 minute, în timp ce 15% au răspuns că habar nu au. (C.D.)

 

 

 

×
Subiecte în articol: food world