x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept

Scrisori

16 Mai 2006   •   00:00
Scrisori

CUPRINSUL CARTII FUNCIARE


Cartea funciara este alcatuita din titlu, indicand numarul ei si numele localitatii in care este situat imobilul, precum si din trei parti.

Partea I, referitoare la descrierea imobilelor, care va cuprinde:
a) numarul de ordine si cel cadastral al imobilului;
b) suprafata imobilului, destinatia, categoriile de folosinta si, dupa caz, constructiile;
c) planul imobilului cu vecinatatile, descrierea imobilului si inventarul de coordonate al amplasamentului pentru fiecare imobil in parte constituie anexa la partea I, intocmita conform regulamentului aprobat prin ordin al directorului general al Agentiei Nationale.

Partea a II-a, referitoare la inscrierile privind dreptul de proprietate, care cuprinde:
a) numele proprietarului;
b) actul sau faptul juridic care constituie titlul dreptului de proprietate, precum si mentionarea inscrisului pe care se intemeiaza acest drept;
c) stramutarile proprietatii;
d) servitutile constituite in folosul imobilului;
e) faptele juridice, drepturile personale sau alte raporturi juridice, precum si actiunile privitoare la proprietate;
f) orice modificari, indreptari sau insemnari ce s-ar face in titlu, in partea I sau a II-a a cartii funciare, cu privire la inscrierile facute.

Partea a III-a, referitoare la inscrierile privind dezmembramintele dreptului de proprietate si sarcini, care va cuprinde:
a) dreptul de superficie, uzufruct, uz, folosinta, abitatie, servitutile in sarcina fondului aservit, ipoteca si privilegiile imobiliare, precum si locatiunea si cesiunea de venituri pe timp mai mare de trei ani;
b) faptele juridice, drepturile personale sau alte raporturi juridice, precum si actiunile privitoare la drepturile reale inscrise in aceasta parte;
c) sechestrul, urmarirea imobilului sau a veniturilor sale;
d) orice modificari, indreptari sau insemnari ce s-ar face cu privire la inscrierile facute in aceasta parte.

PREVEDERI. Datele din cartea funciara pot fi redate si arhivate si sub forma de inregistrari pe microfilme si pe suporturi accesibile echipamentelor de prelucrare automata a datelor. Acestea au aceleasi efecte juridice si forta probatoare echivalenta cu inscrisurile in baza carora au fost redate.

Cele trei parti ale cartii funciare sunt interdependente in intelesul ca dreptul de proprietate si celelalte drepturi reale imobiliare pot fi dobandite si stramutate asupra imobilului sau imobilelor inscrise prin individualizare in partea intai, numai in masura inscrierilor din partea a doua si numai cu dezmembramintele dreptului de proprietate si a sarcinilor inscrise in partea a treia.

In ceea ce priveste dovada cuprinsului cartii funciare, aceasta se adevereste cu extrase, certificate sau copii legalizate, eliberate in conditiile legii.

Stefanica, Dutu & Asociatii
societate de avocati

  • Tomoiaga Palaga, Maramures: "Va scriu in numele unei batrane de 92 de ani, suferinda si imobilizata la pat, careia i s-a facut o mare nedreptate. A fost trecuta in gradul I de handicap si a primit ajutorul de handicap o perioada de timp, dar apoi a fost taiata din drepturi printr-o Ordonanta a Ministerului Muncii din 2002. Va rog sa o ajutati sa reintre in drepturi. Mentionez ca am trimis scrisori Comisiei Superioare pentru persoane cu handicap Bucuresti, dar nu am primit raspuns. Este batrana si bolnava si traieste foarte greu dintr-o pensie de urmas de 109 RON. Va rugam sa ne ajutati cum puteti ca sa reintre in drepturi".
    RASPUNS: De la Autoritatea Nationala a Persoanelor cu Handicap am primit pentru dumneavoastra urmatorul raspuns: "Potrivit Ordonantei nr.14/2003 privind infiintarea si organizarea Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap, modificata si completata prin Ordonanta nr.51/2005, singura in masura sa se pronunte asupra incadrarii unei persoane intr-un grad de handicap este Comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, care in judetul Maramures are sediul in Str. Progresului nr.17, tel. 0262/211224. Incadrarea in grad de handicap se face de catre aceasta Comisie, in baza Ordinului ministrului Sanatatii si familiei privind criteriile pe baza carora se stabileste gradul de handicap pentru adulti si se aplica masurile de protectie speciala a acestora, nr.726 de la 1 octombrie 2002. In cazul in care nu sunteti multumit de incadrarea stabilita de Comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, in termen de 30 de zile puteti face o contestatie pe care o solutioneaza Comisia Superioara de evaluare a persoanelor adulte cu handicap cu sediul in Strada Cauzasi, numarul 26, Sector 3, Bucuresti".

  • Mihalcea Maria, Craiova:

    "Din 1996 am o recipisa de confirmare cum ca posed un anumit numar de actiuni la o societate din Craiova. Nu am primit acel certificat de actionar, iar cand am solicitat acest lucru telefonic, mi s-a spus ca trebuie sa merg personal la Alba Iulia pentru a-l ridica, ceea ce eu consider ca nu este obligatoriu. Va rog ajutati-ma sa intru in posesia certificatului, dar fara a ma deplasa la Alba Iulia".
    RASPUNS: Daca asa vi s-a comunicat telefonic, inseamna ca trebuie sa mergeti personal pentru a ridica certificatul de actionar. Popa Costache, Buzau: "Am 68 de ani si am lucrat ca maistru mecanic agricol la o societate de masini agricole din Vrancea, de la data de 17.09.1956 pana la data de 15.11.1958. Mentionez ca in aceasta perioada nu mi s-a trecut salariul in cartea de munca. Va rog sa ma ajutati sa fac rost de adeverinta pentru acea perioada in care am lucrat".

  • Enache Maria, Constanta:
  • "In perioada 1970-1971 am lucrat la o intreprindere de constructii montaj de pe o platforma petrochimica din Pitesti. As dori sa stiu adresa unde se afla arhivele acestei unitati, acestea fiindu-mi necesare in vederea pensionarii".
  • Fica Janetta, Ploiesti: "Sunt pensionara la limita de varsta cu vechime completa si am iesit la pensie la data de 30.06.2005. In perioada 01.09.1948-17.09.1953 am lucrat in invatamant. La intocmirea cartii de munca nu mi s-a trecut salariul, ci doar vechimea. Va rog sa ma ajutati sa descopar adresa arhivelor acestor unitati, pentru a putea obtine adeverintele cu salariile respective".
    RASPUNS: Nu va putem ajuta sa gasiti arhivele, dar va putem spune ce prevede legea referitor la dovedirea salariilor sau a sporurilor cu caracter permanent. Daca salariile nu sunt inregistrate, ele pot fi dovedite cu adeverinte eliberate in conditiile legii de fostele unitati angajatoare. In acelasi mod pot fi dovedite si sporurile cu caracter permanent sau majorarile de salarii. In situatia in care salariile nu pot fi dovedite prin inscrisuri, legea prevede ca, pentru perioadele respective, in comparatie cu salariul mediu pe economie avut in vedere la determinarea punctajului mediu anual, se va folosi in mod automat salariul minim pe economie.

  • Bancu Ovidiu, Cluj-Napoca:
  • "Va rog sa-mi dati adresa exacta de la Cedo Strasburg, pentru a le putea aduce la cunostinta unele nedreptati. Sunt unul dintre proprietarii de terenuri agricole mostenite in comuna Grebenisul de Campie, din judetul Mures. Am intampinat multe probleme si nu le pot rezolva aici in tara".
    RASPUNS: Adresa de care aveti nevoie este urmatoarea: Monsieur le Greffier de la Cour Europeenne des Droits de l’Homme, Conseil de l’Europe F-67075 STRASBOURG CEDEX.

  • Ungureanu Nicolae, Arges:
  • "Am efectuat serviciul militar la munca, in mina. Se spune ca actuala indemnizatie este de 1,905 RON, iar dupa indexare va fi de 2,09 RON, conform Legii 309/2002. Stabilirea drepturilor prevazute de lege se va face la cerere. Eu am fost la Casa de Pensii din Arges si nu mi-au primit cererea. Ce trebuie sa fac?".
    RASPUNS: De la Casa Nationala de Pensii si alte Drepturi de Asigurari Sociale am aflat ca: "Beneficiaza de prevederile Legii nr. 309/2002 privind recunoasterea si acordarea unor drepturi persoanelor care au efectuat stagiul militar in cadrul Directiei Generale a Serviciului Muncii in perioada 1950-1961, persoanele, cetateni romani, care au efectuat stagiul militar in detasamentele de munca din cadrul Directiei Generale a Serviciului Muncii in perioada 14 ianuarie 1950-28 februarie 1961. Prin stagiu militar in detasamentele de munca din cadrul Directiei Generale a Serviciului Muncii se intelege perioada dintre data incorporarii si data trecerii in rezerva sau data lasarii la vatra, dupa caz, cuprinsa in intervalul 14 ianuarie 1950-28 februarie 1961. Dovada incadrarii in prevederile art. 1 din lege se face cu unul dintre urmatoarele acte: a) livret militar, in original si in copie; b) adeverinta eliberata de centrele militare judetene sau de UM 02405 Pitesti, in original si in copie. Drepturile prevazute de lege se stabilesc de comisia pentru aplicarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 105/1999 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate de regimurile instaurate in Romania cu incepere de la 6 septembrie 1940 pana la 6 martie 1945 din motive etnice, aprobata cu modificari prin Legea nr. 189/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, care functioneaza in cadrul caselor teritoriale de pensii.

    AM PRIMIT LA REDACTIE
    "Am expediat sesizari la mai multe institutii ale statului, precum Inspectoratul Teritorial de munca Mehedinti, Ministerul Muncii, Inspectia Muncii si Presedentia Romaniei, despre situatia cu care ne confruntam la o unitate din Mehedinti si am descris acolo tratamentul la care suntem supuse de catre doamna director economic. Nu am primit nici un raspuns, nu s-a luat nici o masura.

    Daca este cunoscut ca in Romania nu mai exista exploatarea omului de catre om, va comunic ca la noi in unitate acest lucru este valabil. Este vorba despre programul de lucru, care este zilnic de cel putin 14 ore, de luni pana vineri. Trebuie sa precizam ca volumul de lucru nu justifica prezenta noastra in unitate zilnic pana la cel putin ora 22:00, in conditiile in care a doua zi programul incepe la ora obisnuita, 08:00, ci faptul ca pana la acea ora sta in unitate sefa noastra, iar noi nu putem pleca fara sa-i cerem acceptul, indiferent de ora care este in acel moment, cu foarte mult peste cele opt ore normale de lucru. Daca te duci la ea sa-i ceri voie sa pleci, pe la ora 18:00,19:00, poate iti da voie sa pleci, dar a doua oara nu te mai duci.
    Nu suntem noi de vina ca dansa este dintr-un oras aflat la 300 Km distanta, face naveta vineri si luni, iar la noi in oras detine un apartament inchiriat, apartament in care nu o asteapta nimeni seara si nu se grabeste niciodata sa mearga acasa, iar daca seara ajunge tarziu, domnia sa isi permite sa vina a doua zi la locul de munca la ora 10:00-11:00!
    Nu ne deranjeaza cu nimic la cat vine dansa la munca, dar noi nu ne putem odihni. Noi mai avem si casnicii, avem copii la scoala si peste toate avem o sanatate pe care trebuie sa o ingrijim. Inchipuiti-va ce putem face noi, femei fiind, atunci cand ajungem acasa dupa ora 22:00? Credeti-ne ca nu ne vedem copiii zile intregi, ii gasim dormind, iar dimineata ii lasam dormind! Va veti intreba de ce acceptam toate aceste: simplu, pentru a putea avea un venit si pentru a le putea oferi copiilor cele necesare! Nu gasim usor un alt loc de munca.
    V-am scris in speranta ca veti publica aceasta plangere si cineva se va sesiza sa poata dispune masuri care sa duca la respectarea Codului Muncii. Suntem neputinciosi, cu toate ca am trimis sesizari la unitatile enumerate mai sus, la munca exista aceleasi obiceiuri. Nu este omeneste ceea ce se intampla. Noi dupa trei zile lucrate, indeplinim orele maxime prevazute in Codul Muncii pentru o saptamana! Si pentru asta primim cinci-sase milioane pe luna."
    O.T. Mehedinti
    ×