INNOIRE
In anul 2002, Romania a castigat Clownul de Bronz la Festivalul International de Circ de la Monte Carlo. Trei ani mai tarziu, directorul Circului Globus, Brandusa Novac, a fost printre membrii juriului "Oscarului" in materie de circ.
ADRIANA PADURARU
Br~ndu[a Novac vrea s` men]in` circul rom~nesc n elita mondial`
|
ELITA. De atunci, tara noastra a fost inclusa in elita circului mondial. Se stie foarte bine ca este mult mai greu sa te mentii in top decat sa ajungi acolo, asa ca nici circul din Romania nu putea sa faca exceptie de la regula. Prin urmare, fiecare show a fost din ce in ce mai reusit, mai spectaculos si a atras din ce in ce mai multi oameni. Se poate spune ca renasterea Circului Globus a avut loc o data cu trecerea in noul mileniu. Nu se mai fac spectacole cu o simpla insiruire de numere introduse de un prezentator, cu aceleasi costume anoste, cu aceleasi decoruri. Acum, toate numerele au o factura moderna, pentru fiecare spectacol se creeaza costume si decoruri noi, iar scenografia, coregrafia si coloana sonora sunt si ele adaptate show-urilor. De asemenea, nu se mai pune accent doar pe partea tehnica, ci si pe cea artistica.
PLANURI. Cum spuneam, mentinerea in elita este mult mai dificila decat drumul pana acolo. Ce trebuie insa facut pentru a ramane la cele mai inalte standarde? Directorul Circului Globus are planuri mari in acest sens. Pe langa imbunatatirea calitatii spectacolelor, Brandusa Novac vrea ca menajeria sa fie modernizata, iar numarul animalelor sa fie mai mare: "Am inceput deja achizitionarea de animale. De curand, in menajeria Circului Globus au fost adusi doi leuti (un mascul alb, de patru luni, si o femela trizigota de cinci lun). Mai dorim sa cumparam niste tigri albi. Trebuie sa ne grabim insa, pentru ca, o data cu intrarea in Uniunea Europeana, nu se mai poate face comert cu animalele salbatice. Eu sper ca perechile de animale cumparate de noi sa se inmulteasca". Un alt pas in dezvoltarea circului este crearea unui parc de distractii. "Nu vreau sa fac un Disneyland, intrucat romanii nu au bani pentru asa ceva. Intentionez sa exploatez la maximum zona verde din parcul circului fara sa distrug nici un centimetru patrat din ea. Am mai vazut astfel de circuri. Nu se defrisase nimic, iar "jucariile" erau printre vegetatie", a adaugat Brandusa Novac. De asemenea, directorul circului bucurestean doreste infiintarea unei Facultati de Arta de Circ. Cum nu exista nici o disciplina care sa produca artisti de circ, acrobatii provin din diverse sporturi. Sau mai exista unele persoane care, datorita unor conjuncturi, au intrat in acest domeniu, le-a placut si au ramas.
PRINTUL DE MONACO INVITAT IN ROMANIA
| ||
|
Citește pe Antena3.ro
|
PUBLICUL DIN ROMANIA TREBUIE EDUCAT
Din pacate, spectatorii romani pleaca din sala imediat ce ultimul artist si-a incheiat numarul. Nu se asteapta parada finala pentru a le multumi artistilor, asa cum se intampla in strainatate. "Publicul din Romania trebuie educat. La finalul fiecarui show sunt artificii, confetti, astfel incat oamenii din stal sa mai astepte, sa nu plece imediat. Avem chiar si un text: "Parinti, educati-va copiii sa nu plece inainte de parada finala". Dar vor mai trece niste ani pana cand vom reusi sa impunem aceste norme de conduita", a subliniat Brandusa Novac. JURIZAREA LA MONTE CARLO ESTE DIFICILA A fi juriu la Festivalul International de la Monte Carlo nu este o misiune usoara. "Urmaresti doua spectacole de cate patru ore si trebuie sa dai note intre 1 si 10 pentru partea tehnica si pentru partea artistica. Este insa foarte dificila punctarea. Nu e ca la patinaj sau ca la gimnastica: daca fac o figura gresita, li se scad cateva sutimi, in functie de eroare. De asemenea, este foarte greu sa faci diferentierea intre un numar de dresura si unul de acrobatie. Este imposibil sa spui fara sa fii subiectiv ca o dresura este mai buna decat o acrobatie", a povestit doamna Novac.
Brandusa Novac directorul circului Globus |