CUMPARATURI
Mai mult ca niciodata, romanii au cumparat in ultimul an de-a valma calculatoare, laptopuri, periferice, electronice si electrocasnice. Apetitul pentru tehnologie este departe de a se stinge, iar producatorii si distribuitorii din domeniu sunt mai optimisti ca niciodata in privinta vanzarilor.
Ca au sau nu bani, ca sunt nevoiti sa cumpere in rate, sa se imprumute sau nu, "foamea" de calculatoare, electronice si electrocasnice noi este din ce in ce mai mare. Dovada sunt vanzarile pe care companiile din domeniu le inregistreaza, tot mai mari de la an la an si nu in ultimul rand opinia generala a celor ce activeaza pe aceasta piata pentru perioada imediat urmatoare: vanzari fara precedent.
PC-URI SI LAPTOPURI. Cea mai dinamica piata o constituie fara discutie cea a calculatoarelor. Vanzarile de PC-uri, conform specialistilor din domeniu, au inregistrat o crestere remarcabila in ultimii ani. Astfel, daca in 2003 s-au vandut circa 283.000 de PC-uri, iar in 2004 circa 415.000 unitati, 2005 a adus, de exemplu, o depasire a cifrei de jumatate de milion de unitati. Cu siguranta insa cea mai spectaculoasa crestere o reprezinta segmentul laptopurilor. "In 2004 au fost comercializate 48.000 de unitati, iar anul trecut numarul acestora aproape s-a dublat si a ajuns la circa 92.000. Din acest punct de vedere, suntem in pas cu tendintele ce se manifesta pe plan mondial: mobilitatea isi spune cuvantul, laptopul inlocuind treptat desktopul", ne-a declarat Valentin Negoita, presedintele Asociatiei Producatorilor si Distribuitorilor de Echipamente de Tehnologia Informatiei si Comunicatiilor (APDETIC). Impinsa de la spate de cererea si nevoia tot mai mare afisata, piata IT din Romania creste de la an la an. Anul trecut aceasta a inregistrat de exemplu o crestere de peste 25% iar tendinta urmeaza sa fie mentinuta si in acest an, fiind preconizata o marire comparabila cu cea anterioara: 25%-30%. Cele mai cautate produse IT&C au fost si raman cele care ofera acces la educatie, business, comunicare si divertisment (laptopuri, telefoane mobile de ultima generatie, MP3 playere, multifunctionale, sisteme home cinema etc). Aceasta directie, prezenta si la nivel mondial, urmeaza sa se accentueze in anii urmatori datorita nevoilor tot mai mari ale consumatorilor romani, spun specialistii.
200 DE MILIOANE IN SASE LUNI. Numai in primele sase luni ale anului trecut vanzarile de pe piata calculatoarelor, in care sunt incluse computerele de birou, aparatele portabile si serverele, au atins impresionanta valoare de aproape 200 de milioane de dolari, reiese din studiile publicate de IDC. Principalii concurenti, in functie de volumul vanzarilor, au fost Romsoft, cu peste 31.400 de PC-uri vandute, urmat indeaproape de grupul K Tech, cu aproape 31.100 unitati. Urmatoarele marci Flamingo si Davio, care au comercializat aproape 29.900 unitati, respectiv circa 28.000, iar ceilalti concurenti au vandut peste 110.000 de unitati.
LA MARE CAUTARE. Lasand la o parte PC-urile si laptopurile, piata din Romania a mai inregistrat inca o adevarata explozie si anume a aparatelor foto digitale, unde, dupa eliminarea accizelor in 2005, volumul vanzarilor s-a triplat. "Probabil ca acelasi lucru s-ar intampla si in cazul reducerii taxelor vamale de 42% la monitoarele LCD si plasma, mai moderne, mai ergonomice si mai sanatoase, care in lume reprezinta 70% din piata de profil, in timp ce la noi monitoarele CRT reprezinta circa 60% din piata", a adaugat Valentin Negoita. Parerea acestuia este impartasita de toti cei aflati pe piata indiferent ca sunt producatori sau distribuitori. Nu la fel insa cum s-a intamplat in domeniul IT&C, unde cresterea a fost generala, piata electrocasnicelor a fost una extrem de variata de la caz la caz. Unii au anuntat cresteri, altii dimpotriva - scaderi. "Televizoarele, calculatoarele si produsele GSM, aspiratoarele, cuptoarele cu microunde, hotele de bucatarie au fost cele mai cautate produse", sunt de parere cei de la compania Altex. La randul lor, cei de la Panasonic declara: "Creditul de consum a reprezentat startul achizitionarii de produse electrocasnice. Acesta a fost momentul in care au crescut foarte mult achizitiile de «produse albe», multi consumatori inlocuind electrocasnicele vechi. Panasonic vinde foarte bine aparate de aer conditionat, cuptoare cu microunde si aspiratoare". Rodica Stere - Marketing Manager Indesit in Romania a precizat ca "intre 2000 si 2003 piata a inregistrat o crestere semnificativa, in 2003 realizandu-se o dublare a vanzarilor fata de anul precedent. Din septembrie 2005, vanzarile au inregistrat o scadere dramatica (cu pana la 30%) fata de anul precedent. Toate acestea au condus la inchiderea anului cu o scadere a vanzarilor cu 10% fata de 2004". Anul trecut a fost insa foarte bun pentru LG, care, conform reprezentantiilor companiei "si-a mentinut pozitia pe piata din Romania, cu vanzari mari la modelele Art Cool Mirror si Multi MPS Inverter". Una peste alta, tendinta ramane una de crestere, iar consumatorul roman dornic de tehnologie indiferent ca aceasta este una din domeniul IT&C, electronic sau electrocasnic.
17% dintre romanii cu varsta de peste 18 ani au acasa un computer. Anul trecut, In Romania s-au vandut mai bine de o jumatate de milion de PC-uri |
28% dintre romani au acasa o combina muzicala cu CD |
"Cea mai dinamica piata o constituie
cea a PC-urilor. Vanzarile de calculatoare au inregistrat o crestere remarcabila in ultimii ani. Astfel, daca in 2003 s-au vandut circa 283.000 de
PC-uri, iar in 2004 circa 415.000 unitati, 2005 a adus o depasire a cifrei de 500.000 de unitati.
O crestere spectaculoasa o reprezinta
laptopurile. Daca in 2004 au fost comercializate 48.000 de unitati, anul trecut numarul acestora a ajuns la circa 92.000"
Valentin Negoita presedintele Asociatiei Producatorilor si Distribuitorilor de Echipamente de Tehnologia Informatiei si Comunicatiilor |
| ||
TEHNOLOGIE DE LUXCitește pe Antena3.ro |
|
ORA DE LUX ELVETIAN IN ROMANIAPiata ceasurilor de lux din Romania nu este una spectaculoasa, dar comparativ cu anii trecuti gustul romanilor cu bani pentru ceasurile elvetiene de prestigiu creste constant de la luna la luna. Jucatori precum Helvetansa, Galt si altii se intrec in a oferi cumparatorilor cele mai noi si mai scumpe modele ale unor branduri precum Cartier, Tissot, Audemars Piguet, Vacheron Constantin, Piaget, Longines, Rado, Certina, IWC, Ebel, Chaumet, Baume&Mercier, Movado, Jaeger-LeCoultre, Hermes, Panerai sau Zenith, Omega, Girard-Perregaux, Mondaine, Ulysse Nardin, Grovana si lista poate continua. TELEFONUL ESCADA DE 750 DE EUROUnul dintre cele mai scumpe telefoane vandute in Romania este Siemens SL75 Escada. Aflat in portofoliul companiei BenQ Mobile, aparatul are un pret ce se situeaza la circa 750 de euro fiind produs in editie limitata. Mobilul este rodul colaborarii dintre companiile Siemens si Escada care au mai creat si modelul SL75 Escada limited edition. Ca si in cazul telefonului Siemens SL65 s-a plecat de la modelul de serie care a fost personalizat intr-o serie limitata. SL75 Escada limited edition este un telefon cu un invelis auriu stralucitor. Telefonul contine si tehnologii multimedia, camera de 1,3 megapixeli cu zoom 5 x si memorie flash integrata ce poate memora multe evenimente placute din viata utilizatorului. Video player, MP3, MMS, email, cat si posibilitati de conectivitate Bluetooth si USB, memorie de 52 MB contribuie din plin la succesul acestui telefon mobil foarte scump. In ceea ce priveste procentul estimat al vanzarilor realizate pentru produsele de lux asociate cu high-end a celor de BenQ Mobile Romania, acesta ocupa conform lui Dorian Radu - Head of Representative Office circa 10% din totalul vanzarilor realizate de companie pe piata din Romania. VANZARI TOT MAI MARI DE LA AN LA ANMajoritatea companiilor, fie de electronice, electrocasnice, IT&C se "bucura" in ultima perioada de o cerere neasteptata pe segmentul produselor de lux. Vanzarile pe acest segment au variat insa de la caz la caz. LG a anuntat de exemplu o crestere de aproximativ 20% pentru produsele de lux, Panasonic se afla pe un trend ascendent, mai ales in segmentul de business, iar Ariston considera cresterea pe acest segment una constanta de la an la an, dar cu procentaje mici, in prezent compania anuntand ca circa 15% din volumul vanzarilor este detinut de acest segment. |