x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Suplimente Jurnalul Old Paralela - Sistemul romanesc si cel american

Paralela - Sistemul romanesc si cel american

13 Sep 2004   •   00:00

"Numarul de cursuri este mult mai mic decat in Romania: in fiecare semestru am avut patru cursuri (pe care le-am ales eu).

AMALIA TELBIS

La Brown, pana la sfarsitul anului doi nu trebuie sa iti declari o specialitate - poti incerca diferite cursuri din diferite departamente si, atata timp cat la sfarsitul fiecarui an ai minimum sapte cursuri luate, nu zice nimeni nimic. Se pune foarte mare accent pe practica: la ambele cursuri de inginerie am avut de facut un proiect final in care se verifica 75% din materia studiata in clasa - aceste proiecte au fost realizate in grupuri de 4-5 studenti si, in ambele, noi a trebuit sa venim cu ideile, sa facem calculele cerute, sa aproximam costurile si sa construim obiectul, care a presupus o munca de aproximativ o saptamana, si a mers de la taiat lemn la a face gauri, la a lipi si apoi de a testa totul. Relatia profesor-elev se apropie mai mult de relatia profesor-elev din liceu. Majoritatea profesorilor stiu numele elevilor (chiar daca grupa este de 50 de persoane sau mai mult), fiecare student are un profesor indrumator care este acolo sa ajute in alegerea cursurilor si in alte probleme ce se pot ivi de-a lungul anului scolar, profesorii au ore de birou (pentru care sunt platiti), ore in care pot fi abordati cu intrebari despre curs sau despre teme, pot fi intrerupti in timpul cursului daca nu am inteles ceva si se straduiesc sa explice din nou.

FARA ABSENTE. Este o relatie mai personala (de exemplu, nu prea poti lipsi de la curs - nu se tine cont de prezenta, dar, din moment ce profesorul te cunoaste, te poti trezi intrebat ce a fost cu tine in ziua X). Deoarece intr-un curs pot sa existe atat studenti de anul I, cat si studenti de anul IV, se face o legatura mai stransa intre studenti - o legatura bazata mai mult pe afinitati, deoarece in majoritatea cazurilor studentii se afla la un curs pentru ca vor sa fie acolo si nu pentru ca sunt obligati. Pana anul trecut nu credeam ca un profesor poate sa plece din sala de examen fara sa isi faca probleme ca cineva va incerca sa triseze.

LA OBIECT. Cantitatea de informatii este mai redusa decat in Romania: acest lucru ajuta la intelegerea materiei predate si chiar pentru memorare. Informatia este selectata, astfel ca mai tot ce invatam ne va fi util in viitor. La fiecare materie am avut teme care se predau saptamanal, acest lucru fiind util pentru a asimila materia pe parcursul semestrului si nu doar in sesiune, termen care la noi nu exista. Exista doar un "reading period", perioada in care unele cursuri continua si se fac recapitulari si altele, de obicei cele de limbi straine. Aceasta perioada dureaza doua saptamani inaintea examenelor finale, a caror data e stabilita de profesor si se cunoaste de la inceputul semestrului. La fiecare materie am avut doua partiale si un examen final, iar in nota finala se tinea cont si de teme, proiecte si lucrari de laborator."

×