Cum timp este pentru
toate si toate vin la
timpul lor, a fost, nu
demult, la noi, un timp al
bibelourilor.
O intreaga "cultura
" ce a starnit patimi si
competitii. In centrul universului
lor, "bibelourile" s-au
rezemat, sagalnic sau senzual
(dupa caz) pe mileuri.
S-au simtit in siguranta,
avand spatele asigurat de
celebrisimele carpete: Rapirea din serai, Spanioloaica,
Tigrul bengalez si duioasa
Caprioara la izvor. Doamne,
ce vremuri! A fost, asadar,
timpul balerinei de portelan,
al bunicului cu nepotelul pe
genunchi, al cocosului infoiat
si al pescarului chinez.
Si, peste toate, El, pestele
de sticla! Stapanul absolut!
Maharajahul!
A fost un timp al unui
ceva ce nu stiu daca se putea
numi design sau decoratiune,
dar, orisicat, era romanesc si
vorba cantecului, "tot ce-i
romanesc nu piere!".
E drept ca au aparut unii
de-si zic designeri si-au
inceput sa ne invete cum se
face o decoratiune interioara
cu staif si moderna. Zic ei
ca daca aplici solutiile lor,
atunci chiar ca ai prins
pestele cel mare. Ii credem
pe cuvant si le urmam sfaturile,
dar nu stiu cum sa
spun, fara pestele de sticla
de pe televizor sau servanta,
parca nu mai e poezie si
viata e pustie...
Spatiu calm
si ospitalier
Atunci cand in amenajarea
unui living dorim sa
obtinem un spatiu calm, ospitalier
si luminos, nuantele de
ocru reprezinta alternativa
cea mai fericita pentru finisajele
de pereti, pardoseala,
lemnul mobilierului, pentru
toate decoratiunile interioare.
Scopul amenajarii prezentata
in fotografia noastra
(oferita de Neoset) a fost sa se
obtina un spatiu al livingului
clar separat de locul de luat
masa. Intre cele doua spatii
se pastreaza, in mod evident,
comunicarea. Suprafata vitrata
a camerei este elementul
care ordoneaza cele doua
spatii si le orienteaza din
punct de vedere compozitional.
Peretele ce desparte doua
spatii cu functiuni diferite,
destinate insa tot activitatilor
cotidiene ale familiei, bine
pus in valoare prin culoarea
cea mai inchisa a camerei, va
deveni unul functional,
sustinand diverse module de
mobilier. Chiar si modulul
inferior al bibliotecii, mai
voluminos, mai greu, pare a fi
suspendat pe acest perete,
datorita picioarelor metalice,
subtiri si inalte.
Culoarea brun inchis a
acestui perete il face sa para
un element foarte solid, un
ax al intregului spatiu. Poate
parea si o usa glisanta
supradimensionata.
Culoarea uniforma si
deschisa a lemnului utilizat
la realizarea modulelor, combinat
ia de materiale (lemn,
sticla, aluminiu sau inox),
compozitia asimetrica a dispunerii
modulelor pe perete
dau echilibru si complexitate
unui spatiu aparent banal.
Fotoliul cu tapiterie alba
ajuta la realizarea un contrast
armonios intre perete
si mobilier.