Programul Sanse egale, cel mai amplu proiect educational centrat pe institutionalizarea copiilor rromi, ia sfarsit anul acesta, dupa trei ani in care 20.661 de elevi au beneficiat de sprijin in probleme de educatie.
Nu toate organizatiile nonguvernamentale au sansa de a se desfasura pe o perioada atat de mare si intr-un numar atat de mare de judete si credem ca obiectivele pe care ni le-am propus in urma cu trei ani sunt vizibile acum, comenteaza Anca Nedelcu, sef departament in cadrul Centrului Educatia 2000+, in cadrul conferintei de evaluare a proiectului. SARACI SI MARGINALIZATI. Sanse egale isi propunea rezolvarea dificultatilor in scoala a copiilor rromi, principalele cauze ale acestora fiind slaba valorizare a scolii la nivel comunitar, analfabetismul parental, cultura preponderent orala a rromilor, situatia materiala precara, implicarea copiilor in atragerea de venituri pentru familie, marginalizarea sociala si nu in ultimul rand, confruntarea cu abordari pedagogice defectuoase. Un alt impediment care a favorizat numarul scazut de copii nescolarizati a fost dificultatea in comunicare. Cei mai multi dintre ei nu inteleg limba romana, motiv pentru care peste 1.200 de profesori au fost pregatiti pentru a colabora cu copiii de etnie rroma.
STATISTICI
|
In prezent, Ministerul Educatiei si Cercetarii are in evidenta aproape 500.000 de elevi rromi integrati in sistemul educational. Daca pana in 1994 nu exista nici o initiativa cu privire la scolarizarea copiilor rromi, pana in prezent MEdC a finalizat mai multe proiecte.
|