x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Suplimente Jurnalul Old SCOALA/INFO

SCOALA/INFO

22 Noi 2004   •   00:00

23 noiembrie 2004
EXAMEN DE LICENTA MAI SIMPLU. Biroul Senatului de la Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iasi a propus simplificarea, incepand din acest an universitar, a examenului de licenta, astfel ca din sesiunea februarie 2005, studentul va fi examinat o singura data, la prezentarea proiectului de diploma, fiind eliminata astfel proba scrisa. Rectorul universitatii, Dumitru Oprea, sustine ca, prin aceasta schimbare, se incearca eliminarea examinarii repetate pe aceeasi tema. Mai mult, studentii nu vor mai fi obligati sa invete materia din toti anii de studiu, intrucat au fost deja testati in timpul anilor de facultate. Cei care au fost reticienti la aceasta initiativa au fost studentii, care au cerut un termen de gandire de o saptamana.

PROFESORI IN INSTANTA. Sindicalistii bistriteni din educatie vor da in judecata Inspectoratul Scolar Judetean Bistrita-Nasaud pentru a recupera restante salariale neplatite din 1997. Vor fi date in judecata pentru recuperarea drepturilor salariale consiliile locale si scolile in care lucreaza sindicalistii, a declarat Titu Rauca, liderul Uniunii Sindicatelor Libere din Invatamant Bistrita-Nasaud. Potrivit sursei citate, este vorba despre sporuri salariale care erau prevazute in Statutul Personalului Didactic, dar care nu a fost aplicat in ultimii ani. In functie de grade, vechime si de alte criterii, profesorii spera sa poata recupera de la ISJ Bistrita-Nasaud sume cuprinse intre 10 si 50 de milioane de lei fiecare.

GHID DE INVATAMANT. Editura Universitatii din Bucuresti a lansat duminica, la Targul de Carte Gaudeamus, volumul Ghidul calitatii in invatamantul superior, un instrument util in contextul procesului de reformare al sistemului universitar din Romania.Capitolele acestui ghid ofera metodologii de evaluare a managementului institutional, a programelor de studiu care trebuie revizuite tot mai des pentru a tine pasul cu dinamica pietei fortei de munca si subliniaza necesitatea cooptarii studentilor ca evaluatori ai performantelor cadrelor didactice. Ghidul este redactat de o echipa de cadre didactice universitare care in ultimii ani au participat la programe europene, fiind active in organisme nationale si internationale care au avut tangenta cu asigurarea calitatii in invatamantul superior. (Rompres)

×