x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Suplimente Jurnalul Old Spectacol si emotii, reteta succesului

Spectacol si emotii, reteta succesului

08 Iul 2004   •   00:00

AUTO

Raliul Romaniei "Atlanta House" a fost un prilej pentru spectatori de a urmari iesiri in decor spectaculoase, abandonuri numeroase, dar si manevre exceptionale ale pilotilor pe macadamul din vecinatatea Brasovului.
CATALIN FAINISI - Brasov

Atunci cand am plecat spre Brasov pentru a urmari Raliul Romaniei "Atlanta House" presimteam ca invingator va fi Dan Gartofan, omul care pana atunci castigase toate cele 4 etape ale Campionatului National de Raliuri din acest sezon. Asa s-a si intamplat, "Giri" facand inca un pas mare spre titlul de campion national, cu Seat Cordoba WRC. Raliul s-a disputat pe doua planuri, unul de etapa europeana (n-au punctat WRC-urile si masinile de grupa A8, integrale cu turbo), castigat de Daniel Ungur (Mitsubishi Evo), iar al doilea - national, adjudecat de Gartofan. Ungur a profitat de ghinionul lui George Morar (Mitsubishi Evo), conducatorul clasamentului pana pe ultima proba speciala, cand o problema tehnica l-a retrogradat pe pozitia a treia, in spatele lui Romulus Preda. De partea cealalta, liderul la zi al campionatului, Dan Gartofan, a declarat ca "mana" de victorii din acest sezon este un vis pentru el: "Cel mai important lucru pe care vreau sa-l subliniez este ca victoria reprezinta rodul unei echipe care a functionat ireprosabil. Sper sa le ofer cat mai repede titlul de campion absolut".

ACCIDENTE. Cele trei zile de concurs au fost marcate de numeroase iesiri in decor si abandonuri ale pilotilor. Din totalul de 46 de echipaje inscrise in concurs, doar 22 au trecut linia de sosire din centrul Brasovului. Deschizatorul de drumuri in aventura trista a fost Emanuel Ilina, care si-a distrus masina inca din prima zi, dupa ce s-a rasturnat de mai multe ori. "Cand te bati pentru victorie iti asumi toate riscurile, chiar si pe cele extreme. La Brasov ne-am dorit sa castigam si am mers la limita din primul viraj. Am mers mai tare decat tinea masina", a declarat Ilina, care fusese nevoit, cu o seara inainte, sa schimbe diferentialul masinii sale, Mitsubishi Evo.

PROBLEME. In rest, Titi Aur nu a reusit nici pana la mijlocul sezonului sa dea de cap problemelor Skodei Octavia WRC, considerata la inceput cea mai buna masina din concurs. Nici prezenta unui mecanic de uzina nu a reusit sa rezolve problemele pe care le acuza Aur, Octavia avand inca prea multe necunoscute pentru multiplul campion national.

DOAR TALONUL A MAI RAMAS DIN FORD FIESTA

Unul dintre cele mai spectaculoase momente ale Raliului Romaniei a fost incendierea Fordului Fiesta pilotat de Bogdan Stanoiev. In timpul cursei, masina a luat foc din cauza unei scurgeri de carburant, timisoreanul incercand, alaturi de copilotul sau Dan Hatigan, sa limiteze pagubele, la final masina fiind mistuita complet de flacari. De asemenea, dintre abandonatii raliului s-au remarcat Bogdan Marisca, tradat de diferentialul masinii in chiar prima zi de concurs, sau Dodo Pitigoi, al carui Mitsubishi Evo 8 a cedat in urma problemelor electrice. Astfel, prima cursa pe macadam din acest sezon a facut numeroase "victime", mai mult de jumatate dintre concurenti abandonand pe parcurs. De asemenea, au fost si patru excluderi, pentru nerespectarea roadbook-ului, care i-au vizat pe George Grigorescu, Nistor Duval, Catalin Berari si Dumitru Raspopa. Urmatoarea cursa este "Raliul Banatului" si se va disputa in perioada 24-25 iulie, la Timisoara, pe asfalt.

"Renuntarea la WRC e o mare greseala"

Germanul Detlef Schmidt este inginerul-sef al lui Dan Gartofan, care pregateste Seat Cordoba WRC in acest sezon. Provenit de la Seat Sport Germania, acesta crede ca WRC-urile n-ar trebui interzise in Campionatul National de Raliuri.

  • Jurnalul National: Domnule Schmidt, cum este colaborarea cu Dan Gartofan?

    Detlef Schmidt: "Giri" este un pilot deosebit, care isi doreste foarte mult sa castige titlul in acest sezon. E mereu interesat de starea masinii si ma bucur ca pana acum l-am ajutat sa castige.

  • Care-i rolul dumneavoastra in prepararea masinii?

    Eu sunt doar o parte din grup. Sa zicem ca sunt omul cu experienta mai mare, insa numai lucrul in echipa ne-a ajutat sa atingem aceste performante. Altfel nu se poate! Am lucrat cu baietii tot sezonul si m-am atasat mult de ei. In plus, sefii de la Seat, din Germania si Spania, sunt foarte incantati de performantele la raliurile din Romania.

  • Din pacate, anul viitor, WRC-urile ar putea fi excluse in Romania...

    Renuntarea la aceste masini ar fi cea mai mare greseala. Spectacolul nu poate exista fara WRC. Ce facem, revenim de unde am pornit? Aceste idei le apartin celor de la FIA si imi permit sa spun ca sunt aberante.

  • Da, dar ei spun ca ar reduce costurile...

    Nu e adevarat. Va spun sincer ca este mai costisitoare o masina normala de curse decat un WRC, daca te apuci sa o echipezi serios. In plus, dupa cum am spus, ar disparea spectacolul. Sincer, sper ca oamenii din Romania sa fie destul de inteligenti incat sa nu ia in consideratie aceste sugestii ale celor de la FIA, care mai si gresesc, in opinia mea.

    CLASAMENT

    Ordinea in varful clasamentului general a ramas neschimbata, Dan Gartofan fiind, cu 50 de puncte, aproape de adjudecarea titlului de campion. "Giri" este urmat de Daniel Ungur, cu 27 de puncte (liderul grupei N, cu 42 de puncte), care este urmat, la 9 puncte, de Bogdan Marisca si Titi Aur, onesteanul fiind foarte dezamagit de evolutia masinii sale in acest sezon. In clasamentul grupei N 1,6, Claudiu David (32) a preluat sefia prin victoria de la Brasov, avand 4 puncte in fata lui Cristian Turbatu, care a abandonat. In lupta pe echipe, pe locul 1 se afla echipele Atlanta House si Balkan Racing, ambele cu 38 de puncte, fiind urmate de OMV Rally Team, cu 30 de puncte.
  • 1. Dan Gartofan 50p
  • 2. Daniel Ungur 27p
  • 3. Bogdan Marisca 18p
  • 4. Constantin Aur 18p
  • 5. Manuel Mihalache 16p
  • 6. Romulus Preda 16p
  • 7. Emanuel Ilina 15p
  • 8. George Morar 15p
  • 9. Mihai Leu 8p
  • 10. Alexandru Pitigoi 5p
  • ×
    Subiecte în articol: puncte gartofan