x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Giorgio Armani, inventatorul luxului discret

0
Autor: Eugenia Mihalcea 01 Noi 2009 - 00:00
Giorgio Armani, inventatorul luxului discret Ints Kalnins/
Vezi galeria foto

Armani, Ferre, Prada, Versace, Fendi, Missoni, D&G. Ce au toate aceste denumiri în comun? Sunt toate nume de designeri care s-au lansat în anii '70 - '80, iar cei mai mulţi sunt încă prezenţi pe podium la fiecare prezentare de modă. Nu în ultimul rând sunt italieni, creatori italieni de lux, fie că vorbim despre îmbrăcăminte, despre accesorii ş.a.



Deşi fără o istorie foarte lungă în spate, designerii italieni au reuşit să îşi croiască destul de repede un nume, care este cunoscut în zilele noastre de toţi locuitorii planetei. Costum Armani, geantă Prada, ţesături Missoni. Când spui aceste cuvinte descrii o industrie, dar şi modul în care sunt realizate produsele acesteia. Întrezăreşti materiile prime de foarte bună calitate, prelucrate manual cu multă grijă în mici ateliere de familie. Căci acesta este specificul modei italiene: o afacere care înseamnă 30% din producţia de vestimentaţie din întreaga Europă. Şi totul se face în familie, după cum spune specialistul Mihai Cosmatchi, lectorul cursului de "Modă contemporană", care se desfăşoară săptămânal în cadrul Fundaţiei Calea Victoriei din Bucureşti. "Italienii şi-au păstrat relaţiile de familie, iar ei comunică foarte bine la nivel de clienţi mici, producători care fac aceste comenzi mici. Missoni, de exemplu, face tricotaje manual, o idee care pentru producătorii din Marea Britanie ar fi arhaică, dar care pentru Italia reprezintă luxul", explică Mihai Cosmatchi.

Iar pentru că moda italiană e de dată mai recentă decât cea care se face la Paris, familiile care creează luxul la Roma, Milano şi Florenţa s-au folosit foarte bine de un instrument american pentru a căpăta vizibilitate: marketingul. Dacă pe francezi îi găseşti în câteva magazine mici, specializate pe produse de lux, unde nu oricine are bani să treacă de uşa de la intrare, italienii au vrut să fie peste tot, să fie vizibili - în toate oraşele lumii, în toate marile magazine, în toate aeroporturile.

Vulturul fascist
Iar în această lume înnebunită să se remarce şi să fie remarcată, Giorgio Armani - născut în 1934, în Piacenza, a spart tiparele. Discret, atât în design, cât şi în viaţa privată, Armani şi-a dedicat întregul stil acestui cuvânt. "În perioada în care se forma Giorgio Armani, Italia îşi căuta propria identitate, departe de cubism, de suprarealism, departe de război. De aceea Armani a decis să revină la stilul vechi mediteranean, să ofere prin creaţiile sale sobrietate, forţă, disciplină", afirmă lectorul de la Fundaţia Calea Victoriei. Chiar şi emblema folosită de Giorgio Armani a fost vulturul fascist. Mihai Cosmatchi spune că acest lucru ar putea fi şi o reminiscenţă din familie, dacă ţinem cont de faptul că tatăl lui Giorgio a avut înclinaţii fasciste, lucru pentru care a şi făcut închisoare timp de nouă luni, după război.

Dar dincolo de simbolul folosit pentru marca Armani, costumele realizate de acesta au fost făcute pe măsura celor care urmau să le poarte, după cum declara chiar Armani, în urmă cu câţiva ani, într-un interviu pentru ziarul englezesc Guardian.

Costumul Armani a devenit un "must have" al celor care se declară adepţii eleganţei, dar şi o uşurare pentru managerii care nu îşi permit un designer personal. Cu alte cuvinte, costumele Armani sunt perfecte, pur şi simplu se aranjează după trupurile celor care le poartă.

Exuberanţă şi anonimat

"La Armani nimic nu este cu adevărat negru sau alb. La el totul este gri, iar în anii '70 era bej. Pentru Giorgio Armani, a te îmbrăca elegant nu înseamnă a fi remarcat, ci a lăsa ceva în urmă", precizează Mihai Cosmatchi.

Cu acest moto, crezând într-o eleganţă şi într-un lux discret, ceea ce pentru unii poate părea un non-sens, Armani şi-a clădit un imperiu pe care îl conduce singur şi la vârsta de 75 de ani. Pasionat de corpul uman, după ce a încercat să facă medicină în tinereţe, Armani este încă pentru mulţi un semn de întrebare. Trecerea războiului prin familia lui şi-a pus amprenta asupra stilului Armani, care la prima vedere poate părea o întoarcere la înregimentare, la uniformă. El însă este de părere că nu a făcut altceva decât să ofere oamenilor cu bani posibilitatea să cumpere haine scumpe, dar în care să rămână atât de anonimi pe cât îşi doresc. "Sunt înregimentaţi pentru că se îmbracă toţi în gri, sau sunt o elită care nu doreşte să iasă în evidenţă?!", întreabă retoric Cosmatchi.

Pentru a răspunde totuşi la această întrebare, vom folosi chiar cuvintele lui Giorgio Armani, care spune despre creaţiile sale că au apărut din dorinţa de a sparge tiparele, de a face totul fluid: "Am vrut să ofer încredere, fără însă a defini prea clar o personalitate".

Astfel a dezvoltat o afacere care are 305 magazine în 35 de state, cu liniile Armani prive, Giorgio Armani, Le Collezioni, Emporio Armani - linia urbană pentru tineri, Armani Jeans - care se vinde exclusiv în Statele Unite ale Americii şi în Canada şi Armani Junior. Numele Armani s-a lipit însă şi de hoteluri, cafenele, ceasuri, telefoane mobile, parfumuri, fie realizate "în casă", fie în parteneriat cu alte companii. Armani este special creat pentru omul modern, după cum trage concluzia lectorul cursului despre "Moda contemporană", deoarece omul modern "îşi poartă haina ca pe o mască". Mai multe detalii despre cursul de modă găsiţi pe www.victoriei.ro.

Citeşte mai multe despre:   stare de lux

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Pacienții români cu COVID-19 nu beneficiază de singurul antiviral aprobat de Comisia Europeană

Protocolul oficial de tratament anti-Covid-19, aprobat de Ministerul Sănătăţii, a rămas neschimbat, motiv pentru care nu toţi bolnavii au acces la Remdesivir.  Un studiu recent arată că acest...

5 obiceiuri banale despre care mulți nu știu că îi îngrașă și sunt proaste pentru sănătate

5 obiceiuri banale despre care mulți nu știu că îi îngrașă și sunt proaste pentru sănătate
Mulți se plâng că se îngrașă sau nu reușesc să slăbească deși nu mănâncă mult, fără să realizeze că problema, de multe ori, este în obiceiuri simple, banale dar foarte greșite și, din păcate,...

50 de beneficii ale uleiului de cocos. De unele dintre ele chiar nu știai nimic!

50 de beneficii ale uleiului de cocos. De unele dintre ele chiar nu știai nimic!
Beneficiile uleiului de cocos au fost cunoscute încă de mult timp în Asia, acolo unde era şi încă mai este folosit frecvent, atât în bucătărie, cât şi în ritualurile de înfrumuseţare. 1. Uleiul de...

Lăptișorul de matcă îmbunătățește considerabil memoria

Lăptișorul de matcă îmbunătățește considerabil memoria
Memoria este procesul prin care reproducem informații pe care le-am învățat sau trăit anterior. La procesul memoriei participă mai multe componente ale creierului, de aceea este un proces foarte complex, al cărui...

Yoga prin râs - o terapie inedită! Inclusiv pentru slăbit!

Yoga prin râs - o terapie inedită! Inclusiv pentru slăbit!
O porţie de râs sănătos prelungeşte viaţa şi ajută la combaterea stresului. De aceea, angajaţii companiilor multinaţionale au acum la dispoziţie o nouă terapie: yoga prin râs. Deşi sunt foarte ocupaţi,...

De ce devin geloși oamenii? Află motivele din spatele acestei emoții

De ce devin geloși oamenii? Află motivele din spatele acestei emoții
Gelozia este o emoție necesară pentru că menține legăturile sociale. Motivizează oamenii să se angajeze în comportamente care mențin o relație importantă. Emoția poate fi experimentată atât de...

Pandemia și abilitățile de supraviețuire

Pandemia și abilitățile de supraviețuire
Perioada pandemiei, ca orice schimbare din viața oamenilor, a venit și cu plusuri și cu minusuri. Înainte de toate, în plan profund, această situație ne-a provocat și la propriu și la figurat abilitățile de su...

Bârfa, semn al îmbătrânirii?

Bârfa, semn al îmbătrânirii?
Bârfa este o atitudine des întâlnită, o atitudine care nu doar deranjează, dar poate produce uneori chiar un rău iremediabil. Totodată, aceasta nu reprezintă o simplă informare, așa cum este deseori...

Primul GPS a fost… un Lego!

Primul GPS a fost… un Lego!
E consacrat faptul că, în copilărie, fetele se joacă cu păpuși iar baieții - cu mașinuțe. Sunt multe explicații științifice legate de acest lucru și fiecare exprimă, în esență, același adevăr:...

Descoperire uluitoare: anticorpii acestui animal pot preveni un al doilea val de coronavirus?

Descoperire uluitoare: anticorpii acestui animal pot preveni un al doilea val de coronavirus?
Oamenii de știință susțin că micii anticorpi găsiți în acest animal specific pentru America de Sud pot suprima şi bloca răspândirea celui de-al doilea val de coronavirus. Cercetătorii din Suedia şi...

Pacienții cu simptomatologie de peste 14 zile au cele mai mari șanse să aibă anticorpi IgG specifici pentru COVID-1

Pacienții cu simptomatologie de peste 14 zile au cele mai mari șanse să aibă anticorpi IgG specifici pentru COVID-1
„Pacienții cu simptomatologie de peste 14 zile au cele mai mari șanse să aibă anticorpi IgG specifici pentru COVID-19” - acestea sunt concluziile preliminare ale unui studiu recent privind dinamica...

Leacul minune în o sută de maladii

Leacul minune în o sută de maladii
Această plantă este una dintre cele mai bune surse naturale de polivitamine. Fructele, frunzele, coaja şi seminţele ei sunt utilizate la scară largă în scopuri terapeutice, fiind bogate în vitamine (A, E, C,...

4 exerciții pentru sănătatea și frumusețea feselor

4 exerciții pentru sănătatea și frumusețea feselor
Zona feselor și a coapselor reprezintă un obiectiv foarte important în antrenamentul oricărei femei care își dorește să arate bine. Pentru a obține un aspect fizic plăcut, mușchii trebuie să fie nevoluminosi...

Dieta lui Hipocrate. Și Afrodita ținea cură de slăbire... Ce recomanda el persoanelor obeze

Dieta lui Hipocrate. Și Afrodita ținea cură de slăbire... Ce recomanda el persoanelor obeze
ZIce-se că și zeițele țineau cură de slăbire. Afrodita, Hera și Atena se întreceau care mai de care să-și păstreze corpul subțire, ca să placă zeilor... și muritorilor. De-o fi fost sau nu așa, n-avem...

Dietă de vedetă. Află cum a slăbit cântăreața Demi Lovato

Dietă de vedetă. Află cum a slăbit cântăreața Demi Lovato
Pentru majoritatea femeilor este dificil să mențină un regim alimentar strict, deoarece de multe ori au multe pofte, nu fac exerciții fizice sau pur și simplu nu au timp să se ocupe prea mult de corpul lor. De...
Serviciul de email marketing furnizat de