x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Viaţă sănătoasă Frumos si sanatos Louis Vuitton cel din cufăr

Louis Vuitton cel din cufăr

de Roxana Roseti    |    27 Sep 2009   •   00:00
Louis Vuitton cel din cufăr
Sursa foto: /Reuters

Atât de mult şi fără elegan­ţă îl poartă unele mânuţe fără stil pe plai mioritic, încât a ajuns aproape să fie detestat. A avea o geantă Louis Vuitton reprezintă în prezent un teribil must have, ignorându-se bunul-simţ al unui brand ce nu a fost la începuturi sinonim luxului. Totul a pornit de la... cufere!



S-a născut în 1821, în satul francez Jura, şi s-a mutat la Paris la vârsta de 14 ani. Pe drumul de 400 de kilometri pe care a trebuit să-l străbată la picior, Louis Vuitton şi-a luat mici slujbe, care i-au asigurat traiul temporar. Din aceste slujbe a învăţat „meserie". S-a lansat într-un domeniu norocos: fa-bricarea cuferelor. Călătoriile erau la ordinea zilei şi, bineînţeles, de ce avea nevoie omul pe atunci în călătorii dacă nu de cufere?

Desigur, a contat imaginaţia, căci producători de cufere erau mulţi, dar nu toţi aveau acel sâmbure de fantezie care aduce succesul. Şi omul nostru, Louis, avea destulă, nu de­geaba preferase să aibă Sena cât de cât aproape, pe Sena soseau transporturile speciale de lemn folosite pentru cufere! După ce şi-a făcut un nume pe piaţă, împăratul Napoleon al III-lea l-a angajat pe Vuitton pentru soţia sa, împărăteasa Eugenie de Montijo, ca „layetier-emballeur" - persoana care face bagajele aristocraţiei.

În 1854, Louis înfiinţează primul atelier, anul acesta împlinindu-se 150 de ani de la crearea pepinierei care oferea geamantane elegante, solide, deosebite. Pretenţioase.

SUCCESUL
În 1878, Louis Vuitton şi soţia sa, Emmeline, şi-au stabilit reşedinţa permanentă la Asnières. Nu orice fel de reşedinţă: arhitecţii au folosit „metoda" sticlă şi metal a lui Gustave Eiffel la construcţia ei. În prezent, vechea casă a familiei şi fostele ateliere au fost refăcute la exterior (respectându-se originalul), interiorul fiind modern. Există şi alte locaţii ale brandului, însă atelierele din Asnières reprezintă emblema casei.

Aici se creează comenzile speciale (printre care, desi­gur, şi cufere). Pe lângă reşedinţă şi ateliere tronează Muzeul Louis Vuitton, unde se lăfăie, în toată splendoarea, un exemplar din legendarul trunk-bed: un cufăr în care se află un pat pliant, creat de Louis la ce­rerea exploratorului francez Pierre Savorgnan de Bra­zza (cel care a organizat mai multe expediţii în Africa, mai ales Congo - unde a şi fondat oraşul Brazza­ville). În muzeu se află şi cufere realizate pentru actriţa Mary Pickford, pentru Sharon Stone, precum şi Idéal - cufărul perfect, creat în 1905.

De ce cufărul perfect? În el puteau încăpea cinci costume bărbăteşti, 18 cămăşi, un pardesiu, lenjerie, patru perechi de pantofi, o pălărie, trei bastoane şi o umbrelă!




În 1892, locul vizionarului Louis este luat de fiul său, Georges (el a creat monograma LV), la conducere, iar acesta a transformat-o treptat, afacerea ex­tinzându-se la puterea însemnului „LV" bej-ciocola­tiu. Sub conducerea lui Georges s-a produs expansiu­nea pe mai multe pieţe: a hainelor, a parfumurilor, a cea­surilor şi, nu în ultimul rând, a cărţilor de călătorie - nos­talgie a cuferelor, secondată de strategie de marke­ting.

Sunt concepute, pe rând, geanta Stea­mer (1901), este creat modelul Keepall (1930), iar doi ani mai târziu, Noé. Este perioada în care geamantanele sunt făcute dintr-o nouă pânză, în compoziţia căreia intrau inul şi bumbacul, iar vânzările cresc spectaculos. Lui Georges i-a urmat, din 1936, fiul său, Gaston-Louis, care a continuat succesul. Astfel, în 1977, Casa Louis Vuitton înregistra vânzări de 70 de milioane de franci.

În 1997, Marc Jacobs a devenit director artistic al casei, a dezvoltat brandul în lumea modei, fidelizându-şi propriii clienţi (respectiv cei addicted la Jacobs) la marca LV.

BÂRFA
Brandul s-a adaptat de-a lungul timpului. Nu poate oferi numai cufere pentru dive, dacă un client cu buzunare high-over doreşte un mic cufăr pentru trabucul personal, de exemplu. Aceasta nu înseamnă că firma caută profitul cu orice preţ, mulându-se pe toate cererile, dar doreşte să îşi păstreze locul într-o lume câştigată cu greu şi, totodată, greu de câştigat (să nu omitem faptul că este unul dintre cel mai falsificate branduri din lume).

Există o „bârfă" care s-a perpetuat de-a lungul tim­pului. Cum că singurele bagaje care au supravieţuit nau­fragiului Titanicului au fost cuferele lui Louis Vuitton! Oricum ar fi, „bârfa" e minunată, cu toate conotaţiile sale elegante, luxoase şi... morbide, şi te face să te gândeşti la câte cufere cu iniţialele consacrate s-or afla prin lume, prin cine ştie ce mansarde uitate de vreme. Norocul lor că nu le-au descoperit mânuţele autohtone...

×
Subiecte în articol: stare de lux